جایی برای حرف‌های غیرفوتبالی!

لغت «باگ» در زبان انگلیسی به معنی «حشره» است، ولی این لغت در برنامه‌نویسی به معنای «مشکلات نرم‌افزاری» بوده، و برای برنامه‌نویسان یادآور ساعت‌ها و گاه ماه‌ها جستجو و سردرگمی است در میان برنامه‌ای که «باگ» مربوطه در آن مخفی شده است! ظاهراً ریشه استفاده از این لغت در میان برنامه‌نویسان باز می‌گردد به حدود ۷۰ سال پیش وقتی که یکی از اولین کامپیوترهای جهان دچار مشکل شد، و مهندسین پس از بررسی دریافتند که این مشکل ناشی از وجود حشره‌ای است که در داخل آن دستگاه گرفتار شده است!

بدون شک «نظرات کاربران» یکی از مهم‌ترین بخش‌های فوتبالی‌ترین است. همچنین قابلیت «لایک کامنت‌ها» این امکان را به سایر کاربران می‌دهد که موافقت خود را با نظرات ارسالی اعلام نمایند. با توجه به اینکه «لایک‌کردن کامنت‌ها» حتی برای کاربرانی که ثبت‌نام نکرده‌اند نیز امکان‌پذیر می‎باشد، «تعداد موافقان» می‌تواند تصویر کامل‌تری از طرزفکر کاربران منعکس نماید. همچنین در پی تغییراتی که اخیراً در «صفحه شخصی کاربران» بوجود آورده‌ایم، برای کاربرانی که توانسته‌اند حداقل 40 موافق به‌دست‌آورند، «پرطرفدارترین نظرات سه ماه آخر» در صفحه‌ی شخصی‌شان نمایش داده می‎شود.

همیشه از کاربران خواسته‌ایم که چنانچه مشکل نرم‌افزاری در فوتبالی‌ترین وجود دارد، ما را مطلع نمایند. در طول ماه‌های اخیر پیام‌های متعددی از کاربران فوتبالی‌ترین دریافت می‌کردیم مبنی بر اینکه امکان «لایک کامنت‌ها» در بعضی از دستگاه‌ها وجود ندارد. متأسفانه علیرغم تلاش برای ریشه‌یابی این مسأله، موفق نمی‌شدیم علت بروز این مشکل را دریابیم. خوشبختانه امروز این «باگ لعنتی» به دام افتاد، و امیدواریم از این پس کاربران بیشتری امکان «لایک کامنت‌ها» را داشته باشند. چنانچه شما هم قبلاً با این مشکل روبرو بوده‌اید، لطفاً یکبار دیگر آزمایش‌کنید و اگر مشکل برطرف شده است، ما را مطلع سازید.

بد نیست این را هم اضافه کنیم که گاهی پیشنهاداتی دریافت‌کرده‌ایم که ترغیب‌مان کرده‌اند گزینه‌ی «دیس‌لایک» را نیز به نظرات بیافزاییم. البته علیرغم توجیهاتی که می‌تواند برای چنین قابلیتی وجود داشته باشد، وجود فضای به‌شدت دوقطبی در فوتبالی‌ترین می‌تواند سبب شود چنین قابلیتی از اهمیت «تعداد موافقان» بکاهد. شاید چنین پیچدگی‌هایی سبب شده است که گاهی وبسایت‌های دیگر هم برای فراهم‌آوردن چنین امکانی بر سر دوراهی قرارگیرند. به عنوان مثال، علیرغم اینکه فیس‌بوک اعلام کرده بود مشغول بررسی افزودن «دکمه‌ی دیس‌لایک» می‌باشد، با گذشت چندماه هنوز خبری از این تغییر نیست!

در پایان یکبار دیگر از تمام همراهانی که کاستی‌ها و «باگ»ها را نادیده می‌گیرند و با مشارکت‌شان دلگرم‌مان می‌کنند تشکر می‌کنیم. همچنین از شما خواهش می‌کنیم چنانچه نظر کاربری را نادرست می‌دانید، از پاسخ‌های شخصی بپرهیزید و بگذارید «تعداد اندک موافقان» گویای واقعیت باشد...!

مدعی گر به رخت تیغ‌کشید هیچ مگوی         بُرش کم‌محلی تیـزتر از شمشیـر است

ادامه دارد...

این مطلب حدود ۸ سال پیش فرستاده شده است.
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴۲ )