سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: عملکرد تک تک نفرات را زیر نظر داریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, کارلوس کی‌روش در نخستین جلسه تمرینی تیم ملی در زمین پژوشگاه صنعت نفت درباره فهرست تیم ملی و اینکه مهدی تارتار گفته از پارس جنوبی بازیکنی دعوت نشده است، گفت:نظر همه مربیان در مورد لیست تیم ملی مهم است اما ما نه تنها همه بازی‌ها را می‌بینیم بلکه عملکرد تک تک نفرات را زیر نظر داشته و آنالیز می‌کنیم.

وی افزود: علاقه دارم که یکی دو بازیکن دیگر را هم به اردوی تیم ملی دعوت کنم اما برای این اردو شرایطش فراهم نبود اما در اردوی دسامبر که کوتاه مدت خواهد بود این کار را خواهم کرد. همان‌طور که در این اردو چند بازیکن جوان را دعوت کرده‌ایم تا آنها را زیر نظر بگیریم. هدف ما این است که معیارهای بهتری برای انتخاب نفرات‌مان داشته باشیم.

کی‌روش در مورد امکانات تیم ملی تصریح کرد: پس از ۷ سال شرایط همانی است که بود. تأکید می‌کنم هر اردو یک چالش و مبارزه سخت برای ما خواهد بود. مهم‌ترین مطلبی که با آن روبه‌رو هستیم، بودجه مشخص برای حمایت از برنامه‌های تیم ملی نداریم. بازی‌ها را از دست می‌دهیم و باید تصمیمات لحظه آخری بگیریم. عربستان به خاطر بودجه‌ای که در اختیار دارد، گزینه‌های بهتری برای برگزاری بازی‌های دوستانه دارد و ما نمی‌توانیم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: اردوهای گذشته و بازی دوستانه با روسیه و توگو را با ارتباطات شخصی خودم فراهم کردم و این بار هم برای بازی دوستانه با پاناما و ونزوئلا صحبت کرده‌ام. چون بودجه مشخصی نداریم، نمی‌توانیم آرزوهای هواداران تیم ملی را تحقق ببخشیم. وزیر ورزش و جوانان حمایت خود را از برنامه‌های تیم ملی و صحبت از صعود تیم ملی به دور بعد جام جهانی و انجام هفت بازی دوستانه کرده، اما هنوز برنامه‌ها انجام نشده است.

کی‌روش ادامه داد: شما نظرم را پرسیدید و باید بگویم با همه سختی‌ها کار را جلو می‌بریم، اما باور کردنی نیست که در ماه نوامبر قرار داریم و هنوز بودجه مشخصی نداریم. باور این موضوع سخت است.

وی گفت: ما دو دسته افراد داریم، نخست تعدادی از مربیان و بازیکنان زحمتکش که دستاوردی برای ارائه کردن دارند. افراد دیگری داریم که تنها با هجمه رسانه‌ای (پروپاگاندا) جلو می‌روند و دستاوردهای آنها استفاده از ارتباطات رسانه‌ای با دوستان‌شان است. متأسفانه این افراد به عنوان قهرمان معرفی می‌شوند. فدراسیون فوتبال از چه کسی حمایت می‌کند؟ از کسانی که بیشترین دستاورد را داشته یا کسانی که کار رسانه‌ای کرده و مدام در رسانه‌ها صحبت می‌کنند؟

سرمربی تیم ملی ادامه داد: پولی که متعلق به پاداش‌های تیم ملی بود را ایشان برداشته است، پول را برای مصارف شخصی‌شان برداشته‌اند. فدراسیون از این «خانم» حمایت کرده و او کارش را انجام داد. ما نیاز به بازی‌های خوب و دوستانه برابر تیم‌هایی چون بلغارستان و پرتغال داریم، اما هزینه‌ها کجاست؟ پولی که در فیفا برای تیم ملی بوده، ناپدیده شده است!

کی‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا پول حضور ایران در جام جهانی در حساب فدراسیون فوتبال واریز شده است یا نه، گفت: این پول متعلق به بازیکنان ایران در جام جهانی قبلی بود که در حساب فدراسیون فوتبال است. سرکار خانم طوری وانمود کردند که ایشان توانستند پول را بیاورند. به هیچ وجه اینطور نیست و آن پول بازیکنان بود. فدراسیون از چه کسی حمایت می‌کند؟ از تیم ملی یا کسی که پروپاگاندا دارد؟

وی در پاسخ به این سؤال که منظورش چه کسی است، گفت: قبلا گفتم نمی‌خواهم درباره این مسائل صحبت کنم، اما شما رسانه‌ها باید بپرسید که پول آماده‌سازی تیم ملی کجاست؟ دیگر سؤال نپرسید تا کارم را انجام دهم. درباره هوا، چمن و قلب من می‌توانید سؤال بپرسید! من هم می‌توانم هجمه‌ رسانه‌ای برای خودم داشته باشم، اما خسته‌ام. می‌توانید درباره هوا از من سؤال بپرسید!

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۵ )