مهاجم پیشین تیم ملی سوریه پس از حضور در دیدار ستارگان جهان و ستارگان کشورهای عربی که در آن پرچم رژیم صهیونیستی روی پیراهن دو تیم نقش بسته بود، از کمیته ملی المپیک سوریه اخراج شد.

مهاجم پیشین تیم ملی سوریه پس از حضور در دیدار ستارگان جهان و ستارگان کشورهای عربی که در آن پرچم رژیم صهیونیستی روی پیراهن دو تیم نقش بسته بود، از کمیته ملی المپیک سوریه اخراج شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته ملی المپیک سوریه اعلام کرد فراس الخطیب بازیکن سابق تیم ملی این کشور در پی حضور در مسابقه تیم‌های منتخب کشورهای عربی و تیم منتخب ستارگان جهان که زیر نظر یک مربی صهیونیست در قطر برگزار شد به دلیل تخلف از قوانین و پروتکل‌های نمایندگی این کمیته و بی‌توجهی به اصول و مبانی کشور اخراج شده است.

در پی صدور این بیانیه، الخطیب اعلام کرد که هنوز چنین مسئله‌ای به شکل رسمی به وی ابلاغ نشده و انتظار داشته در این خصوص از او دعوت شود تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام کند. مهاجم سابق تیم ملی سوریه مدعی شده از حضور مربی اسرائیلی در این بازی بی‌خبر بوده و از تصمیم کمیته ملی المپیک سوریه نیز شگفت زده شده است.

کاربران سوری در فضای مجازی پس از مشاهده اقدام نواف التمیاط و عماد الحوسنی از دو کشور عربستان و عمان که پرچم رژیم صهیونیستی را از روی لباس‌های خود پاک کردند از بی‌توجهی فراس الخطیب و برخی دیگر از بازیکنان عرب حاضر در این مسابقه که آن را بی‌مسئولیتی در قبال آرمان فلسطین دانستند انتقاد کردند.

چند روز پیش مسابقه‌ای نمادین بین دو تیم ستارگان کشورهای عربی و ستارگان جهان برگزار شد. یکی از افراد حاضر در این مسابقه مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید ایران بود که در تیم ستارگان کشورهای عربی و با پیراهنی که روی آن پرچم رژیم اشغالگر قدس حک شده بود، به میدان رفت. سرمربیگری تیم ستارگان جهان برعهده آورام گرانتِ اسرائیلی بود.

حضور مهدوی‌‌‌کیا در این دیدار آن به میدان رفتن وی با پیراهنی که پرچم اسرائیل روی آن نقش بسته بود، اعتراض‌هایی را به دنبال داشته اما با وجود گذشت چند روز، نه فدراسیون فوتبال ایران و نه مهدوی‌کیا هیچ توضیحی در این باره نداده و سکوت کامل اختیار کرده‌اند. انتظار می‌رود فدراسیون و مهدوی‌کیا در این باره شفاف‌سازی کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )