رئیس فدراسیون تنیس گفت: میزبانی مسابقات بین‌المللی یک دانش‌افزایی برای مربیان و بازیکنان خودمان محسوب می‌شود و به نفع تنیس و ورزش کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داود عزیزی در حاشیه برگزاری هفته دوم تور جهانی تنیس اظهار داشت: فدراسیون تنیس جزو معدود فدراسیون‌هایی است که این سطح از مسابقات را برگزار می‌کند و این‌قدر مسابقات بین‌المللی با حضور نفرات خارجی در حال برگزاری است.

وی افزود: میزبانی چنین مسابقاتی طبیعتاً تاثیر مستقیمی روی آینده بچه‌ها خواهد داشت و در واقع یک نوع دانش افزایی برای مربیان و بازیکنان خواهد بود، ضمن اینکه ارز وارد می‌شود و این اتفاق خوبی است. در مجموع تعداد زیاد این مسابقات به نفع تنیس و ورزش کشور خواهد بود.

عزیزی درباره اتفاقات رخ داده برای ملی‌پوش پدل برای شرکت در رقابت‌های انتخابی جام جهانی گفت: ما به موقع درخواست‌ها را فرستادیم و طرف کویتی می‌گفت که ویزاها را می‌دهد. تا شب اعزام که این اتفاق نیفتاد. طی تماس با سفیر ایران و عراقچی وزیر امور خارجه، صحبت‌هایی انجام گرفت و پیگیری شد. در کویت وزارت کشور ویزاها را صادر می‌کند و این کار ما را سخت‌تر کرد. در نهایت ۱۷ نفر از بچه‌ها با یک روز تاخیر رسیدند و ۷ نفر هم در امارات هستند که به تهران برمی‌گردند.

رئیس فدراسیون تنیس درباره جذب بازیکنان اسپانیایی توسط کشورهایی همچون قطر و کویت عنوان کرد: این کارها از کشورهای حوزه خلیج فارس برمی‌آید. امارات دو بازیکن اسپانیایی خیلی خوب تابعیت عوض کرده، اما بچه‌های ما انگیزه دارند تا بتوانند صعود کنند. با شرایطی که پیش آمده، فدراسیون از این نفرات حمایت می‌کند. ما در منطقه‌ای تلاش می‌کنیم که اعتبار یک باشگاه فوتبال در برخی کشورهای عربی از کل سیستم ورزش ما بیشتر است.

وی درباره ارتباطش با دنیامالی وزیر ورزش گفت: او یک چهره ورزشی است و قبلاً رئیس فدراسیون بوده است و همان زمان یک انقلاب در قایقرانی ایجاد کرد. حضور دنیامالی فرصتی برای رشد همه فدراسیون‌هاست. نگاه مثبت او به تنیس وجود دارد و خوشحالم که یک چهره ورزشی بزرگ به وزارت ورزش آمد. ان‌شاءالله با جلسه‌ای در آینده‌ای نزدیک درباره مشکلاتی که داریم، صحبت می‌کنیم؛ از جمله وضعیت استادیوم‌ها مثل مجموعه انقلاب که نباید در اختیار بخش خصوصی باشد تا صرفا بهره‌بردار باشد. این مجموعه باید زنده باشد و در اختیار پایگاه قهرمانی فدراسیون قرار بگیرد.

عزیزی درباره اینکه گفته می‌شود برای یک ساعت تمرین در این مجموعه یک میلیون دریافت می‌شود، گفت: فکر می‌کنم بیشتر از اینهاست و این ایرادی است که وجود دارد. تعیین قیمت زمین بر عهده من نیست. در واقع قیمت خدمات ورزشی بر عهده وزارت ورزش و هیئت وزیران است. این ایرادی است که من هم مکرراً به شرکت توسعه وارد کردم. وقتی یک کارشناس قیمت زمین‌ها را مشخص می‌کند، ما باید قیمت زمین‌ها و خدمت ورزشی را به آن ارائه بدهیم و بگوییم که نمی‌تواند ساعتی بیشتر از ۱۳۰ هزار تومان بزند. وقتی کارشناس مبنا را بر ۵۰۰ هزار تومان می‌زند، همین اتفاقی می‌افتد که درباره آزادی رخ داده است. بیش از ۵۰ میلیارد تومان اجاره است که برای سه سال در اختیار بهره‌بردار گذاشته شده و آن بهره‌بردار مجبور می شود که به خاطر اجاره سنگین شرکت توسعه، این قیمت بالا را دریافت کند. من به بهره‌بردار ایراد نمی‌گیرم، بلکه ایراد را از ریشه می‌دانم و باید قوانین رعایت می‌شود.

رئیس فدراسیون تنیس در پایان پیرامون حضور سلبریتی‌ها و هنرمندان به ویژه در پدل تصریح کرد: آن افراد بخشی از مخاطبان ما هستند. درباره محمدرضا گلزار باید بگویم که او سالهاست پدل بازی می‌کند و جزو بازیکنان بسیار خوب این رشته محسوب می‌شود. حضور او در پدل به نفع این رشته و تنیس کشور بوده است، هم در موضوع آورده مالی و هم در موضوع کمک در بحث اسپانسرینگ. در تنیس ساحلی هم با حضور میلاد کی‌مرام این شرایط وجود داشته است و این موج مثبت ایجاد شده و در چند وقت اخیر مسابقات بین‌المللی برگزار کرده‌ایم.

قهوه‌خانه مش‌مراد
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.