تیم‌ملی ایران تا به حال در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی گلی نخورده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش و تیمش ششمین بازی خودرا هم در مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی بدون گل خورده سپری کردند. آماری فوقالعاده که شاید مورد نظیر آن جایی پیدا نشود. تیم ملی ایران درست است که زیاد گلنمی زند و برد هایش با حداقل گل بوده، اما چون گلی نمی خورد با همان تک گل هاپیروز میدان می شود. در گروه A در یک بررسیکلی می توان متوجه شد که گل زدن امری سخت است و بازی های این گروه اکثرا کم گلاست. تیم های گروه اول تیم هایی محتاط و فیزیکی هستند و و به همین جهت کمتر دربازی های تیم هایی این چنین فیزیکی و تدافعی گل رد و بدل می شود. در این گروه بهغیر از ایران که تا به حال گلی دریافت نکرده است، سوریه با ۲ گل خورده و سپسازبکستان با ۴ گل خورده عملکرد نسبتا خوبی در فاز دفاعی داشته اند. دیگر نکته جالباین گروه، عملکرد خط دفاعی دو تیم قطر و کره جنوبی است. این دو تیم تا به حال ۷ گلاز حریفان خورده اند اما ۸ گلی که کره جنوبی زده، این تیم را در جایگاه دوم گروهقرار داده اما نمایش ضعیف مهاجمان قطری و زدن فقط ۳ گل، آن ها را به قعر جدول گروهچسبانده است. چین هم تا اینجای کار ۶ گل خورده اما به نظر می آید با حضور مارچلولیپی این تیم در فاز دفاعی منظم تر شود و دیگر به آسانی گل نخورد.

اما در دیگر گروه با توجه به حضور تیم هایی هجومی تر نسبت به گروهاول، میزان گل های رد و بدل شده بیشتر است. تایلند در این گروه تا الان ۱۵ گلخورده و حکم کیسه گل را برای تیم های این گروه دارد. اما بهترین خط دفاعی های اینگروه هر کدام ۵ گل دریافت کرده اند. عربستان و ژاپن تیم هایی هستند که در رده اولو دوم این گروه قرار دارند و تا اینجای کار ۵ بار دروازه شان باز شده. استرالیا همکه کلا عملکرد خوبی در این رقابت ها نداشته تا به حال ۶ گل خورده و امارات و عراقهم به ترتیب ۸ و ۹ بار دروازه شان باز شده.

این بررسی نشان می دهد در گروه B که از تیم های تاکتیک پذیرتر و البته هجومی تری مثل ژاپن،استرالیا و امارات برخوردار است، گل های بیشتری رد و بدل شده اما گروه A که از تیم هایی فیزیکی وجنگجو مثل ایران، سوریه و ازبکستان تشکیل شده، توپ کمتر وارد دروازه ها شده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۵ )