مربی تیم ملی ایران گفت: کسی باید از میانگین سنی تیم ملی انتقاد کند که فوتبال را بفهمد و بداند میانگین سنی چیست.

رحمان رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تساوی بدون تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان در آخرین بازی مرحله اول مقدماتی جام جهانی، انتقادها و دیگر مسائل صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: تصور می‌کردید بازی با ازبکستان سخت پیش برود؟

با سفری که به هنگ‌کنگ داشتیم و پیشرفتی که ازبکستان در سال‌های اخیر داشت، پیش‌بینی می‌کردیم بازی دشواری داشته باشیم. نیمه نخست آنطور که انتظار داشتیم پیش نرفت اما در نیمه دوم با صحبت‌هایی که با بازیکنان انجام دادیم تیم متحول شد و بازی خوبی انجام دادیم.

* تسنیم: تعدادی از هواداران تیم ملی از نتیجه ناراضی بودند و شعار بی‌غیرت سر دادند.

در وهله‌ اول از تک تک تماشاگرانی که به ورزشگاه آمده بودند، تشکر می‌کنم، آن هم در شرایطی که فصل فوتبالی تمام شده و اتفاقات زیادی در باشگاه‌ها افتاده بود. تماشاگران هیچ وقت تیم ملی را تنها نگذاشته‌اند و در کنار این موضوع انتظار پیروزی از تیم ملی دارند. شاید در پایان بازی با ازبکستان، خسته شده بودند ولی نمی‌دانم چرا این شعارها را دادند. مهم این است که پشتیبان تیم ملی هستند.

* تسنیم: حتماً انتقادها از میانگین سنی تیم ملی را شنیده‌اید، چه پاسخی به این انتقادها دارید؟

آرژانتین، کرواسی و خیلی از کشورها را ببینید. در رابطه با میانگین سنی بستگی دارد چه کسی انتقاد می‌کند، آیا می‌داند فوتبال و سن چیست؟! آیا می‌داند سن بالا چه زمانی به درد می‌خورد و چه زمانی به درد نمی‌خورد؟ مودریچ کاپیتان کرواسی را با ۴۰ سال سن دعوت می‌کنند و در رئال مادرید هم بازی می‌کند. انتقاد باید سازنده باشد، می‌پذیریم ولی انتقادی که مخرب باشد، قابل قبول نیست.

* تسنیم: یعنی نمی‌پذیرید که با حضور شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان میانگین سنی خط دفاعی تیم ملی بالاست؟

خیلی بالا نیست. در کنار این دو نفر، بازیکنانی مثل میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی و صالح حردانیِ جوان بازی می‌کنند. اینکه بگویند میانگین سنی خط دفاعی بالاست، قبول ندارم. دفاع پُستی است که باید کسی درباره آن حرف بزند که فوتبال را بفهمد و بینش درستی پشت صحبت‌هایش باشد. دفاع پستی است که بازیکن ۳۰ تا ۳۳ ساله می‌تواند به لحاظ پختگی، لیدر بودن و ... بازی کند. قبول ندارم که میانگین سنی تیم ملی در خط دفاعی بالاست.

* تسنیم: برای‌تان تفاوتی دارد که تیم ملی در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در چه گروهی قرار بگیرد؟

برای تیمی که اهداف بزرگی دارد، مهم نیست در چه گروهی باشد. ما به خودمان ایمان داریم و برای‌‌مان مهم نیست با چه تیمی همگروه خواهیم شد.

* تسنیم: شما و دیگر مربیان تیم ملی قراردادی دارید؟

قرارداد جدیدی نبسته‌ایم. قرارداد قبلی تا پایان جام ملت‌های آسیا بود.

* تسنیم: برخی از بازیکنان تیم ملی اعتقاد دارند بهترین نسل فوتبال ایران را تشکیل می‌دهند، شما هم با این موضوع موافقید؟

نمی‌شود گفت بهترین ولی یکی از بهترین تیم‌های ملی را در اختیار داریم. از مهره‌های خوبی در خط حمله در آسیا بهره می‌بریم. تیم ملی بازیکنان پخته و خوبی دارد.

* تسنیم: صحبت پایانی؟

انتقاد همیشه بوده و ممکن است جنبه شخصی داشته یا از روی دلسوزی باشد. اگر انتقادها از روی دلسوزی باشد همه آنها مدنظر قرار می‌گیرند. مطمئناً امیر قلعه‌نویی این انتقادها را مدنظر قرار می‌دهد و اصلاح می‌کند. در یک‌سال گذشته نتایج تیم ملی فوق‌العاده بوده است. تعداد بازی‌ها به همراه برد و باخت‌ها را ببینید. در جام ملت‌های آسیا ناکامی داشتیم ولی بازی‌های درخشانی انجام دادیم.

Euro Football Fantasy with Prizes
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )