جزئیاتی جدید از پرونده فساد فوتبال در باشگاه مس رفسنجان نشان می‌دهد که هزینه‌های زیادی برای خرید سکه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان مد‌تی است که باز و صحبت‌های زیادی درباره آن مطرح شده است. با این وجود هر روز که می‌گذرد ابعاد بیشتری از این ماجرا روشن می‌شود.

در حالی که ارقام مختلفی برای این پرونده عنوان شده اما پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد بر اساس برخی گزارش‌ها گفته شده مبلغ بیش از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای خرید سکه جهت تحویل به افراد موثر در فدراسیون فوتبال، کمیته داوران، کمیته انضباطی و ... هزینه شده است.

بر اساس شنیده‌ها این اتفاق در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و در چند مرحله و بازه‌های زمانی مختلف رخ داده و در ردیف هزینه روابط عمومی باشگاه به ثبت رسیده است.

در همین حال برخی اخبار حکایت از آن دارد که مبلغی بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فاکتور غیرواقعی ارائه شده است.

رسیدگی نهایی و قضایی به این موارد و گزارش‌های دیگر همچنان در دستور کار قرار دارد و ممکن است ابعاد دیگری از این ماجرا روشن شود. بنابراین صرفاً بر اساس این ارقام و‌ گزارش نمی‌توان موضوع را جمع‌بندی کرد.

نبود سیستم مالی منسجم و مناسب در باشگاه مس رفسنجان در اتفاقات این باشگاه نقش موثری داشته به طوری که بخش اعظم مسائل مالی باشگاه از سوی مدیرعامل وقت انجام می‌‌شده و بخش مالی در بسیاری از موارد نقشی در پرداخت‌ها و همچنین قراردادها نداشته است.

به گزارش تسنیم، طبق گفته مقامات دادگستری استان کرمان تاکنون در این پرونده ۷ نفر متهم هستند. مجید زیندینی مدیرعامل و علی علیزاده قائم مقام وقت باشگاه، سهیل مهدی مسئول پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ، خداداد افشاریان رئیس پیشین کمیته داوران، فریبرز محمودزاده مسئول وقت مسابقات لیگ دسته اول به همراه دو فرد رسانه‌ای متهمان این پرونده به شمار می‌روند. از این بین افشاریان، مهدی و محمودزاده در بازداشت به سر می‌برند و یک فرد رسانه‌ای که سردبیر یک سایت است با قرار وثیقه آزاد است.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.