هافبک تیم ملی ایران از حضور شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ صحبت کرد و گفت که آماده یک جهش بزرگ است.

هافبک تیم ملی ایران از حضور شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ صحبت کرد و گفت که آماده یک جهش بزرگ است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید عزت‌اللهی در گفت‌وگو با سایت «جانلوکا دی‌مارتزیو» ایتالیا، درباره عملکرد ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: چند روز استراحت می‌کنم و به تمرینات برمی‌گردم. بازی در تورنمنتی در این سطح، رؤیای هر کسی خواهد بود. خوشحال هستم که این فرصت را داشتم پس از جام جهانی ۲۰۱۸، در جام جهانی قطر هم به میدان بروم. این یک افتخار بود که توانستم کیفیت خودم را در خدمت کشورم قرار بدهم.

وی با اشاره به هدف شاگردان کارلوس کی‌روش در جام بیست‌ودوم عنوان کرد: امیدوار بودیم که به مرحله حذفی صعود کنیم. این رؤیا را در ذهن‌مان پرورش دادیم و به آن باور داشتیم. برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی سخت تلاش کردیم و به تلاش ادامه می‌دهیم تا این کار را در جام جهانی ۲۰۲۶ انجام دهیم. می‌خواهیم اولین کسانی باشیم که چنین کاری را برای ایران انجام می‌دهد.

هافبک تیم ملی ایران، جام جهانی ۲۰۲۲ را تجربه مثبتی برای خودش دانست و تصریح کرد: چیزهای زیادی از این بازی‌ها یاد گرفتم. دیدن اعضای خانواده‌ام که مرا در بزرگترین تورنمنت جهانی تشویق می‌کنند، بهترین احساسی است که هر کسی می‌تواند به آن دست یابد. اکنون خوشحال هستم و به آینده نگاه می‌کنم. می‌خواهم برای تورنمنت‌های بعدی پیشرفت کنم.

عزت‌اللهی در مورد شکست ۶ بر ۲ تیم ملی کشورمان مقابل انگلیس در دومین بازی جام جهانی قطر با درخشش جود بلینگهام خاطرنشان کرد: این پسر فوق‌العاده بود. او تنها ۱۹ ساله است، اما مانند یک بازیکن ۳۰ ساله بازی می‌کند. بلینگهام بلوغ، قدرت و اعتماد به نفس زیادی دارد و یکی از بهترین بازیکنان در پُست خودش خواهد بود؛ شاید هم الان یکی از بهترین‌ها باشد.

وی درباره غلبه بر ولز در دومین گام از جام جهانی عنوان کرد: پس از آن شکست برخاستیم و برتری مقابل ولز احساس بسیار خوبی به ما داد. برای نگه داشتن امید خودمان فقط باید پیروز می شدیم؛ وگرنه همه چیز در بازی بعدی بیهوده بود. جوّ فوق‌العاده‌ای وجود داشت. برای همدیگر جنگیدیم و پیروز شدیم.

هافبک تیم ملی ایران درخصوص یکی از تصاویر ماندگار این جام که به دلداری ده‌آندره یدلین و جاش سرجنت، دو بازیکن آمریکا به خودش مربوط می‌شد، گفت: این کارت پستالی بود که از این جام همیشه همراه خودم دارم. فوتبال و ورزش همین است. فکر می‌کنم این بهترین تصویر برای نشان دادن ارزش‌های جام جهانی بود. همه چیز در آن وجود دارد؛ چالش، اشک، عرق، دوستی و احترام به حریف. این‌ها را از کودکی یاد گرفتم؛ دست دادن با کسانی که به‌تازگی با آنها چالش داشتید. در زمین دشمن هم هستیم، اما وقتی داور سوت پایان را می‌زند، به یکدیگر احترام می‌گذاریم.

عزت‌اللهی با بیان اینکه به‌راحتی به جایگاه فعلی خودش نرسیده است، اظهار داشت: در ۲۶ سالگی ۵۰ بازی ملی دارم و در دو جام جهانی بازی کرده‌ام. اکنون آماده یک جهش بزرگ هستم، با این حال در منطقه‌ای فقیر بزرگ شدم که به مدارس فوتبال دسترسی نداشتم. مانند بسیاری از بازیکنان تیم ملی، در خیابان بازی می‌کردیم و تصور می‌کردم که رونالدو (نازاریو) هستم! به او علاقه‌مند بودم و رؤیای رسیدن به جایگاه او را داشتم. تلاش می‌کردم حرکات رونالدو را در زمین تکرار کنم.

وی یادآور شد: گذشته‌ام را فراموش نمی‌کنم و همین باعث شد با احساس و فداکاری، به اهدافم برسم. خوش‌شانس بودم که یک پدر فوتبالیست داشتم و او به من کمک کرد در لحظات تعیین‌کننده، انتخاب‌های درستی داشته باشم. همیشه به بازیکنان جوان می‌گویم که به خودشان باور داشته باشند و در بهترین و بدترین لحظات قوی بمانند. فوتبال،‌ شما را در مقابل چالش‌های زیادی قرار می دهد و شما باید آماده چالش‌های دشوار باشید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۵ )