سرمربی پرتغالی تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: ما راه خود را طی می‌کنیم و به آن باور داریم، برگ برنده ایران مقابل چین، آرامش است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش در مصاحبه با روزنامه مورنینگ پست واحد جنوب چین تصریح کرد: لیپی فوتبال چین را ارتقا بخشیده و برای فوتبال آسیا بسیار خوب و مفید بوده است. بازیهای بسیار سختی با توجه به جدول برنامه‌ریزی شده پیش‌روی همه تیم‌هاست و فشردگی بازی‌ها نیز قابل تأمل است. تیم‌های شرق و غرب آسیا برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و این یک مصاف غیر قابل پیش‌بینی است. مشخص است که برای تیم‌های آسیایی رویارویی با تیم‌های قدیمی و مهم اروپا و یا آمریکای جنوبی بسیار سخت و پیچیده است اما حضور مربیان بزرگ اروپایی در قاره آسیا می‌تواند این فاصله را کمتر کند. این مربیان می‌توانند باعث بالا رفتن سطح فوتبال آسیا و روحیه رقابتی آنها شوند.

کی‌روش در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار چینی مبنی بر تأثیر لیپی بر فوتبال این کشور گفت: لیپی مربی بزرگی است و در دنیای فوتبال به افتخارات زیادی دست پیدا کرده است. او می‌تواند در فوتبال آینده چین بسیار تأثیرگذار باشد و یک چین قدرتمند در فوتبال آسیا بسازد. ما می‌دانیم که چین به صورت سازماندهی شده و با یک خط دفاعی بی‌نقص مقابل ما صف‌آرایی می‌کند. نکته مهم این است که صبور باشیم و اجازه بدهیم بازی روند طبیعی خودش را طی کند. ما می‌خواهیم در این بازی به پیروزی برسیم اما باید مراقب ضدحملات چین نیز باشیم.

کی‌روش در واکنش به اظهارنظر خبرنگار چینی در خصوص دستیار فرگوسن بودن گفت: سالها پیش وقتی در ژاپن بودم از مردم می‌شنیدم که می‌گفتند فوتبال چین کی می‌خواهد بیدار شود و حالا آنها باید بدانند که این اتفاق افتاده است. بازی با بازیکنان خوب زیر نظر مربیان بزرگ تأثیر خودش را گذاشته و اکنون فوتبال چین می‌تواند بازیکنان بومی خود را به فوتبال اروپا تقدیم کند. وقتی دستیار فرگوسن بودم به خوبی یادم هست که استعدادیاب‌ها نیم‌نگاهی هم به بازیکنان جوان چین داشتند.

خبرنگار چینی از کی‌روش درباره کشف استعدادهای جوان ایرانی شاغل در خارج از ایران سوال کرد و کی‌روش نیز اینگونه پاسخ داد: از وقتی به ایران آمدم بازیکنانی را از اروپا به تیم‌ملی آوردم که تا پیش از آن حتی دیده نمی‌شدند. فراموش نکنید که ما فوتبالی داریم که در رنکینگ فیفا ۴ سال است صدر جدول آسیا را ترک نکرده است؛ این چیزی است که می‌شود در دفاع از خود به آن اشاره کرد و من یکی از علل اصلی آن را استفاده از استعدادهای جوان ناشناخته می‌دانم.

کی‌روش در پایان با اشاره به وضعیت تیم‌ملی فوتبال ایران در جدول مسابقات گفت: در وضعیت خوبی قرار داریم و چین همچنان محکوم به پیروزی است. به عقیده من، برگ برنده ما آرامش ماست. به خاطر بازی‌های باشگاهی فرصت خیلی زیادی برای با هم بودن در کمپ تیم‌ملی را نداشته‌ایم و این را باید به لغو برخی بازیهای دوستانه و کمپ‌های مهم تمرینی اضافه کنیم. این کار ما را سخت می‌کند. به هر حال موانعی بر سر راه ما قرار می‌گیرد اما چیزی که اهمیت دارد این است که ما راه خود را طی می‌کنیم و به آن باور داریم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۷ )