اواخر سال ۹۴ سرمربی ایران گفت و گویی با خبرآنلاین انجام داد که حاوی نکات مهمی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش توانسته تیمی جوان برای ایران بسازد، تیمی که آینده فوتبال ایران را بیمه می کند. اسفند ماه سال ۹۴، وقتی تعدادی از این بازیکنان به تیم ملی دعوت شدند و کنار هم قرار گرفتند، خیلی ها نگران آینده ایران بودند. بعضی ها همان روزها نگران بودند ولی کی روش در روز ۲۷ اسفندماه ۹۴ در گفت و گو با خبرآنلاین با اطمینان از این گفت که تیمی قدرتمند می سازد.

وقتی نگرانی های آن روزهای بعضی از کارشناس ها را به کی روش منتقل کردیم، پاسخ داد: «ما يك ‌سری بازيكن جوان را دعوت كرده‌ا يم كه وارد يك چالش شوند و به ليگ‌های اروپايی بروند. اعتقاد دارم درستش همين است. حالا من يك سؤال دارم و آن اين است كه می ‌توانيم چنين نقشه‌ای را پياده كنيم؟» وقتی از کی روش پرسیدیم که آیا این بازیکنان واقعا می توانند، گفت: «اگر آنها استعداد نداشتند كه الان اينجا نبودند. شما در حال حاضر سردار آزمون را داريد كه در صدر جدول ليگ روسيه(آن روزها روستوف مدعی قهرمانی لیگ بود و در نهایت نایب قهرمان شد) حضور دارد. بازيكنان فوق‌‌العاده‌ای در ايران داريم. خيلی از بازيكنان تاپ جهان نمی‌توانند در منچستر، رئال يا ليوپول بازی كنند ولی می‌بینم كه آنها در بهترین تیم‌های اروپایی رقابت می‌كنند. سعید عزت‌اللهی در اتلتیكو و در سن ۱۸ سالگی توپ زد. او ۱۶ ساله بود كه من بازی‌‌اش را در ملوان دیدم. این فرصت را داشتم كه با پدر او صحبت كنم. به من گفت نظر شما چیست؟ صادقانه گفتم بهترین كاری كه می‌توانی برای پسرت انجام دهی این است كه او را به اروپا بفرستی وگرنه اگر در ایران بماند، در واقع فقط یك بازیكن دیگر به لیگ ایران اضافه شده است.»

حالا نزدیک به یک سال و چند روز بعد، ایران تبدیل به یکی از قوی ترین تیم های آسیا شده است. تیمی متشکل از بازیکنان جوان که تا چند سال می توانند فوتبال ما را بیمه کنند. بی شک صعود به جام جهانی روسیه، می تواند این نسل را از قبل شکوفاتر سازد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )