افغانستان به همراه ایران و تایلند، سومین تیم آسیاییِ حاضر در مرحله حذفی جام جهانی فوتسال ازبکستان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دور سوم و پایانی مرحله گروهی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان امروز (یکشنبه) با برگزاری دیدارهای گروه E دنبال شد.

تیم ملی پرتغال در نبرد صدرنشینی این گروه با نتیجه ۴ بر یک از سد مراکش گذشت و پاناما با نتیجه ۸ بر ۳ توانست تاجیکستان را شکست بدهد. پرتغال با ۹ و مراکش با ۶ امتیاز، در رتبه‌های اول و دوم جدول گروه E قرار گرفتند و به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی صعود کردند.

مطابق آیین‌نامه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴، چهار تیم برتر از تیم‌های رده سومی گروه‌ها به مرحله حذفی صعود می‌کنند. تیم ملی پاناما با کسب ۳ امتیاز و تفاضل گل ۷-، در جدول تیم‌های رده سومی تاکنون فقط عملکردی بهتر از لیبی داشته و امیدوار است با توجه به نتایج دیدارهای گروه F، راهی دور یک‌هشتم نهایی شود.

افغانستان با کسب سه امتیاز و تفاضل گل ۲-، از تیم‌های سوم گروه‌های D و E عملکرد بهتری بر جای گذاشته است. شاگردان مجید مرتضایی یکی از تیم‌های برتر رده سومی گروه‌های شش‌گانه جام جهانی شدند و در اولین حضور خود در مهم‌ترین رویداد فوتسال دنیا، به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند.

تاکنون کاستاریکا و کرواسی نیز در جمع برترین تیم‌های رده سومی ایستاده‌اند و به جمع ۱۶ تیم نهایی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان راه یافته‌اند.

قهوه‌خانه مش‌مراد
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.