مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت برخی داوران تلاش می‌کنند ثابت کنند به سود پرسپولیس قضاوت نمی‌کنند، اما از آن سوی بام می‌افتند.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت برخی داوران تلاش می‌کنند ثابت کنند به سود پرسپولیس قضاوت نمی‌کنند، اما از آن سوی بام می‌افتند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، افشین پیروانی درباره اعتراض باشگاه پرسپولیس به محرومیت کمال کامیابی‌نیا و یحیی گل‌محمدی اظهار داشت: نسبت به اخراج اشتباه کامیابی‌نیا اعتراض کردیم و فکر می‌کردیم مانند لیگ قهرمانان آسیا، اعتراض بحق ترتیب اثر داده می‌شود. با این حال به ما گفتند این اخراج اشتباه بوده، اما قانون اجازه بازی به کامیابی‌نیا را نمی‌دهد! ما به دنبال احقاق حق بودیم که جوابیه غیرمنطقی دادند.

وی با انتقاد از داوران گفت: لحن داوران واقعاً تند است؛ به‌خصوص در بازی اول ما. پرسپولیس نیمکت اخلاق‌مداری دارد و مربیان ما خیلی کم اعتراض می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند قدرت خود را در زمین نشان دهند. شما ببینید چقدر به گل‌محمدی فشار می‌آید. کادر فنی ما اکثراً فوتبالی هستند و می‌دانند خطا چه زمانی رخ می‌دهد. ما هم باید به ۴۰، ۵۰ میلیون هوادار پاسخگو باشیم و داور هر پنج متر خطا می‌گرفت.

مدیر تیم پرسپولیس که با برنامه «فوتبال برتر» گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: ما نسبت به کارت قرمز گل‌محمدی اعتراض داریم و می‌بینیم مربیان در سایر کشورها که توپ یا آب معدنی را شوت می‌کنند. این تصمیم سختگیرانه بود و خود گل‌محمدی هم از این حرکت ناراحت است. خطاها از وسط زمین شروع شد، سپس در جناح مقابل ما به اشتباه خطا گرفتند و بعد روبه‌روی ما خطا اعلام شد. یکی از این خطاها وارد دروازه ما می‌شود.

پیروانی با بیان اینکه همه بازی‌ها برای پرسپولیس یک فینال به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: ما قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر، فینالیست لیگ قهرمانان آسیا و محکوم به پیروزی هستیم. نمی‌خواهیم داوران نسبت به ما نگاه تبعیض‌آمیز داشته باشند، اما نخواهند قدرت خود را نشان دهند. همه می‌خواهند بگویند به نفع پرسپولیس سوت نمی‌زنیم و از آن سوی بام می‌افتند. طرز صحبت داوران باید متین باشد، اما کارت‌ها حربه آنها شده است.

وی درباره پیشنهاد مجری برنامه مبنی بر اینکه بهتر است برای هر نیمکت دوربین بگذارند، بیان کرد: برای نیمکت ما دو دوربین بگذارند. چند کاپیتان تیم ملی روی نیمکت ما نشسته‌اند و احترام باید متقابل باشد. برخورد داوران و به‌خصوص داور چهارم باید بهتر از این باشد و مطمئن باشید هر سر و صدایی که می‌کنیم، صد درصد بحق است.

مدیر تیم پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا مهدی مهدی‌خانی می‌تواند برای این تیم بازی کند، اظهار داشت: ITC مهدی‌خانی ظهر روز بازی با صنعت نفت رسید و با صلاحدید کادر فنی، او هر زمانی می‌تواند بازی کند.

پیروانی در مورد وضعیت امید عالیشاه که به کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس احضار شد، گفت: او در یک جلسه تمرینی نسبت به بازی نکردن خود معترض بود و به کمیته انضباطی باشگاه فراخوانده شد. ان‌شاءالله این موضوع ختم به خیر شود و مشکلی نباشد.

وی با اشاره به اتفاقات سال گذشته در هفته‌های پایانی فصل گذشته لیگ برتر و اعتراض بسیاری از اهالی فوتبال به آغاز مجدد مسابقات بیان کرد: سال گذشته برخی دوستان به دنبال تعطیلی لیگ بودند، مصاحبه کردند، بیانیه دادند و تهمت زدند که جام برای پرسپولیس از جان مهمتر است. این صحبت‌ها به خاطر اختلاف ۱۰ امتیازی ما با سایر تیم‌ها بود که با زحمت بچه‌ها و درایت کادر فنی، به ۱۴ امتیاز رسید و پرسپولیس قهرمان شد.

«سال گذشته فوتبالی روزی ۵۰ نفر فوت می‌کردند و می‌گفتند لیگ تعطیل شود، حالا که تلفات ۱۰ برابر شده، همه سکوت کردند.»، مدیر تیم پرسپولیس ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: سال گذشته ما معجزه کرونا را دیدیم و آقایان در کمتر از ۲۰ ساعت خوب شدند! بعد گفتند ما در ورزشگاه تماشاگر نداریم و ضرر می‌کنیم. اگر چنین چیزی درست باشد، پرسپولیس که پُرتماشاگرترین تیم ایران و آسیاست، بیشتر از همه ضرر می‌کند.

پیروانی با بیان اینکه دوستان باید به وجدان خود رجوع کنند، تصریح کرد: اگر زمانی که داد می‌زدم لیگ تعطیل شود، چنین اتفاقی رخ می‌داد، امسال نمی‌توانستیم مسابقات را برگزار کنیم و پرسپولیس به فینال آسیا صعود نمی‌کرد. عیب ندارد که مورد هجمه و بی‌احترامی قرار گرفت. پرسپولیس چهارمین قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. مطمئن باشید می‌رویم قهرمان آسیا می‌شویم و آن را به هواداران هدیه می‌کنیم.

وی درخصوص اظهارات علیرضا مرزبان، مربی تیم سپاهان که استقلال را رقیب تیم خود برای قهرمانی لیگ برتر خوانده بود، گفت: همه تیم‌ها باید زحمت بکشند و تلاش کنند تا مقابل ما بایستند. مطمئن باشید پنجمین قهرمانی را در زمین و با احترام به یکدیگر می‌گیریم و روی نیمکت یا در تلویزیون داد و بیداد نمی‌کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )