سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت که با توجه به قرارداد سه ساله‌اش از فردای روز بازی با پیکان کار را برای لیگ بیست‌وچهارم آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار روز شنبه استقلال مقابل پیکان در هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال، گفت: فصلی پر از اتفاقات عجیب بود که در فوتبال ما می‌افتد. با توجه به تعطیلی مسابقات به خصوص برای جام ملت‌های آسیا و همینطور بالا و پایین شدن لیگ، سال پرفشار و سختی بود.

وی ادامه داد: فردا آخرین بازی برای ماست و اهمیت بازی برای بازیکنان مشخص است. مقابل تیمی بازی داریم که قابل احترام است و آنها با توجه به شرایط جدول نیاز به امتیاز دارند. امیدوارم بازیکنان ما با تمرکز وارد زمین شوند و به موفقیت برسند.

نکونام در مورد برگزاری بازی پیکان و استقلال در ورزشگاه پاس قوامین تصریح کرد: این اتفاقات فقط در فوتبال ایران می‌افتد و در هیچ کجای دنیا رخ نمی دهد. دوستانی که از روز اول برنامه لیگ را می‌نوشتند باید این فکر را می‌کردند وقتی دو تیم بزرگ قرار است در دو استادیوم بازی کنند و شرایط مهیا نیست، این برنامه‌ریزی را انجام نمی‌دادند. دوستان شاید اصلاً فکر نمی‌کردند قهرمان هفته آخر مشخص شود. این موضوع از بی‌توجهی و بی‌برنامه‌ بودن فوتبال ما است و خنده‌دار است تیم ما برای قهرمانی می‌جنگد ولی هوادار ندارد.

سرمربی استقلال افزود: حالا این اتفاق افتاده و ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. اگر تیم دیگری بود می‌توانست کاری کند ولی ما نتوانستیم. گفتند کسانی که قرار است با تیم بیایند را به عنوان تماشاگر معرفی کنید؛ سؤال پرسیدم در بازی با هوادار که در ورزشگاه پاس قوامین برگزار شد مگر کسی کُد ملی گرفت؟ الان باید کُد ملی بدهیم و می‌خواهند مو را از ماست بکشند. هر چند از اول فصل این شرایط برای ما وجود داشت. وقتی بازی بدون تماشاگر است حضور ۵۰،۶۰ نفر نمی‌تواند فرقی داشته باشد. متأسفانه در فوتبال ما اتفاقات عجیب و غریبی می‌افتد.

نکونام در خصوص اینکه برخلاف اوسمار سرمربی پرسپولیس با مشکلات زیادی روبه‌رو بود، گفت: زمانی که کار را شروع کردیم هیچ مشکلی با حجت کریمی نبود و کارها خوب پیش می‌رفت ولی پس از آن مشکلاتی پیش آمد که به ما ضربه زد. اگر رقیبان ما که در بالای جدول هستند سال بعد نیاز به ۴ بازیکن داشته باشند، ما نیاز به ۸ بازیکن داریم چون امسال شرایط سختی را سپری کردیم و شرایط برابری نداشتیم.

وی یادآور شد: با تغییر سرمربی در تیم رقیب، بالای یک میلیون دلار دادند تا بازیکن بگیرند. اگر من این مشکلات، اتفاقات داوری و ... را نداشتم، مثل مربی حریف آرام بودم و اینجا می‌نشستم و راحت صحبت می‌کردم. تا قبل از اینکه صدر جدول را از دست بدهیم اتفاقاتی می‌افتاد که باورم نمی‌شد. از روز اول، تلاش‌مان این بود که بر حسب وظیفه‌مان برای هواداران استقلال بجنگیم و بهترین بازی‌های‌مان را انجام دهیم. الان هم خوشحالیم که کادرفنی و بازیکنان به همراه باشگاه کارشان را انجام داده‌اند. امیدوارم فردا موفق باشیم و قهرمان شویم. از روز بعد از بازی فردا، نگاه‌مان به فصل آینده است و کارهایی که نیاز است، انجام دهیم. تا ثانیه آخر بازی تلاش می‌کنیم و باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

نکونام در واکنش به این سؤال که آیا با توجه به صحبت‌هایش از جمله عدم تغییر ورزشگاه دیدار فردا، باشگاه استقلال بازی‌ و مسائل بیرون از زمین را باخته است، گفت: اینکه چقدر بتوانیم از این اتفاقات و حواشی بیرون از بازی دفاع کنیم، چیزی نیست که دست من باشد. سازمان‌هایی هستند که نسبت به محل برگزاری بازی تصمیم‌گیری می‌کنند. من مربی تیم هستم و فقط می‌توانم حواشی فوتبال را کنترل کنم.

وی درباره اینکه دیدار فردای مس رفسنجان با پرسپولیس برای کرمانی‌ها اهمیت زیادی ندارد و چقدر امیدوار است شرافت فوتبالی حفظ شود، تصریح کرد: در مورد فوتبال اعتقاد و اعتماد کامل به همه دارم. در رابطه با بازی شمس آذر قزوین و پرسپولیس صحبت‌هایی شد ولی من بازی را نگاه نکردم چون اگر اتفاقی هم افتاده باشد جز اینکه باعث تأسف باشد اتفاق دیگری نمی‌افتد. سال‌ها من و محرم نویدکیا همدیگر را می‌شناسیم و می‌دانیم چطور انسانی است.

نکونام گفت: می‌دانیم بازیکنان‌شان بهترین تلاش‌ خود را می‌کنند ولی مهم‌تر از آن بازی خودمان است که تلاش کنیم. تا دو هفته قبل صدر جدول بودیم و خیلی‌ها فکر نمی‌کردند تا اینجا بیاییم. هواداران قطعاً ناراحت بودند و ما هم دو روز شرایط خوبی نداشتیم. با این حال، تیمی که این مدت با وجود همه مشکلاتی که داشت صدر جدول بود و بعد پایین آمد، قطعاً هوادارانش ناراحت می‌شوند و ما هم درک می‌کنیم. هواداران دوست داشتند تیم‌شان صدر جدول باشد ولی وقتی در کورس هستید نیاز به نیرویی دارید که در تعویض‌ها به موفقیت برسید.

سرمربی استقلال در واکنش به برخی از شایعات مبنی بر عدم رضایت مدیران باشگاه برای ادامه همکاری با او گفت: من قرارداد سه ساله با استقلال دارم. از روزی که مدیریت تغییر کرد حداقل آرامش داریم و می‌دانیم تمرکزمان باید روی فوتبال‌مان باشد. اینکه سال بعد چه اتفاقی که برای استقلال بیفتد، باید بگویم طبق جلساتی که داشتیم حتی با بازیکنان مدنظرمان برای فصل آینده صحبت کرده‌ایم. پس از این بازی، برای نهایی کردن قرارداد بازیکنان تلاش خواهد شد. برنامه‌ریزی این است که پس از بازی فردا شروع به جذب بازیکنان مدنظر کنیم. صحبت‌های رسمی ما این است که به شما گفتم، حالا غیر رسمی می‌تواند هر چیز دیگری باشد. هر جا باشم تمرکزم روی فوتبال است و حواشی روی کارم تأثیری نخواهد داشت.

وی در پاسخ به اظهار نظر خبرنگاری که معتقد بود هلدینگ خلیج فارس باید در «بازی‌های خارج از زمین» باید به کمک استقلال بیاید، تصریح کرد: از روزی که باشگاه به این شرکت واگذار شده، این کار را انجام داده‌اند و آنها از حق استقلال دفاع می‌کردند. قبل از آن فقط من، مربیان و بازیکنان استقلال در این جنگ نابرابر بودیم. از روزی که تغییرات صورت گرفت، این کار انجام می‌شود.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: از علی عسکری (رئیس هلدینگ خلیج فارس)، شهریاری (نماینده این هلدینگ در باشگاه استقلال) و سمیعی (سرپرست باشگاه استقلال) تشکر می‌کنم که کنارمان بوده‌اند. ما حالا آرامش داریم و تمرکزمان روی فوتبال است.

نکونام در واکنش به خبرنگاری که از اظهارات بازیکنان استقلال بعد از دیدار با نساجی پیرامون بازی پرسپولیس - استقلال خوزستان انتقاد کرد، گفت: وقتی این اتفاقات می‌افتد، بازیکن ناراحت می‌شود. او وقتی فیلم‌های بازی‌ها را می‌بیند، تحت تأثیر قرار می‌گیرد و صحبت می‌کند. وقتی در فولاد بودیم، پرسپولیس را در زمین خودمان شکست می‌دادیم و بعد از بازی می‌گفتند می‌خواستند ما را این‌جوری یا آن‌جوری کنند. این اتفاقات در فوتبال طبیعی است.

وی با اشاره مجدد به دیدار با پرسپولیس در زمانی که هدایت فولاد را بر عهده داشت، عنوان کرد: پرسپولیس در اهواز یک موقعیت هم نداشت و باخت؛ ببینید بعد از بازی چه کار کردند. چرا آن زمان کسی فنی صحبت نمی‌کرد؟ چون شرایط جدول برای آنها سخت بود. این موارد در فوتبال طبیعی است و باید آن را درک کنیم. هر کسی با توجه به شرایطی که آن لحظه دارد، حرف می‌زند.

سرمربی استقلال با قبول عملکرد بد شاگردانش در دیدار با نساجی عنوان کرد: ما آن روز بد بودیم و نتیجه دیدار دیگر روی سکوها از طریق هواداران اعلام شد. حواس تیم پرت نتیجه شد و این موضوع روی بازیکن اثر می‌گذاشت. بازیکن می‌دید این طرف قضیه را از دست داده و آن‌طرف، شرایطی ایجاد شده که ناراحت‌کننده بوده. بازیکنان هم انسان هستند و ناراحت می‌شوند. وقتی دو ساعت قبل از بازی فیلم منتشر می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟ هر بازیکن حق دارد از خودش دفاع کند.

نکونام در پاسخ به این پرسش که چه چیزهایی را برای فصل بعد در تیم استقلال تغییر می‌دهد، اظهار داشت: خیلی چیزها. بعد از فصل ۹۲-۱۳۹۱ که با استقلال به‌عنوان بازیکن قهرمان شدم، اولین سال مربیگری خودم در استقلال را تجربه می‌کنم. تمام تمرکزم روی این بود که تا لحظه آخر، بهترین عملکرد را برای هواداران داشته باشم و زحمت بکشم. نکات زیادی وجود دارد که سال بعد به تیم اضافه می‌شود و به ما کمک می‌کند که نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

وی در واکنش به سوال خبرنگاری که پرسید درباره استقلال در لیگ بیست‌وسوم به مدت یک دقیقه صحبت کند و اینکه ممکن است لیگ برای آبی‌ها با شیرینی به پایان برساند، خاطرنشان کرد: یک دقیقه کم است. کار برای ما قطعاً شیرین تمام خواهد شد. مگر دوم شدن آرسنال در لیگ برتر، برای این تیم یک ناکامی بود؟ خیر. منچسترسیتی بازیکنان و شرایط بهتری داشت و قهرمان شد.

سرمربی استقلال با واکنش به صحبت‌های پاکو خمس در شروع لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: از روز اول کسی فکرش را نمی‌کرد که در میان سه تیم اول لیگ باشیم. مربیان خارجی شناخته‌شده لیگ، چنین نظری داشتند. با این حال با همت بازیکنان و کادر فنی توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم. در روز پایانی به یک تیم جام می‌دهند، اما ما شرایط سختی را تجربه کردیم و کار خوبی انجام دادیم.

نکونام با تمجید از هواداران استقلال تصریح کرد: هر چه داریم از هواداران است و آنها سنگ تمام گذاشتند. به عشق هواداران تا ثانیه آخر برای خوشحالی آنها می‌جنگیم. از روز بعد، تمام تمرکز ما معطوف به فصل آینده خواهد بود تا تیمی خوب با بازیکنان شایسته داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه استقلال بودجه‌ای برای موفقیت تیم در لیگ نخبگان آسیا فراهم کرده یا آبی‌ها در فصل آینده نیز صرفاً برای قهرمانی لیگ برتر می‌جنگند، گفت: طبق صحبتی که داشتیم، قرار شد تیم خوبی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا (لیگ نخبگان آسیا) داشته باشیم. تیم‌هایی در رقابت‌های آسیایی حضور دارند و هزینه‌هایی می‌کنند که قابل مقایسه با فوتبال ایران نیست.

Euro Football Fantasy with Prizes
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )