مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: از کارلوس کی‌روش بپرسید چرا در اسپانیا و انگلیس چنین رفتارهایی از خود نشان نمی‌داد.

سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد بیانیه اخیر کارلوس کی‌روش و اتفاقات رخ داده شده در تیم ملی گفت: تمرکز من روی تیم ذوب‌آهن است و فقط این را می‌توانم بگویم که پول‌هایی که در فوتبال کشورمان خرج می‌شود باید در راستای پیشرفت و توسعه فوتبال ملی باشد و اولویت اول و آخر ما، تیم ملی است.

وی ادامه داد: البته باید رابطه باشگاه‌ها و تیم ملی به گونه‌ای باشد که شاهد بازی برد- برد باشیم. من چند بار این مسئله را عنوان کردم و باز هم می‌گویم تا وقتی در فوتبال حرفه‌ای باشگاهی ما شاهد یک تشکیلات به معنای واقعی حرفه‌ای نباشیم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود. اگر فوتبال باشگاهی ایران مثل کشورهای صاحب سبک فوتبال دارای تشکیلاتی کاملا حرفه‌ای بود و مثل کشورهای انگلیس و اسپانیا دارای چنین تشکیلاتی در سطح فوتبال باشگاهی بودیم قطعا شاهد این تنش‌ها و اتفاقات نبودیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: وقتی ۹۰درصد فوتبال ایران دولتی است، اولویت اول و آخر همه ما باید تیم ملی باشد ضمن اینکه منافع باشگاه‌ها را باید حفظ کنیم. اگر کی‌روش با ساختاری کاملا حرفه‌ای مثل آنچه در فوتبال اروپا وجود دارد، روبرو بود قطعا او نیز حرفه‌ای تر برخورد می‌کرد. می‌توانید از کی‌روش بپرسید چرا وقتی در اسپانیا و انگلیس در باشگاه‌ها مربیگری کرده است چنین رفتارهایی انجام نداده است؟

آذری در مورد اینکه از کی‌روش به طور تلویحی این مسئله پرسیده شده و بهانه او این است که فوتبال باشگاهی شما نمی‌تواند آمادگی صد درصدی به بازیکنان ملی بدهد، یادآور شد: البته این حرف او بهانه نیست. واقعیت است. من به عنوان کسی که در رشته تربیت‌بدنی در رشته دکتری دانشجو هستم و تحصیل می‌کنم می‌توانم به شما بگویم ساختار فوتبال از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به هیچ عنوان با استانداردهای جهانی تطابق ندارد. به همین دلیل کی‌روش می‌خواهد بازیکنان ملی‌پوش را بیشتر در اردو داشته باشد و با آنها تمرینات بیشتری انجام دهد. با این حال باشگاه‌های پرهوادار ما هم نگران شرایط خود هستند و هواداران آنها حق دارند نگران شرایط تیم محبوب‌شان باشند. امیدوارم با درایت فدراسیون فوتبال این مسئله هر چه سریع‌تر با تدبیر فدراسیون حل شود.

وی در مورد جذب بازیکن جدید گفت: یک بازیکن خارجی ۳ پسته گرفته‌ایم اما نام او را از طریق نام سایت باشگاه و عقد قرارداد رسمی اعلام خواهیم کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۱ )