کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران امضا نکرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان به برنامه «ورلد فوتبال» از شبکه رادیویی «بی‌بی‌سی» گفت که تحریم‌های اقتصادی در پی تصمیم دونالدو ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بر فوتبال ایران تأثیر گذاشته و کار را برای ایران به منظور پرداخت هزینه‌های کمپ‌های تمرینی و تهیه تجهزات ابتدایی و حتی پرداخت دستمزد وی سخت‌تر کرده است. کی‌روش می‌گوید تحریم‌های سیاسی نباید بر زندگی هواداران فوتبال ایران تأثیر بگذارد.

کی‌روش در این باره به برنامه «ورلد فوتبال» گفت: این خیلی سخت و نادعادلانه است. به عنوان کسی که در فوتبال هستم، صادقانه می‌گویم که سیاست نباید دخالتی در ورزش، آموزش و غیره داشته باشد. نظر من به عنوان کسی که با فوتبال متولد شده و در این رشته ورزشی فعالیت می‌کند، این است که سیاست باید کاملاً از ورزش به دور باشد، اما متأسفانه اینچنین نیست و اهداف ما را هم تحت‌تأثیر خود قرار داده است. شما می‌توانید مشکلاتی که برای تیم ملی به وجود آمده را ببینید، اما فوتبال تنها تیم ملی نیست. یک درصد فوتبال حرفه‌ای و ۹۹ درصدش عشق و اشتیاق است. وقتی هم چنین تصمیمی بر یک فدراسیون تأثیر می‌گذارد، در واقع بر شادی و کیفیت زندگی هزاران نفر تأثیر می‌گذارد، بنابراین به عنوان یک مربی فوتبالی باید بایستم و بگویم که این اشتباه است. امیدوارم فیفا بتواند در این زمینه کمک کند و جلوی این دخالت‌های سیاسی در ورزش را بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که «چطور این تحریم‌ها بر فوتبال ایران تأثیر گذاشته است؟»، اظهار داشت: تحریم‌ها روی همه چیز تأثیر گذاشته و نمی‌توانیم حرکتی کنیم. اگر شما نتوانید حرکت کنید، اگر نتوانید کار کنید، اگر نتوانید کمپ تمرینی داشته باشید، اگر نتوانید سفر کنید، اگر تجهیزات لازم را نداشته باشید، (با لبخندی تلخ) در این شرایط فکر می‌کنم لیونل مسی و کریستیانو رونالدو باید کفش‌های‌شان را به ما اهدا کنند چون احتمالاً کفش‌های زیادی دارند.

سرمربی تیم ملی در مواجهه با این جمله مجری برنامه مبنی بر اینکه «این خیلی بد است که شما توپ، لباس و امکانات لازم را ندارید...» تأکید کرد: نه، این خوب نیست. این تحریم‌ها تنها روی یک کشور تاثیر نمی‌گذارد بلکه فوتبال را نیز تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد. در ایران در هر بازی ۸۰ یا ۹۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند و عاشق فوتبال هستند. ما در ایران نیاز به ترویج فوتبال نداریم چرا که فوتبال در خون و وجود مردم این کشور است. مردم و بازیکنان ایران سزاوار خوشحال بودن هستند.

کی‌روش در خصوص وضعیت همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران گفت: در حال حاضر بدون قرارداد و بدون هیچگونه توافقی با فدراسیون فوتبال ایران همکاری می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه آیا اکنون مربی آزاد محسوب می‌شوید، اظهار داشت: وقتی در چنین شرایطی پولی دریافت نمی‌کنید، برای عشق و علاقه به چیزی که دارید کار می‌کنید. برای من این چیزها مهم نیست و همانطور که گفتم ترجیح می‌دهم وفادار و متعهد باشم. بازیکنانی در اختیار دارم که با من رشد کرده‌اند، از سن ۱۷ سالگی تاکنون و حالا ۲۳ یا ۲۴ ساله شده‌اند. تا به این لحظه هم نه با باشگاهی و نه با تیم ملی دیگری توافقی نداشته‌ام.

کی‌روش خاطرنشان کرد: چیری که واضح است، این است که فیفا باید راه‌حلی برای این موضوع پیدا کند و باید بتواند کمکی در این زمینه کند و اجازه ندهد سیاست دخالتی در ورزش داشته باشد. به هر حال فیفا باید راه‌حلی برای رفع مشکل پرداخت‌ها پیدا کند چون روی زندگی هزارن فوتبالیست اثر می‌گذارد، هزاران نفری که عاشق این رشته ورزشی هستند و این روی غرور و شادی کل مردم یک کشور تأثیر می‌گذازد.

وی در مواجهه با این پرسش مجری برنامه گه گفت «اخیراً پدرو کایشینیا - سرمربی پرتغالی تیم کروس آسول مکزیک - گفته بود که کارلوس بیا و هدایت تیم ملی فوتبال مکزیک را برعهده بگیر... آیا علاقه‌مند به سرمربیگری‌ اِل‌تری هستید؟»، خاطرنشان کرد: انتظار شنیدن چنین چیزی از سوی یک دوست می‌رود. اگر فرصت این کار - سرمربیگری مکزیک - در زمان مناسبی فراهم شود، چرا که نه؟ مکزیک کشوری فوق‌العاده است، اما در حال حاضر به فدراسیون فوتبال ایران متعهد هستم و تصمیم گرفته‌ام از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران و فدراسیون حمایت کنم و سعی می‌کنم در فاصله سه ماه مانده تا آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ مانع افت پروژه‌ای شوم که در این هفت‌ونیم سال برای پیشرفت تیم ملی روی آن کار کرده‌ام و این هدف و رویای من است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۲ )