پیشکسوت فوتبال ایران گفت: امیدوارم آزمون در بازی با قطر گلش را اتفاقی به ثمر نرسانده باشد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، خداداد عزیزی در گفت‌و‌گو با برنامه ورزش‌و‌مردم در خصوص عملکرد تیم ملی در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا اظهار داشت: واقعیت امر این است که نه بحرین و نه قطر حریفانی نبودند که بخواهند تیم ملی را تحت فشار قرار دهند و به نوعی باید گفت آنها مقابل ایران حرفی برای گفتن نداشتند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد با آمدن کی‌روش به تیم ملی، این تیم در فاز دفاع عالی کار می‌کند و گل‌های خیلی کمی هم دریافت کرده است اما در فاز حمله چندان موفق نبوده‌ایم. در بازی با قطر هم دیدید که بعد از اینکه به گل رسیدیم خیلی تحت فشار قرار گرفتیم. اگر قرار باشد مقابل تیم‌های قدرتمندتر به این شکل بازی کنیم آن وقت به مشکل خواهیم خورد.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: باید دید تاکتیک کی‌روش که روی بازی بسته و استفاده از ضدحملات پایه‌ریزی شده است مقابل تیم‌های ژاپن و استرالیا هم جواب می‌دهد یا نه. به عقیده من تفکرات کی‌روش تا حدی به تفکرات اتو رهاگل مربی پیشین تیم ملی یونان نزدیک است.

عزیزی در مورد گل زیبایی که سردار آزمون در دیدار ایران و قطر به ثمر رساند نیز گفت: خیلی وقت بود که در فوتبال ایران چنین گلی به ثمر نرسیده بود. ما مهاجم تکنیکی در فوتبال‌مان نداریم که از این گل‌های زیبا به ثمر برساند و امیدوارم که آزمون گلش را اتفاقی نزده باشد. هر چند مطمئنم که آزمون در آن صحنه قصد دریبل بازیکن حریف را داشت و گل زیبایی را وارد دروازه قطر کرد.

وی در خصوص پیشنهادات خارجی آزمون نیز به کنایه گفت: پیش از این هم در فوتبال ایران بازیکنانی بودند که هر سال از تیم‌های منچستریونایتد، رئال مادرید و آرسنال پیشنهاد داشتند اما در آخر در فوتبال ایران ماندنی می‌شدند!

پیشکسوت فوتبال ایران با تمجید از عملکرد بازیکنان تازه وارد تیم ملی یادآور شد: پورعلی گنجی در خط دفاع عملکرد عالی داشته است. وریا غفوری هم در پست خود از بهترین‌های تیم ملی بوده است. ضمن اینکه آزمون هم در واقع عملکرد عالی داشته است. البته مجموعه تیم ملی تا اینجای کار خیلی خوب کار کرده و در فاز دفاعی ما عالی هستیم و باید تلاش کنیم در حملات هم موفق ظاهر شویم تا در شرایط سخت به مشکل نخوریم.

عزیزی درباره دیدار ایران - امارات نیز تصریح کرد: فوتبال امارات در سه چهار سال اخیر پیشرفت خیره‌‌کننده‌ای داشته است و در خط حمله بازیکنان بسیار خطرناکی از جمله عبدالرحمان و احمد خلیل را دارد. شاید در بازی با این تیم بهتر بشود خط دفاع ایران را محک زد. اگرچه معتقدم امارات در خط دفاع دچار ضعف‌هایی است و ما می‌توانیم از این مسئله استفاده لازم را ببریم.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی جام ملت‌های آسیا می‌داند، گفت: تیم‌های ژاپن ، استرالیا و کره‌جنوبی مدعیان قهرمانی هستند و اگر موفق نشوند آن وقت من برای ایران هم شانس قهرمانی قائلم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴۲ )