چهار هفته و یک امتیاز، نتیجه‌ای که در سال‌های گذشته تا این مقطع فصل کار هر مربی‌ای را در پرسپولیس تمام کرده بود.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیس امسال تیم شگفتی‌هاست. شگفتی هایی که خود آن ها را هم غافلگیر کرده است. تیمی که هر مسابقه ۵ - ۶ موقعیت مسلم گل‌زنی خلق می‌کند. تیمی که در هفته چهارم تنها یک امتیاز دارد، تیمی که هیچ خرید اسم و رسم داری نداشته و تیمی که برای اولین بار در سال‌های گذشته، حمایت همه جانبه هواداران را پشت خود می‌بیند. 

بزرگ‌‌ترین شگفتی این فصل پرسپولیس، تماشاگران آن هستند. تماشاگرانی که به حمید استیلی حتی یک نیمه هم فرصت ندادند، به خود دایی با نتایجی به مراتب بهتر ۴-۵ هفته وقت دادند و حمید درخشان را کمی از روی اجبار تحمل کردند و سپس دوباره به شعار دادن روی آوردند، این فصل حمایتی بی سابقه از مربی و بازیکنان تیم داشته‌اند. حمایتی که این روزها خود آن ها را هم متعحب کرده‌ و هر کدام فکر نمی‌کردند دیگری هم مثل آن‌ها فکر کند. 

مدت‌ها بود برای نبردهای داخلی سرخپوشان، بیش از ۲۰ هزار نفر، آن‌هم در روزهای خوبشان در ورزشگاه دیده نمی‌شد. حالا در هفته چهارم و در حالی که تیم تنها یک امتیاز دارد، ۳۵ - ۴۰ هزار نفر در ورزشگاه حاضر می‌شوند. جالب‌تر آن که همه آن ها تا آخرین دقایق تیم‌شان را تشویق کردند. شاید خیلی‌ها چشم امیدشان به این بود تا نام یک «علی» در ورزشگاه صدا زده شود تا پروژه‌های خودشان را استارت بزنند. افرادی که از ابتدا موافق حضور پرفسور در پرسپولیس نبودند و ترجیح می‌دادند مربی‌ دیگری سکان هدایت آن ها را در اختیار بگیرد. اما برانکو تا این‌جا تیمش انقدر خوب بازی کرده که هواداران کوچک ترین اعتراضی به او نداشته باشند. 

به نظر می‌رسد هواداران پرسپولیس به یک بلوغی رسیده‌اند. آن ها نتیجه فصل‌های عجله کردن خود را دیده‌‌اند. احتمالا دیگر از تغییرات بی‌نتیجه خسته شده باشند و همین بازی خوب برانکو را ترجیح می‌دهند. آن‌ها متوجه این شده اند که مشکلات داوری چه قدر در عدم نتیجه‌‌گیری اثر داشته است. متوجه شده‌اند پیشکسوتان چندان به صلاح تیم نظر نمی‌دهند و بیشتر مترصد رسیدن خودشان به نیمکت هستند. افرادی که امتحانشان را فصل گذشته به خوبی پس دادند. 

حقیقتا، این پرسپولیس ما را کمی یاد دورتموند می‌اندازد. هواداران زنبورهای زرد هم فصل گذشته در حالی که تیم شان در رده آخر جدول بود، با حمایت‌های همه جانبه خود، تیمشان را بالا کشیدند و آخر فصل حتی سهمیه اروپایی هم کسب کردند. انگار کمی تاثیرپذیری از فوتبال اروپا، به هواداران هم رسیده و این یک پیغام خوب و مثبت است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )