سرمربی تیم فوتبال نساجی اعتراف کرد، با تصمیم شاگردانش بازوبند کاپیتانی این تیم را به کوین یامگا سپرده و به او اجازه زدن ضربه پنالتی داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، ساکت الهامی پس از تساوی ۲ - ۲ تیمش مقابل استقلال در هفته پنجم لیگ برتر اظهار داشت: از بازیکنانم تشکر می‌کنم و به گروه داوری خسته نباشید می‌گویم. بازی بسیار سنگینی بود و دیدید که دو تیم جنگیدند. فکر کنم نیمه دوم ۶۲ دقیقه شد و از حد معمول و استاندارد بیشتر بود. بازی را خوب شروع کردیم و شکل بازی‌مان به نسبت گذشته خوب بود. موقعیت‌هایی در نیمه اول داشتیم که شاید می‌توانستیم به گل برسیم. استقلالی‌ها هم روی ضربات ایستگاهی و خطاهایی که می‌گرفتند اذیت‌مان کردند، اما در جریان بازی، بازیکنان ما شکل خوبی داشتند. می‌توانستیم برنده بازی باشیم، اما جذابیت فوتبال به همین است. این نتیجه را تقدیم به بازیکنان و هواداران واقعی نساجی می‌کنم که ۹۰ دقیقه زیر باران تشویق‌مان کردند.

وی در مورد استفاده از کوین یامگا در ترکیب اصلی نساجی و اهدای بازوبند کاپیتانی به این بازیکن تصریح کرد: تصمیم کاپیتانی یامگا را فرزاد زامهران گرفت و از او ممنونم. بازیکنان پذیرفتند که او کاپیتان باشد. وقتی پنالتی به او داده شد، تصمیم منصور باقری بود و از قبل برنامه‌ریزی شده نبود. کوین بازیکنی بین‌المللی و باتجربه است و به لحاظ شخصیتی به تیم کمک می‌کند. امروز به بازیکنانم گفتم که فردا نظر بدهید که او خوب بود یا نه.

سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران راجع به اعتراض کادر فنی و بازیکنان تیم‌ها به تصمیمات داور با وجود حضور سیستم VAR گفت: من امروز اصلاً به داور اعتراضی نکردم. تا بخواهد VAR جا بیفتد زمان می‌برد. امروز وقت‌های اضافه شرایط تیم‌ها را به‌هم ریخت. وقتی تعویض می‌کنیم به یکباره می‌بینیم ۱۵ دقیقه وقت تلف شده می‌گیرند، ریتم تیم به‌هم می‌خورد. استفاده از VAR در فوتبال ایران کار جدیدی است و باید جا بیفتد.

الهامی در واکنش به تشویق محمد عباس‌زاده از سوی هواداران نساجی که به تازگی از تیم کنار گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: لیست خروجی کسانی هستند که جدا شده‌اند. اگر عباس‌زاده تشویق شده است، باید بیشتر تشویق شود. محمد (عباس‌زاده) اسطوره تیم است، اما هر تیمی چارچوب و قواعدی دارد. عباس‌زاده نه تنها کاپیتان تیمم بود، دست راست من هم بود. برخی کارها را حتی با همکارانم هماهنگ نمی‌کردم و با او هماهنگ می‌کردم. تمام شرایط اردو دست عباس‌زاده بود. ساعت بیداری، صبحانه، ناهار و شام، نوع لباس پوشیدن و حتی اجازه دادن به بازیکنان دست او بود. درست است که با من صحبت می‌کرد، اما آنقدر به او قدرت داده بودم که ابایی نداشتم. عباس‌زاده اسطوره این شهر است و او را دوست دارم، اما تمرینات را که شروع کردیم چهار روز اول را نیامد. آن موقع شروع فصل بود و این بازیکن نیامد. عباس‌زاده در ترکیه تمرین نکرد و گفت شرایطم خوب نیست. وقتی بدنسازی کردیم گفتم ایرادی ندارد، چون به او ایمان داشتم.

وی ادامه داد: وقتی شرایطش خوب شد گفتم باید بدنسازی کنی که گفت من بدنسازی نمی‌کنم. آنجا در ترکیه این جرقه زده شد. من تصمیم به کنار گذاشتن عباس‌زاده گرفتم و همانقدر که برای او ارزش قائل شدم باید تیم را جمع می‌کردم. وقتی به ایران برگشتیم چون کاپیتان و بزرگ تیم است با من صحبت کرد. نمی‌خواهم بگویم معذرت‌خواهی کرد، اما مثل دو تا دوست صحبت کردیم. بعد از بازی با گل‌گهر اصلاً تمرین نکرد و برای دیدار با پرسپولیس دیدم لباس پوشیده است که بازی کند، اما دیگر نتوانستم تحمل کنم، چون قداست مربی زیر سؤال می‌رود. به او در دیدار با پرسپولیس بازی ندادم. در ادامه دیدم عباس‌زاده در صفحه شخصی‌اش استوری گذاشته است. من همه صفحات مجازی را پاک کرده‌ام، پرسیدم چه استوری گذاشته است. گفتند سیامک نعمتی استوری گذاشته بود و عباس‌زاده پاسخش را داده است. من به عباس‌زاده آنقدر قدرت داده بودم که حتی وقتی می‌گفت بازیکن را عوض کن، انجام می‌دادم. کاری به درست بودن یا غلط بودن کار سیامک نعمتی ندارم، او از محل تمرین تیم سابقش عکس گذاشته بود و بعد به من گفتند معذرت‌خواهی کرده است و نشان داد از اینکه بازیکن نساجی شده است، ناراحت نیست. عباس‌زاده این حق را داشت تلفن را بردارد و تماس بگیرد و به نعمتی بگوید این استوری را بردار، نه اینکه پاسخش را طور دیگری بدهد.

سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران با انتقاد از رفتارهای عباس‌زاده تأکید کرد: عباس‌زاده از قدرتی که من به او دادم بودم، باید استفاده می‌کرد و حتی می‌توانست به نعمتی بگوید سر تمرین نیا، الان دوره گذاشتن استوری گذشته است. عباس‌زاده در گروه ما نوشت اینجا شهر «دست‌نشان‌ها» و ... است. بله شهر دست‌نشان‌ها و حتی محمد عباس‌زاده‌هاست، اما می‌توانستی از قدرتت استفاده کنی، نه اینکه خودت باعث حاشیه شوی. روی این حساب تصمیم گرفتم او را در اختیار باشگاه بگذارم. همین اتفاق برای عباس‌زاده در فولاد خوزستان افتاده بود و ورزشگاه یادگار امام (ره) را استوری کرده بود. او حتی لوگوی تیم دیگری را تتو کرده است! الان عشق من نساجی است و اگر روزی به تیم دیگری بروم ممکن است یک روز به اینجا بیایم و تشویقم کنند. نساجی امروز زندگی من است و الان حال مردم شهرم خوب است. عباس‌زاده باید بداند اسطوره‌ای است که باید مجسمه‌اش ساخته شود نه اینکه با یک استوری موضع گرفته و رو در روی بازیکنی قرار بگیرد که او را با لفظ «آقامحمد» خطاب می‌کند. از تصمیمم عقب‌نشینی نمی‌کنم، نه به خاطر ساکت الهامی، بلکه به خاطر قداست مربیگری. اینها حرف دلم بود و می‌خواستم با شما در میان بگذارم.

الهامی در واکنش به ایرادی که کادر فنی استقلال از چمن ورزشگاه وطنی قائمشهر گرفتند و همچنین بارندگی در جریان مسابقه گفت: اینکه چمن بلند بود، درست بود. ما اینجا خودمان تمرین نکرده بودیم. وقتی وارد ورزشگاه شدیم متوجه شدیم ایمان عالمی و محمد نوازی در زمین حضور دارند. دست به چمن زدم و دیدم بلند است، به همین خاطر درخواست کردم چمن را کوتاه کنند. بارندگی نیز تند شد، ولی در ادامه شرایط بهتر شد.

وی درباره استفاده از بازیکنان بومی در ترکیب نساجی عنوان کرد: اگر بحث بومی را حساب کنیم، مازندران باید سه تیم داشته باشد. این چیزها دیگر در دنیا تمام شده است. بازیکنی مثل مرصاد (سیفی) به خاطر بومی بودن بازی نکرد، بلکه بازی کرد که به تیم کمک کند. من لطفی نکردم که بگویم چون بومی است، بازی کرد. حق این بازیکن بود که بازی کند. کسانی که بومی هستند یا غیربومی، حق‌شان باشد بازی می‌کنمد. امروز مرصاد بازی کرد و ممکن بود برای احد جمشیدی نیز این شرایط به وجود بیاید. همه در یک کشور هستیم. اگر اینطور باشد پرسپولیس باید پرسپولیس مازندران باشد، چون بیشتر بچه‌های این تیم مازندرانی هستند. من الان نساجی‌ترین فرد روی کُره زمین هستم، چون زندگیم به آینده نساجی بستگی دارد.

قهوه‌خانه مش‌مراد
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )