سرمربی اسبق تیم فوتبال ایران گفت: از رفتار اسلامیان تعجب می‌کنم. زیرا او انگار نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال نیست و نایب رئیس اول کی‌روش است.

علیرضا وهابی- به گزارش خبرگزاری فارس کارلوس کی‌روش در روزهایی که لیگ برتر ایران جذاب و دیدنی است و تماشاگرپسند دنبال می‌شود، هر روز صحبت ها و بیانیه‌های زیادی را در فوتبال ایران مطرح می‌کند. در چند روز گذشته بارها شاهد درگیری های لفظی سرمربی تیم ملی با دبیرکل فدراسیون فوتبال بوده‌ایم.این درگیری های لفظی موافقان و مخالفان متعددی دارد. عده‌ای معتقدند که کس‌روش با توجه به شرایط موجود حق دارد به برخی رفتارها واکنش نشان دهد و عده‌ای هم معتقدند که سرمربی تیم ملی با انتشار بیانیه‌های متعدد ارامش فوتبال ایران و تیم ملی را برهم می زند.

با توجه به شدت گرفتن این اختلاف ها به سراغ محمد مایلی کهن رفتیم، او یکی از منتقدان اصلی کی‌روش است و معتقد است که سرمربی تیم ملی باید در هر شرایطی تابع تصمیمات فدراسیون فوتبال باشد و به تیم ملی خدمت کند. با مایلی کهن در مورد این مسائل و همچنین شهرآورد ۸۱ گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم:

فارس: در چند روز گذشته اختلاف کی‌روش با اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال جدی تر شده و هر روز شاهد بیانیه‌های جدیدی هستیم. نظرتان در این زمینه چیست؟

کی‌روش فقط علیه فدراسیون موضع نمی‌گیرد بلکه علیه وزیر ورزش نیز موضع گیری می کند. او خودش را از همه بالاتر می‌داند شاید به خاطر اینکه نتایجش بی نظیر بوده چنین کاری می‌کند. نتایج درخشان و بی نظیری که او گرفته حتما باعث شده که به همه اهانت کند اما سوالم این است کی روش بالاتر است یا دبیر فدراسیون؟

فارس: قطعا دبیر فدراسیون فوتبال بالاتر از سرمربی تیم ملی است.

به همین دلیل می‌گویم، برای کشورم متاسفم که یک مربی می‌آید به همه اهانت می‌کند، بیشترین دستمزد را می گیرد و از همه هم طلبکار است. نتایجی که او گرفته هم مثل روز روشن است. متاسفانه مردم ما هم ساده هستند و یکسری صحبت‌ها را باور می‌کنند و یکسری از رسانه‌ها هم مدام از کی‌روش حمایت می‌کنند.

فارس: کفاشیان رئیس فدراسیون هم موضعی منفعلانه در مورد کی‌روش گرفته است؟

من از اسلامیان تعجب می‌کنم! از رفتار او متعجبم او ظاهرا نایب رئیس اول فدراسیون نیست و نائب رئیس اول کی روش شده است. به هر حال کی‌روش شگردش این گونه است؛ جوی را راه می‌اندازد و برخی رسانه‌ها هم حامی او هستند و وقتی یکی هم حرف اصولی می‌زند به او هجمه می‌کنند.

فارس: آیا دبیر فدراسیون تلاش می کند که مواضع اصولی داشته باشد؟

واقعا به همین خاطر می‌گویم که برای کشورم متاسفم، کی‌روش به همه می‌تپد و هیچ کس هم با او برخوردی نمی‌کند. در یک برنامه تلویزیونی اسم اسدی را می‌آورد اما حتی به او اجازه نمی‌دهند که در برنامه حرف بزند و از خودش دفاع کند. واقعا خیلی برایم جالب و عجیب است که برخی در کشور خودمان غریب هستند. کی‌روش به همه اهانت می‌کند و انگار از همه طلبکار است.

فارس: مهدی رحمتی در شهرآورد ۸۱ درخشید اما ظاهرا کی‌روش قصد ندارد باز هم رحمتی را به تیم ملی دعوت کند؟

اولا چرا می‌گویند که دربی چرا از لفظ خوب شهرآورد استفاده نمی‌کنند، در ضمن من اصلا به شهرآورد کاری ندارم. حق هر مربی است که در مقاطعی وقتی بازیکنی مرتکب اشتباه شد او را به تیم ملی دعوت نکند اما نباید سر بازیکن را بُرید. مگر وقتی فرزند شما اشتباه می‌کند رفتاری نمی‌کنید که متوجه  اشتباهش شود. بحث مهدی رحمتی هم همین گونه بوده است فقط هم مهدی رحمتی نبود اگر هادی عقیلی، محمدرضا خلعتبری و مهدی رحمتی در جام جهانی همراه تیم ملی حضور داشتند شاید از گروه‌مان صعود می‌کردیم. بله من هم قبول دارم که بازیکن باید تابع مربی باشد و مربی هم حق تنبیه دارد اما این تنبیه نباید دائمی باشد خود من هم چنین مسائلی را در تیم ملی داشتیم.

فارس: منظورتان دعوت نکردن علی دایی است؟

بله، من در مقطعی علی دایی را به تیم ملی دعوت نکردم. سه ماه  او را به تیم ملی دعوت نکردم و وقتی او را دوباره به تیم ملی آوردم وقتی قصد عذرخواهی داشت به او اجازه این کار را هم ندادم. وقتی هم با تیم ملی به دالیان چین رفتیم و ۴ بر ۲ پیروز شدیم و مهدوی کیا دو گل زد من در بازگشتم به ایران گفتم دایی اگر که گل نزده اما بهترین بازیکن تیم ملی بوده است. زیرا مدام دوندگی داشت و فشار زیادی را روی خط دفاع حریف آورد. رفتار مربی و بازیکن باید این گونه باشد اما ما شاهد هستیم مهدی رحمتی کنار گذاشته می‌شود و دانیال عبادی را می‌آوریم یا به سراغ بیت آشور می‌رویم. در حالی که این مملکت برای مهدی رحمتی، خلعتبری و عقیلی هزینه کرده و سرمایه گذاری روی آن‌ انجام شده است.

فارس: کی‌روش از کمبود امکانات هم گلایه‌مند است؟

بله، او مدام از کمبود امکانات می‌نالد این درحالی است که امکاناتی که تیم ملی در زمان کی‌روش داشته با امکانات هیچ دوره‌ای از سرمربیان سابق تیم ملی قابل مقایسه نیست. امکانات تیم ملی در زمان من، پروین ، قلعه نویی و افشین قطبی آیا در این حد بود؟ ضمن اینکه او مدت هاست که در ایران حضور دارد و شرایط و امکانات ما را می‌داند. با این حال امکانات تیم ملی در دوره کی‌روش با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست.

فارس: برخی می‌گویند کی‌روش در تیم ملی جوانگرایی کرده است؟

ببخشید مهدی ترابی را ما به تیم امید دعوت کردیم، حسین کنعانی و محمدرضا اخباری را ما به تیم امید آوردیم و بعد تیم ملی از آنها استفاده کرد استعدادها از سوی تیم امید کشف شد نکند می‌خواست از این بازیکنان هم استفاده نکند.

فارس: نظر شما راجع به شهرآورد ۸۱ چیست؟

در فوتبال ایران دو سه مورد رخ داده که باعث خوشحالی است، یکی زمانی که تماشاگران ذوب آهن علیه مجید جلالی سرمربی سایپا شعار دادند و به او اهانت کردند و من دیدم که باشگاه ذوب‌آهن برخلاف همیشه نه تنها صحبت از تماشاگر نما نکرد بلکه این حرکت را محکوم کرده و اطلاعیه داد این کار جای تقدیر دارد و یا زمانی که برخی بازیکنان پرسپولیس در یکی از مسابقات رفتار زشتی داشتند محمود خوردبین سرپرست تیم این حرکات را محکوم کرد این چیزها در فوتبال زیباست ما می‌توانیم مثل همه دنیا از فوتبال لذت ببریم همان طور که مردم از بازی پرسپولیس و استقلال لذت بردند هرچند ما معمولا این کار را نمی‌کنیم و مدام به حاشیه می‌رویم.

فارس: بعضی وقت ها هم فقط می‌جنگیم و مربیان علیه یکدیگر مصاحبه می‌کنند؟

بله، متاسفانه وقتی کسی حرف منطقی می‌زند و بلد نیست که برخی سبیل ها را چرب کند به او هجمه وارد می‌شود. فوتبال محل معرفی کشور به دنیاست می‌توانیم فرهنگ ایرانی – اسلامی مان را به دنیا نشان دهیم مگر ما در گهر درود چه کردیم یادتان هست؟

فارس: بله، گهر درود تیم بدون امکانات، پایتخت فرهنگی فوتبال کشور شد.

بله، این درحالی بود که قبل از آنکه من به  آنجا بروم بازی گهردرود و ملوان در ورزشگاه انقلاب برگزار شد و تماشاگران دو تیم با یکدیگر درگیری شدیدی داشتند و برخی آسیب دیدند اما بعد از آن این شهر تبدیل به پایتخت فرهنگی فوتبال ایران شد حتی استقلال برای بازی به شهر درود آمد در حالی که برخی از مسئولانش مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند به خاطر گنجایش کم ورزشگاه امنیت جانی نداریم من آن زمان با قلعه نویی هم رابطه خوبی نداشتم ولی استقلال به شهر درود آمد و بدون هیچ مشکلی از آنجا رفت و در  تمام شهرها و استان‌های ایران همین شرایط وجود دارد به شرط اینکه ما خط و خطوط درست به مردم و تماشاگران بدهیم.

فارس: یک بار هم شما به خاطر فحاشی به رختکن رفتید؟

بله، در همان درود وقتی سه بر یک از سپاهان عقب بودیم برخی تماشاگران به داور اهانت کردند من از آنها خواستم سکوت کنند که چنین کاری نکردند و من هم به نشانه اعتراض به رختکن رفتم. می توانستم تماشاگران را بیشتر تحریک کنم اما چنین کاری نکردم اما اکنون شاهدیم که سرمربی تیم ملی خود عامل تنش است و در بازی بین‌المللی بین دو نیمه می‌خواهد داور را بزند و یک جوان ۲۲ -۲۳ ساله به نام انصاری فرد جلوی او را می‌گیرد. بعد هم اسم این حرکتش را برخی رسانه ها غیرت ایرانی می‌گذارند.

فارس: در مورد رفتار فرهنگی تماشاگران در شهرآورد بگوید؟

اول درگذشت هادی نوروزی را به خانواده خودش و جامعه فوتبال تسلیت می‌گویم، برخی آدم ها هم در زمان زندگی شان و هم با مرگشان می‌توانند منشا اثرات مثبت باشند هادی نوروزی هم از این دست آدم‌ها بود؛  روحش شاد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۴ )