سرمربی تیم ملی لیبی که سرنوشت تیمش به دیدار تیم ملی فوتسال ایران با فرانسه ارتباط نداشت، به ملی‌پوشان کشورمان اتهام تبانی زد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت روزنامه «آ اِس» درباره دیدار کسل‌کننده روز گذشته (دوشنبه) تیم‌های ملی فوتسال ایران و فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان، گزارش خود را با عبارت «رسوایی در جام جهانی فوتسال» آغاز کرد و نوشت: «ایران و فرانسه برای صدرنشینی با هم روبه‌رو شدند و مشکل اینجا بود که تیمی نمی‌خواست پیروز شود!

صدرنشین گروه F باید با قهرمان آفریقا و یکی از تیم‌های شگفت‌انگیز جام یعنی مراکش مواجه می‌شد و برزیل در یک چهارم نهایی منتظر برنده این مسابقه است. برزیل با سرعتی فوق‌العاده بازی می‌کند و گل‌های چشمگیری به ثمر می‌رساند. تیم دوم گروه F نیز مقابل تایلند صف‌آرایی می‌کند و سپس به مصاف برنده دیدار پاراگوئه - افغانستان می‌رود.

ایران و فرانسه در نیمه اول بسیار «گُنگ» بودند و این نیمه به تساوی صفر - صفر انجامید. فرانسه در ۲۰ دقیقه نخست تنها دو بار اقدام به شوتزنی کرد و ایران شش بار. گل اول در نیمه دوم به ثمر رسید؛ زمانی که دروازه‌بان فرانسه نتوانست یک توپ ساده را مهار کند.

سرمربیان تایلند و لیبی به این اتفاق واکنش نشان دادند. ریکاردو اینیگس سرمربی اسپانیایی لیبی که تیمش در مرحله گروهی جام جهانی حذف شد، در صفحه شخصی خود نوشت: «لیبی به دلیل تبانی در این مسابقه قصدِ شکایت دارد. این (اتفاقات دیدار ایران - فرانسه) یک ننگ برای ورزش ماست».

باید ببینیم فیفا که مسئولیت برگزاری مسابقه را بر عهده دارد، اقدامی در این زمینه انجام خواهد داد یا خیر. باید ببینیم فرانسه از این قرعه سود می‌کند یا ایران از بردن فرانسه ضرر می‌کند یا خیر. با این حال مشخص است که تصویر خوبی از این مسابقه ثبت نشد و هوادارانی که در سالن حضور داشتند، پس از پایان بازی نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند».

از دیگر واکنش‌ها نسبت به دیدار ایران - فرانسه، می‌توان به واکنش داریو مارینوویچ اشاره کرد که با انتشار تصویری از مسابقه نوشت: «بازی ایران - فرانسه را تماشا کنید تا بفهمید چرا مردم به ما می‌خندند».

قهوه‌خانه مش‌مراد
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.