مدیرفنی سابق تیم فوتبال امید ایران با بیان اینکه این تیم ناکام نبوده است، گفت: مردم از نحوه بازی تیم امید تشکر می‌کنند و از عملکرد ما در مسابقات آسیایی راضی هستند!

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مایلی کهن در خصوص علت ناکامی تیم فوتبال امید برای صعود به المپیک به عنوان یک کارشناس اظهار کرد: نظرات متفاوت است. این برای دومین بار است که تیم ملی المپیک ما از مرحله گروهی صعود کرد. یک دوره زمان خود من بود و این بار هم یک مقدار من به کادر فنی کمک می کردم.

وی افزود: ممکن است تیم‌ها در سطوح پایه نتیجه نگیرند ولی پشتوانه تیم ملی بزرگسالان هستند. همه این کارها باید صورت بگیرد تا تیم بزرگسالان در میادین بین المللی نتایج مناسبی بگیرد. بنظرم نباید بگوییم چون یک تیم به مقامی دست نیافته، ناکام بوده است. درست است که ما مقامی کسب نکردیم ولی یکسری بازیکن که ناشناخته بودند، الان همه آنها را شناخته اند.

مدیرفنی سابق تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: اینکه من بگویم دلم نمی خواهد قهرمان شود و به المپیک برود، درست نیست. تلاش همه این بود که تیم به المپیک راه یابد که اینطور نشد. واقعیت امر این است که در فوتبال همیشه تیمهای قوی‌تر برنده نمی‌شوند که این هم از جذابیت‌های فوتبال هستند.

مایلی کهن یادآور شد: من در سطح شهر با وسایل حمل و نقل عمومی تردد می‌کنم و با مردم برخورد دارم. همه از نحوه بازی تیم امید تشکر می کنند و راضی هستند! درست است که مردم از اینکه تیم به المپیک نرفته ناراحتند ولی آنها خوشحالند بعد از مدتها یکی از تیمهای ملی فوتبال قابل قبول و مدرنی ارائه کرده است! این می تواند در آینده فوتبال ما موثر باشد.

وی در ادامه گفت: تیم امید در ۱۴ ماه گذشته کمترین مشکل اخلاقی نداشته و این هم موضوع مهمی است! شما یادتان است که در بازی های آسیایی تیم ما در بین سه تیم سوم شد در حالی که نسل خوبی مثل مهدی شریفی، مسلمان، خانزاده را در اختیار داشتیم. تیم ما هیچ کدام از این بازیکنان را نداشت ولی در مجموع فوتبال خوبی ارائه کردیم.

مدیرفنی سابق تیم فوتبال امید درباره وضعیت همکاری خودش و محمد خاکپور و شرایط برای برنامه ریزی برای چهار سال آینده، تاکید کرد: چهار سال آینده پیشکش؛ چهار ماه آینده پیشکش؛ ۴۰ روز آینده پیشکش؛ چهار روز آینده هم پیشکش! در این زمینه مشکلات خاص خودمان را داریم.

مایلی کهن اظهار کرد: اگر قرارداد هم داشتیم، قرادادمان تا پایان مسابقات بود و منتفی می شد. الان قرارداد نداریم و مشکلی هم نداریم ولی فوتبال ما پر از استعداد است. فقط دلم برای بچه ها می سوزد که چقدر استعداد دارند. یکسری زیرساختهای ما مشکل دارد.

وی که با رادیو جوان صحبت می‌کرد، یادآور شد: در واقع خیلی از حریفان داخلی از حریفان خارجی سخت‌تر هستند. شما به عکس و فیلم بعد از بازی با چین نگاه کنید که روزبه چشمی چطور گریه می‌کرد. ببینید چه بلایی سر این بازیکن در مطبوعات و فضای مجازی آوردند که وقتی به رختکن آمد، یک گوشه نشسته بود و زار می‌زد.

در انتهای این برنامه رادیویی و قبل از خداحافظی، مجری برنامه صحبتی از صعود عراق «جنگ زده» به المپیک مطرح کرد و قصد خداحافظی از مایلی کهن را داشت که این حرف با واکنش مدیرفنی سابق تیم امید مواجه شد. وی گفت: باید صبر کنید من هم جواب بدهم. نمی شود که شما آخر کار یک چیزی بگویید و تمام!

مایلی کهن گفت: می شود از شما بپرسم چطور کشورهایی مثل چین، استرالیا و اینهایی که در ذهن من است، حذف شدند؛ آنوقت شما تیم ما را می گویید؟ این هم از نکاتی است که ... (این جمله ناتمام می ماند) استرالیا چندین برابر ما هزینه کرد. ازبکستان هم همینطور.

وی یادآور شد: شما اگر مثال می زنید دو طرف را مثال بزنید. متاسفانه شما آخر قضیه دنبال ... مشخص می‌شود. باید برای فوتبال کشور صحبت کرد. من احساسم این بود که شما به یک طرف دیگر گرایش دارید. عیبی هم ندارد. امیدوارم وقتی تیم ملی بزرگسالان هم در یک گروه چهار تیمه چهارم می شود، این مباحث مطرح شود. ما که در جام ملتها به خود عراق خوردیم و حذف شدیم.

مایلی کهن درباره اینکه رسانه ها در آن مقطع زمانی به ناکامی تیم ملی هم پرداخته بودند، تاکید کرد: نه؛ به این شکل نبود!

وی ادامه داد: در واقع گروه عراق در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک گروه ساده ای بود و گروه ما سخت. ما اگر به عراق می خوردیم و اگر این تیم را نمی بردیم، باز می شد این مصداق پیدا کند ولی ما گروهی داشتیم که بعد از صعود به ژاپن می خوردیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۴ )