معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: چرا باید مسئولان وسط زمین بروند و با ماچ و بوسه از سرمربی پرسپولیس بخواهند به داور حمله نکند و او را نزند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: چرا باید مسئولان وسط زمین بروند و با ماچ و بوسه از سرمربی پرسپولیس بخواهند به داور حمله نکند و او را نزند. فرشید سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره اتفاقات دربی ۹۸ که با تساوی یک - یک به پایان رسید، اظهار داشت: تیمی که باید به داوری معترض باشد، استقلال است. درست است که کارشناسان داوری در صحنه خطای احمد گوهری روی کوین یامگا دو دسته شدند و هر کدام اظهارنظرهای مختلفی کردند، ولی از نظر ما پنالتی بود. در صحنه دیگر، تمیروف بازیکن ازبکستانی پرسپولیس با آرنج به صورت محمد دانشگر زد که باید اخراج می‌شد. این صحنه را به هر کارشناس داوری نشان دهید، اعلام می‌کند بازیکن خاطی باید اخراج شود. اگر داور بازیکن ازبکستانی را اخراج می‌کرد، جریان بازی چقدر تغییر می‌کرد؟

وی با اشاره به درگیری یحیی گل‌محمدی با داور بازی گفت: در هجمه‌هایی که به سمت داور شد، سیدعلی منفعل عمل کرد. تیم حکومتی تیمی است که سرمربی و دستیارانش به زمین هجوم ببرند ولی مسئولان سرمربی را بغل کرده و با ماچ و بوسه از او خواهش کنند که داور را مضروب نکند! سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ گل‌محمدی را می‌بوسد و از او می‌خواهد دنبال داور نرود. کجای دنیا مسئولان با ماچ و بوسه از سرمربی تیمی می‌خواهند داور را نزند؟ اگر این رفتار را نیمکت استقلال انجام می‌داد، آیا مسئولان انقدر مهربان رفتار می‌کردند؟

«متأسفانه هر چقدر صحبت می‌کنیم، فایده‌ای ندارد». معاون حقوقی باشگاه استقلال با بیان این جمله خاطرنشان کرد: ما هم اعتقاد داریم سیدعلی انتخاب مناسبی برای دربی نبود. چرا داور به ۱۰،۱۵ نفری که از نیمکت پرسپولیس داخل زمین رفتند فقط کارت زرد نشان می‌داد؟ بقیه نباید کارت زرد می‌گرفتند؟ در صحنه‌ای دیگر، فرشاد فرجی مدافع پرسپولیس تکل خشنی روی بازیکن استقلال زد. درست است داور آوانتاژ داد ولی با اولین توقف باید به او کارت زرد دوم را می‌داد و اخراج می‌شد. فیلم شادی رامین رضاییان را ببینید که آیا کارت زرد دارد یا نه؟ اگر رضاییان کارت زرد می‌گرفت، او هم با توجه به اخطاری که از قبل داشت، اخراج می‌شد. آقایان حالا بگویند تیم حکومتی ما هستیم یا شما؟

سمیعی با اشاره به پرونده معافیت پزشکی وحید امیری، بازیکن پرسپولیس تصریح کرد: تنها بازیکنی که در لیست سردار باران چشمه مسئول وقت نیروهای مسلح قرار داشت و کارت معافیتش باطل نشد، آقای «ایکس» از پرسپولیس بود. مشخص نشده که ایشان معافیت دائم داشته یا پزشکی؟ چرا کسی در این زمینه توضیح نمی‌دهد که کارت معافیت این بازیکن درست بوده یا نه. تمام کسانی که در لیست آقای باران چشمه حضور داشتند معادل معافیت پزشکی این بازیکن را داشتند و همه باطل شد. برای دو بازیکن سرباز استقلال زمین و زمان ورود کردند و محرمانه هم نبود. گفتند هر کسی می‌تواند به سازمان بازرسی شکایت کند؛ هواداران استقلال شکایت کرده‌اند، چرا پاسخی داده نمی‌شود؟

وی ادامه داد: از باشگاه پرسپولیس به دلیل استفاده از تمیروف شکایت کردیم چون این سؤال را داریم که چطور با وجود پنجره نقل‌ و انتقالات پرسپولیس که با شکایت باشگاه پدیده مشهد بسته بوده، این بازیکن جذب شده است؟ تمیروف در جریان بازی با آرنج به صورت دانشگر زده که از این بازیکن نیز شکایت کرده‌ایم. طبق آیین‌نامه، کمیته انضباطی می‌تواند به رفتار غیرورزشی بازیکنی که از چشم داور دور مانده است، ورود کند. این دو شکایت باید بعد از بازی انجام می‌شد. همچنین از مربی و چند بازیکن پرسپولیس به دلیل اظهارات‌شان علیه استقلال به کمیته انضباطی شکایت خواهیم کرد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در پایان گفت: استقلال برای اولین بار توانست نقاب از چهره خیلی‌ها بردارد که ادعای بی‌طرفی داشتند. مسئولانی که در زمان حمله نیمکت پرسپولیس به داور وسط زمین آمدند تا تیم محبوب‌شان ضربه نخورد. افرادی که منت می‌کردند که جلوی فاجعه را بگیرند. گزارش ناظر و داور درباره اتفاقات دربی در تاریخ فوتبال ایران خواهد ماند که آیا به وظایف قانونی‌شان عمل می‌کنند یا نه.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۶ )