سرمربی تیم فوتبال تراکتور اعتقاد دارد تا سیستم ویدئوچک به فوتبال ما نیاید، هیچ تیمی به حق و حقوق واقعی خود نخواهد رسید.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور اعتقاد دارد تا سیستم ویدئوچک به فوتبال ما نیاید، هیچ تیمی به حق و حقوق واقعی خود نخواهد رسید. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا منصوریان پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل فولاد خوزستان در هفته پنجم لیگ برتر اظهار داشت: بازی را خیلی خوب شروع کردیم. با توجه به اینکه می‌دانستیم تخصص حریف‌مان در دفاع و ضدحمله است، خیلی خوب تیم فولاد را بستیم و توانستیم بازی را کنترل کنیم و در دست بگیریم.

وی افزود: در کل، بازی در عمق تیم فولاد از ما بهتر بود. در بقیه بازی به هیچ عنوان دفاع‌های چپ و راست‌شان آنچنان بالا نمی‌آمدند و هافبک‌های دفاعی‌شان ایستا بازی می‌کردند. بازی بسیار سنگینی بود و از عملکرد بچه‌های‌مان بسیار راضی هستم. در این جور بازی‌ها یک یا دو شانس بیشتر تفاوت بازی نیست یعنی با یک گل برنده یا بازنده می‌شوید. در کل بازی مدیریت تیم داوری فوق‌العاده بود، اما در لحظه‌هایی که باید اتفاق می‌افتاد. متأسفانه این دومین بازی خانگی ماست که با ۳۰ تا ۳۵ میلیون هوادار در حق تراکتور جفا می‌شود. این استنباط و احساس بنده است.

سرمربی تراکتور در ادامه تصریح کرد: سعی کردیم اتفاقات را به سایت باشگاه و برنامه‌های خوب شب‌های فوتبالی و فوتبال برتر واگذار کنیم. در آن موقعیت محمد عباس‌زاده خیلی با اختلاف در آفساید نبود. از لحظه پاس تا حرکت محمد عباس‌زاده، این بازیکن نزدیک یک متر و حدود ۹۰ سانتی‌متر عقب است. چون سیستم آی تی و آنالیز حرفه‌ای داریم، خط‌کشی کامپیوتری کرده‌اند. با توجه به احترام خاصی که برای سیستم داوری قائلم و اعتقاد دارم در حق این عزیزان جفا می‌شود، ما به شدت به ویدئوچک نیاز داریم. اگر این سیستم وجود داشت، ما می‌توانستیم بازی را با نتیجه ۲ بر صفر تمام کنیم.

منصوریان یادآور شد: در دقیقه ۲۲ اشکان دژاگه سانتر می‌کند و آقای موسوی بازیکن آنها دفع می‌کند. مهران درخشان‌مهر به توپ ضربه می‌زند و بعد خودش توپ را می‌گیرد و شروع به بازی می‌کند. این را پرسیدم و قوانین هند را دقیق نمی‌دانم، اما بر اساس چیزی که در فوتبال‌های اروپایی و روز دنیا نگاه می‌کنیم، با توجه به اینکه مدافع تیم حریف توپ را دفع کرده و مدافع همین تیم توپ را نگه داشته و ادامه داده، استنباط بنده بر هند است. فرض را بر این بگیریم که شاید قوانین بگویند هند نیست که این را به کارشناسان واگذار می‌کنیم، چون در حوزه اختیارات ما نیست. دو امتیاز از کیسه تیمی که پاس عمقی می‌دهد پریده می‌شود. الان به شما می‌گویم، در برنامه‌های مربوطه، کارشناسان می‌گویند آفساید نبود اما این برای ما نان و آب نمی‌شود. ۳۵ میلیون هوادار داریم که با سایر هواداران که دوستان روی آنها حساسیت نشان می‌دهند، هیچ فرقی ندارند. وظیفه ما دفاع از منافع و پرچم تراکتور و احساسات هواداران ترک زبان در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: در دقیقه ۸۴ اول احساس کردم اشتباه کرده‌ام اما سریع به بچه‌های آنالیز گفتم تا با خط‌کشی کامپیوتری صحنه را بررسی کنند. خیلی چیز عجیبی است. من با توجه به اینکه آقای اکبریان را می‌شناسم، در این مورد هیچ تقصیری ندارد و صد درصد کمک داور سمت راست مشکل دارد، چراکه آقای اکبریان ادامه بازی را بر اساس نظر کمک خود انجام می‌دهد. وقتی هم که کمک داور پرچم زد، صدای نیمکت ما در آمد.

سرمربی تراکتور ادامه داد: در مجموع از بچه‌های‌مان راضی هستم، اما تا سیستم ویدئوچک به فوتبال ما نیاید، نه ما، نه فولاد و نه بقیه تیم‌ها به حق‌وحقوق واقعی‌مان در فوتبال نمی‌رسیم. در هفته اول دو پنالتی ما را آقای سیدعلی نگرفت. دوشنبه هم در برنامه‌ها اعلام می‌کنند که این صحنه آفساید بوده است. جالب است که در ادامه بازی هم محمد عباس‌زاده، احسان حاج صفی را در موقعیت تک به تک قرار می‌دهد.

منصوریان با اشاره به اشتباهات داوری در دیدارهای این تیم گفت: دو امتیاز در هفته اول از کیسه ما پرید، دو امتیاز هم اینجا از کیسه‌مان پرید. اگر این اتفاق برای تیم‌های پایتخت رخ دهد، نگاه‌ها تغییر می‌کند، اما اگر برای ۳۵ میلیون هوادار ما رخ بدهد، به اندازه ۲۵ ثانیه در تلویزیون وقت می‌گذارند و موضوع را جمع می‌کنند. باید به ما هم پرداخت شود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور با اشاره به هواداران تیمش خاطرنشان کرد: ما هم هوادارانی را داریم که در خانه تا مرز سکته می‌رسند. وقتی گل دقیقه ۸۴ ما آفساید اعلام می‌شود، اگر این گل را بزنیم، لذت سرازیر سفره این ۳۰ میلیون هوادار می‌شود. در هر صورت امیدوارم اشتباه کرده باشم. اگر اشتباه نکرده باشم، دومین بار است که تیم و کمیته داوری دو امتیاز از جدول فعلی ما کم کرده است. یعنی الان ما باید ۱۰ امتیاز داشته و صدر جدول باشیم نه اینکه با شش امتیاز وضعیت‌مان از ۱۰ تا ۱۲ جدول باشد. دو امتیاز در هفته اول از ما کم شد. همان جا به آقای سید علی گفتم پنالتی بود، اما گفت نه و بعداً دیدیم که پنالتی بوده است.

وی افزود: امروز هم آقای اکبریان بهترین داوری را کرد، روی آفساید هم تقصیر نداشت، اما روی پنالتی مقصر بود. نمی‌دانم قوانین روزانه، هفتگی یا ماهانه عوض می‌شوند، اما طبق چیزی که در فوتبال اروپا می‌بینیم، فکر می‌کنم یک پنالتی را از دست دادیم.

منصوریان ادامه داد: بازی‌هایی مثل بازی تیم های تراکتور و فولاد فقط یک گل دارد چون کیفیت فیزیکی نزدیک است. در مجموع تیم حریف در ۱۰ دقیقه شروع نیمه دوم خوب بود. فکر می‌کنم شادی الان در اردوی تیم فولاد است. آنها باید خیلی خوشحال باشند، چون آمدند و یک امتیاز در تبریز گرفتند. خدا هم لطف و عنایت کرد و حواس تیم داوری پرت شد و یک آفساید و یک پنالتی رد شد. فکر می‌کنم تیم حریف به خواسته‌اش رسید.

سرمربی تیم تراکتور درباره نتیجه این بازی برای فولاد گفت: برای تیمی که دفاع و ضدحمله می‌کند، فکر می‌کنم یکی امتیاز در تبریز فوق‌العاده زیاد باشد. خیلی عصبانی هستم، در عین حال با تمام احترام به داوری نگاه می‌کنم. همچنان پای حرفم هستم که داوری ما باید حرفه‌ای شود. باز هم می‌گویم کسی را هم ندیدم که از حرفم حمایت کند. باید و باید قبل از شروع نیم‌فصل قرارداد حرفه‌ای با داوران بسته شود و آنها یک شغل داشته باشند تا تمرکز و استراحت کافی را به دست بیاورند.

وی افزود: کمک داور سمت راست در بازی امروز آمادگی فیزیکی و روحی و روانی لازم را نداشت که بتواند در آن لحظه خاص حق‌مان را به ما بدهد. اگر کارشناسان اعلام کنند که توپ ما در دقیقه ۸۴ آفساید نبوده، یعنی ما چهار امتیاز را از دست داده‌ایم و باید با ۱۰ امتیاز حداقل در رده دوم جدول قرار می‌گرفتیم. خواهش می‌کنم در حق فوتبال تبریز جفا نکنید. از دید من این شرایط جفا است.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در مورد شرایط سعید واسعی گفت: ما در لحظه‌ای که می‌خواستیم سعید واسعی را وارد زمین کنیم، با آقای نصیرزاده تماس گرفتیم. قبل از بازی هم گفته بودند که مشکلی برای بازی ندارد. اگر رأی هم علیه ما باشد می‌توانیم به استیناف شکایت کنیم، اما این بازیکن بابت بازی امروز مشکلی نداشت و چیزی هم برای باشگاه ارسال نشده است. بنابراین بازی امروز او صحیح بود، اما از این به بعد را نمی‌دانم.

منصوریان درباره تغییر زمین اصلی تراکتور گفت: علت اینکه ما ورزشگاه محل بازی را عوض کردیم، این است که عظمت و بزرگی ورزشگاه یادگار امام (ره) زمانی مشخص می‌شود که پر باشد، وقتی این ورزشگاه خالی است، ترسناک می‌شود و انرژی برعکس می‌دهد. تیم ها نیز می‌آیند با تمام وجود مقابل ما بازی کنند. در کشور سه تیم تراکتور، استقلال و پرسپولیس هستند که تیم‌ها با تمام ظرفیت مقابل آنها بازی می‌کنند تا دیده شوند. چون ورزشگاه بدون ۸۰ هزار نفر کمکی به ما نمی‌کند، به این ورزشگاه آمدیم.

وی ضمن قدردانی از مسئولان ورزشگاه شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: زمین صاف و یکدستی داشتیم، اما ورزشگاه دخل و تصرفی در نتیجه ما نداشت. نتیجه ما زمانی بود که آفساید نباید اعلام می‌شد و ما به گل می‌رسیدیم. بازی با فولاد سنگین و فشرده بود و تمام لحظات شامل زدوخورد فیزیکی است. یک لحظه فقط می‌توان فرصت به دست آورد که اگر پنالتی گرفته می‌شد یا آفساید اعلام نمی‌کردند، نتیجه به نفع ما بود.

سرمربی تراکتور ادامه داد: باز هم می‌گویم به ویدئوچک نیاز داریم. واقعاً اگر ویدئوچک بود، ما الان ۱۰-۱۱ امتیاز داشتیم و این حق مسلم ما بود. تیم ما به نوعی است که اگر یک گل بزنیم، به خاطر بازی مالکانه و فشرده برای گل دوم، خیلی سخت می‌توانند به ما گل بزنند. زمانی که در ذوب‌آهن بودم، نزدیک به ۱۴ امتیاز در دوره حضورم از اشتباه داوری داشتیم. امروز هم آقای اکبریان روی آفساید مقصر نبود، اما روی پنالتی فکر می‌کنم اشتباه کرد.

منصوریان راجع به دلیل تعویض نشدن احسان حاج‌صفی اظهار داشت: حاج‌صفی بازیکن بزرگ ماست و اگر خسته باشد یا آسیب ببیند تعویضش می‌کنیم. احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه و... لشکر یک نفره تیم ما هستند. امروز اشکان در اواخر بازی مصدوم شد و تعویضش کردیم. فکر می‌کنم احسان در اکثر لحظات خیلی خوب بود. به خصوص وقتی داور پرچم زد، از همه زودتر خودش را برای توپ دوم رساند.

وی در مورد اینکه تراکتور در بازی‌های گذشته میانه زمین را به حریف واگذار کرده است، گفت: ما میانه زمین را به رقبای‌مان نباخته‌ایم و سه بازیکن فوق‌العاده خوب در وسط زمین داریم. بوحمدان، اکبر ایمانی و سعید مهری را امروز داشتیم. سعید مهری را امروز یارگیری کرده و اجازه نمی‌دادند صاحب توپ شود، چرا که قابلیت‌های او را می‌دانستند. ما میانه میدان را از دست نمی‌دهیم بلکه تیم حریف به صورت کله‌قندی بازی و سعی می‌کرد نفرات وسط ما را تحت فشار بگذارد.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور ادامه داد: زمانی ما به فرم ایده‌آل می‌رسیم که برای مثال اگر ضربه پنالتی ما در نیمه اول اعلام می‌شد و به گل می‌رفت، این ما بودیم که تیم حریف را به دنبال خود می‌دواندیم. بازی‌های بزرگ یک گل دارد که تعیین می‌کند شما گل مساوی را می‌خورید یا به گل دوم می‌رسید. تیم‌ها نمی‌توانند خط هافبک ما را تحت فشار بگذارند. ما در خط هافبک تنوع نفرات هم داریم. اکبر ایمانی یک نفره و وسط زمین مانند ستون است، ولی وقتی به فشردگی و نقطه‌ای می‌رسیم که توپ‌های‌مان به گل نمی‌رود یا موقعیت‌های‌مان را به خاطر اشتباه داوری از دست می‌دهیم، تیم حریف انرژی بیشتری برای دفاع کردن می‌گیرد.

منصوریان در مورد حواشی پایان بازی اظهار داشت: من کلاً در فلسفه مربیگری‌ام از حواشی دور هستم. یکی از نشانه‌های آن‌هم این است که فقط در نشست‌های خبری صحبت می‌کنم. علاقه‌ای ندارم که در تیررس حواشی باشم و زندگی‌ام هم طوری نیست که حواشی داشته باشد.

وی ادامه داد: سعی کردیم امروز با توجه به اینکه آقا جواد (نکونام) میهمان ما بود، نهایت میهمان‌نوازی را با توجه به اینکه تبریزی‌ها میهمان‌نواز هستند، به جا بیاوریم. یک لحظه احساس کردم که بحثی شد برای همین هم جواد را بغل کردم که او گفت یکی از بچه‌های‌تان به من توهین کرد. اگر کسی از کادر ما توهینی کرده باشد، واقعاً عذرخواهی می‌کنم. همان جا هم گفتم. اما من اشتباه کردم که جواد را بغل کردم، باید بقیه را هم بغل می‌کردم. فکر می‌کردم قائله را خاتمه دادم، اما وقتی برگشتم عقب، دیدم آقای اکبریان دو کارت قرمز نشان داده، از داخل زمین هم چند نفر آمدند.

سرمربی تراکتور افزود: خیلی جالب بود که نمی‌شد ساسان انصاری را کنترل کرد. به نکونام گفتیم که او را کنترل کند. هرکسی به خودش اجازه می‌دهد هیزمی به این قائله پرتاب کند. در مجموع با بخش اعظمی از این کادر فنی رفیق هستیم و هم‌بازی بوده‌ایم. من می‌گویم فرض کنیم کادر من اشتباه کرده، کارت قرمز هم گرفت. حمید رجبی چرا کارت قرمز گرفت؟ خویشتن‌دار باشید، من نکونام را برده‌ام، شما هم بروید سرجایتان بنشینید دیگر. درگیری نیست که، اصل کار نکونام بود که گفت به او توهین کرده‌اند، من هم گفتم معذرت می‌خواهم و برخورد می‌کنم. اما دیدم من و جواد با هم صحبت می‌کنیم و آن پشت قائله‌ای هست که به تونل ورزشگاه هم کشیده بود. این موضوع باید یک جا تمام شود.

منصوریان با اشاره به پیروزی تیمش در هفته چهارم لیگ برتر خاطرنشان کرد: ما هفته پیش مقابل مس رفسنجان و آقای ربیعی به پیروزی رسیدیم، اما ۱۰ دقیقه حرف می‌زدیم و چای می‌خوردیم. رفاقت‌ها باید اینطور باشد. فوتبال آنقدر باارزش نیست که آدم به هر قیمتی هر چیزی را به دست بیاورد. امروز اگر داور می‌خواست درست کارت قرمز دهد، باید شش هفت کارت قرمز می‌داد. در مجموع امیدوارم میزبان خوبی برای جواد نکونام و تیمش بوده باشیم.

وی در پایان گفت: در بازی امروز ضرر امتیازی را ما دادیم، چرا که اگر امتیازمان را گرفته بودیم، الان تقریباً شش هفت پله بالاتر بودیم. یک بخش جزئی این موضوع مربوط به مصدومیت بوده، ولی کرونا بخشی از تیم ما را گرفته است. تیکدری را بعد از دو هفته برگرداندیم. از تیم پزشکی ‌مان قدردانی می‌کنم، اما باید تلاش‌شان را بیشتر کنند که کرونا به تمرینات‌مان رسوخ نکند. ما باید هواداران‌مان در ورزشگاه باشند، حتی با فاصله دو سه متر، آن موقع می‌بینید که کیفیت‌مان چقدر تفاوت دارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۸ )