سرمربی نوجوانان داماش که تیمش در مرحله اول مسابقات لیگ نوجوانان کشور با رتبه سومی به کارش پایان داد به تشریح شرایط تیم‌های پایه پگاه پرداخت.
مرتضی غمناک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، در توضیح شرایط تیم‌های پگاه و با اشاره به برهه‌ای که تشکیلات پگاه گیلان برای فوتبال پایه سرمایه گذاری کرده بود، گفت: من در اکثر رده‌های پایه پگاه گیلان مربیگری کرده‌ام، ابتدای شروع به کار پگاه و در زمان مدیریت آقای افشاریان سرمایه‌گذاری خوبی بر روی پایه‌ها انجام شد و مدارس فوتبال تاسیس شد تا بازیکنان مستعد شناخته شوند و به مرور در رده‌های مختلف پایه آموزش های لازم را ببیند و به بزرگسالان برسند.

مربی کارکشته‌ی فوتبال پایه گیلان گفت: متاسفانه با آغاز ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد تمام تیم‌های فوتبال، والیبال و غیره تشکیلات پگاه تعطیل شد، البته ناگفته نماند همان قدر که پگاه در اوایل کارش سرمایه گذاری و توجه خوبی به تیم های پایه انجام داد در اواخر فعالیتش و در دوره مدیریت آقای شاد زمانی که داشتند تیم را می‌فروختند، تیم های پایه البسه یا هزینه سفرهای خود را هم نداشتند.

غمناک با اشاره به سرمایه گذاری باشگاه داماش در فوتبال رشت افزود: انصاف نیست که الان داماش به بحران خورده بگوییم نگاه داماش به پایه‌ها بد بوده است و اگر تیم های پایه را دوست داریم باید بیاییم کمک کنیم. نباید یادمان برود که در اوایل باشگاه داری تشکیلات داماش در گیلان ما با هواپیما سفرها را طی می کردیم یا بهترین البسه و بهترین امکانات را داشتیم.

وی گفت: یک بازیکن پایه باید در عرض ۱۰ سال به مدت ۱۰ هزار ساعت آموزش ببیند تا به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شود. اما بزرگترین مشکل پایه‌ها بحث سربازی است، یعنی زمان بهره برداری که می‌رسد باید برود برای تیم های نظامی بازی کند. یکی دیگر از بزرگترین مشکلات تیم‌های پایه گیلان عدم وجود اسپانسر هست برای مثال سپاهان و ذوب آهن و غیره، مگر شق‌القمر می‌کنند؟ با پولی که از دولت می‌گیرند استعدادها را دور هم جمع می‌کنند. در صورتی که تمام تیم های گیلانی با مشکل مالی مواجه هستند، همین داماش چند سال پیش پروژه‌ای دراز مدت خوبی را می خواست استارت بزند که به مشکل مالی خورد. البته در این بین تیم های پایه ملوان همیشه از لحاظ سخت افزاری و جذب سرباز امتیازات ویژه‌ای نسبت به تیم های دیگر استان دارد که استفاده اش را در این سال ها برده است.

سرمربی نوجوانان داماش افزود: نوجوانان داماش در این فصل توسط مربیان سه تیم یعنی کوثر، ایرانمهر و سپاهان مدیریت شد که حمایت مالی توسط کوثر انجام شد و همه مربیان بدون چشم‌داشت مالی فقط با نیت حفظ امتیاز داماش در لیگ نوجوانان کشور و پرورش استعدادهای این شهر ورود کردند. همین کار هم می‌توانست برای جوانان و امید انجام شود تا این سهمیه های لیگ برتری پایه رشت از دست نرود اما آقایان فقط در خوشی ها می خواهند که باشند.

غمناک در مورد عملکرد تیم نوجوانان داماش تشریح کرد: ما یک پروسه صد روزه از زمان شروع تمرینات تا پایان مسابقات طی کردیم، بازیکنانی را جمع کردیم که در تیم‌های دیگر تست داده بودند و قبول نشدند در واقع ما منتخب استان را جمع نکردیم. وعده ما به باشگاه این بود که تمام تلاش مان را بکنیم که جز دو تیم اول بشویم تا به مرحله بعد صعود کنیم که نتوانستیم موفق شویم و در نهایت با اختلاف کمی در جدول سوم شدیم.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.