بر خلاف قرعه‌کشی جام جهانی برزیل و بر خلاف جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، قرعه‌کشی جام جهانی سال آینده در هوای سرد و منهای ۲ درجه مسکو و در حالی که شهر زیر برف پوشیده شده بود، در سالن اجتماعات کاخ کرملین برگزار شد. 

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، تمام مقام‌های فوتبال دنیا و ستاره‌های بزرگ این ورزش هیجان‌انگیز در سالن حضور داشتند و از جمهوری اسلامی ایران هم مهدی تاج رئیس فدراسیون، محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون، کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی و همین طور علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا دو چهره معروف فوتبال ایران که مهمان فیفا بودند، در سالن حضور داشتند. سرانجام لحظه‌شماری به پایان رسید و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و همین طور جیووانی اینفانتینو رئیس فیفا روی استیج آمدند تا مراسم قرعه‌کشی با صحبت‌ این دو نفر آغاز شود. رئیس فیفا در این مراسم از پوتین تشکر کرد و پوتین هم از آرزوی خود برای  رقابتهایی جذاب گفت.

بعد از  آنکه میروسلاو کلوزه برترین گلزن ادوار جام جهانی و نماینده قهرمان دوره قبل، جام قهرمانی را به مراسم آورد، گری لینه کر برنده کفش طلای جام جهانی ۱۹۸۶ در کنار ماریا کوماندنایا ژورنالیست ورزشی روسیه، مجریان مراسم قرعه کشی، اجرای خود را شروع کردند. هشت کشوری که تاکنون برنده جام جهانی شده‌اند، هر کدام یک نماینده داشتند که در اجرای روند قرعه کشی کمک می‌کردند: گوردون بنکس (انگلیس)، کافو (برزیل)، کاناوارو (ایتالیا)، لورن بلان (فرانسه)، دیگو فورلان (اروگوئه)، کارلس پویول (اسپانیا) و دیگو مارادونا (آرژانتین) نام کشورها و ترتیب قرار گرفتن آنها در گروه‌ها را از گوی‌ها بیرون می‌کشیدند.

مهمترین و پرهیجان‌ترین بخش مراسم، پرکردن خانه‌های خالی گروه‌ها بود که به این ترتیب انجام شد و قرعه با ما نامهربانی کرد تا در گروهی سخت قرار بگیریم: 

گروه اول: ‌روسیه، عربستان، مصر و اروگوئه 

گروه دوم: پرتغال، اسپانیا، مراکش و ایران 

گروه سوم:‌ فرانسه، استرالیا، پرو و دانمارک

گروه چهارم: آرژانتین، ایسلند، کرواسی و نیجریه

گروه پنجم: برزیل، سوییس، کاستاریکا و صربستان

گروه ششم: آلمان، مکزیک، سوئد و کره جنوبی 

گروه هفتم: بلژیک، پاناما، تونس و انگلیس

گروه هشتم: لهستان، سنگال، کلمبیا و ژاپن

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷۴ )