مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در بالاترین سطح فوتبال جهان مرتکب رفتارهایی شد که نادیده گرفتن آن می‌تواند در ادامه حرفه این مهاجم باهوش تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی امروز می‌توانست ستاره اول بازی برگشت پورتو - یوونتوس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باشد. طارمی در بازی رفت موفق شد با گل دقیقه ۲ به یوونتوس، به صدر اخبار اکثر رسانه‌های معتبر ورزشی در دنیا تبدیل شود و علاوه بر پرتغال، برای خودش در کشورهای دیگر هم نامی و دست و پا کند.

در بازی برگشت هم که شب گذشته برگزار شد، طارمی یکی از مهره‌هایی بود که هواداران پورتو روی او برای متوقف کردن یوونتوس حساب کرده بودند. توقع از طارمی به دلیل عملکرد خیره کننده‌اش در فوتبال پرتغال و همچنین بازی رفت، بی جا نبود.

مهاجم بوشهری و باهوش فوتبال ایران برای برآورده کردن انتظارات هواداران پورتو در بازی برگشت هم زمان زیادی نیاز نداشت. او در دقیقه ۷ خودش را در موقعیت خوب گلزنی قرار داشت و بعد از یک شوت و بازگشت توپ، تیرک دروازه یوونتوس را با ضربه سر به لرزه درآورد. طارمی در ادامه در دقیقه ۱۸ موفق شد با همان هنر همیشگی خود پورتو را صاحب پنالتی کند؛ آن‌هم در مقابل بهترین مدافعان فوتبال جهان.

در نیمه دوم ورق برای طارمی به شکل عجیبی بازگشت. او ابتدا در دقیقه ۵۲ به دلیل خطای شدید روی «کیه‌زا» بازیکن یوونتوس، کارت زرد گرفت. دو دقیقه بعد، طارمی به دلیل رفتاری که در قبال تصمیم داور داشت کارت زرد دوم را گرفت تا هم خودش را به دردسر بیاندازد و هم تیم پورتو را.

داور مسابقه در حالی که آفساید «موسی ماره‌گا» مهاجم پورتو را اعلام کرده بود، طارمی در اقدامی غیر حرفه‌ای توپ را شوت کرد. این مسئله باعث شد داور هلندی -که البته تحت تاثیر اعتراض شدید بازیکنان یوونتوس هم قرار داشت- کارت زرد دوم را به طارمی نشان بدهد و او را از زمین اخراج کند.

این اقدام طارمی و تلاشش برای متقاعد کردن داور مبنی بر اینکه صدای سوت او را نشنیده عجیب بود چرا که تماشاگری در ورزشگاه حضور نداشت و سوت داور واضح به گوش می‌رسید.

دومین حرکت غیرحرفه‌ای طارمی هنگام خروج از زمین رخ داد. او در حالی که زمین چمن را ترک می‌کرد، خطاب به داور چهارم به صورت سئوالی گفت: «آیا این لیگ قهرمانان است؟» وی سپس کلمه توهین آمیزی را هم به کار برد که هرچند گفتنش در دنیای فوتبال غیر مرسوم نیست اما می‌تواند برای مهاجم ایرانی پورتو دردسرساز هم بشود. مهاجم تیم ملی ایران در حالی اعتراض می‌کرد که صدایش واضح و شفاف از طریق میکروفن‌های کنار زمین به گوش می‌رسید و مشخص نیست چرا این مسئله را هنگام اعتراضش مدنظر قرار نداده است.

طارمی یک بار دیگر در همین فصل و در مسابقات لیگ پرتغال، برابر بنفیکا با یک خطای شدید و غیر حرفه‌ای کارت قرمز گرفته و از زمین اخراج شده بود. این اخراج طارمی، پورتو را در دیدار نیمه نهایی لیگ کاپ پرتغال به دردسر انداخت و پورتو در این مرحله در روزی که طارمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، برابر اسپورتینگ لیسبون شکست خورد و حذف شد.

طارمی حالا به دلیل رفتار غیرحرفه ای در بالاترین سطح فوتبال جهان دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی را از دست خواهد داد؛ مرحله‌ای که حضور در آن آرزو و حسرت بازیکنان زیادی از سراسر جهان است. شاید دلیل اشک‌های طارمی در پایان بازی و در آغوش سرمربی پورتو همین باشد. کارت بی موردی که به قیمت از دست دادن یک بازی مهم و حساس دیگر تمام شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )