سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام کرد که محمد خاکپور هم موافق حضور سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در اردوی این تیم است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش که عصر امروز (سه‌شنبه) برای برگزاری جلسه با علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال حاضر شده بود، در این خصوص اظهار داشت: بعد از مدتی که از فدراسیون دور بودم جلسه خوبی بود تا برخی برنامه‌ها را دوباره مورد بررسی قرار دهیم.

وی در خصوص خستگی که در چهره‌اش وجود داشت که به نظر می‌رسید به خاطر جلسه طولانی مدت بوده است، گفت: من عادت کرده‌ام که در جلسات طولانی مدت باشم. از کار کردن خسته نمی‌شوم و اگر بتوانم در این جلسات مسائل را مطرح کنم و مشکلات حل شود، جلسه یک ساعته، دو ساعته، پنج یا ۱۰ حتی ساعته هم باشد برای من تفاوتی ندارد.

سرمربی تیم ملی درباره برنامه‌های پیش‌رو و اینکه گفته می‌شود تا جام جهانی ۲۰۱۸ سرمربی این تیم است، اظهار داشت: ما می‌توانیم درباره برنامه‌های پیش رو صحبت کنیم اما آینده دست خداوند است و او آینده را تعیین می‌کند. ما هم باید برنامه‌ها را با کسانی در میان بگذاریم که مربی‌شان را تشویق و تحسین می‌کنند. مطمئناً ما برنامه‌های مختلفی تا جام جهانی ۲۰۱۸ خواهیم داشت که آنها را دنبال می‌کنیم.

کی‌روش درباره صحبت‌های کفاشیان مبنی بر اینکه او برای پیشرفت تیم ملی ابزاری لازم دارد و اگر این ابزار فراهم شود می‌تواند تیم کشورمان را به جام جهانی ببرد یا نه، خاطرنشان کرد: همیشه می‌توان درباره برنامه‌ها صحبت کرد و قبلاً هم در این خصوص صحبت کرده‌ام اما مسئله‌ای که اهمیت دارد برنامه‌های پیش روی ماست.

وی با یادآوری عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا و حضور این تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ ، گفت: اکنون برای پیشرفت کردن باید یکسری اتفاقات جدید رخ دهد. ما همیشه به دنبال پیشرفت تیم ملی و ارتقای جایگاه پیراهن تیم ملی بوده‌ایم، اکنون اما در نقطه‌ای هستیم که باید یکسری اتفاق جدید رخ دهد تا پیشرفت کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه آیا در نشستش با کفاشیان در خصوص سردار آزمون و علیرضا جهانبخش و حضور آنها در تیم امید صحبتی شد یا نه، عنوان کرد: این موضوع در صحبت‌های ما نبود. متأسفانه وظیفه ملی این دو بازیکن در تیم ملی بزرگسالان و امید مشترک شده است. دقیقاً درست اشاره کردید که برخی کارشناسان یک نقطه نظر دارند و برخی دیگر هم مسئله دیگری را مطرح می‌کنند. به همین دلیل است که فوتبال را بازی نقطه نظرات می‌خوانند.

کی‌روش افزود:‌ از بُعد فوتبال جهانی و بین‌المللی هیچ شکی نیست که تأثیر یک بازی در تیم ملی بزرگسالان و یک بازی بزرگ بین‌المللی بسیار بیشتر از دیگر بازی‌هاست. من چند هفته قبل با محمد خاکپور جلسه‌ای در این خصوص داشتم که او هم نظر مرا داشت که این دو بازیکن باید در اختیار تیم ملی بزرگسالان باشند.

وی خاطر نشان کرد: در این بین من مسئولیت بزرگی و سنگینی دارم، چون نظرات مختلف است و من باید تصمیمی بگیرم که به صلاح باشد. وقتی همه موافق باشند تصمیم‌گیری راحت است اما زمانی که نظرات متفاوت باشد تصمیم‌گیری سخت می‌شود. اگر از بُعد فنی بگویم، شکی نیست که این بازیکنان باید در تیم ملی بزرگسالان باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که اگر اکنون وینگادا سرمربی تیم امید بود باز هم چنین نظری داشت، گفت: وقتی وینگادا بود من بازیکنان تیم امید را گرفتم و در اختیار داشتم. اصلاً چه دلیلی دارد که چنین سؤالی را می‌پرسید؟ سؤالی که به این شکل مطرح کردید شخصیت مرا به عنوان یک مربی زیر سؤال می‌برد. هیچگاه بابت هموطن بودن، نژادپرستی و ... تصمیم نگرفته‌ام و هیچ وقت منافع را فدای این مسائل نمی‌کنم.

کی‌روش تأکید کرد: بازهم می‌گویم وقتی وینگادا بود من این بازیکنان را در اختیار گرفتم و از آنها استفاده کردم. نقطه نظرات مختلف است اما وظیفه و مسئولیت من سنگین است، چون ما خردادماه سال آینده باید در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ شرکت کنیم.

وی یادآور شد: متأسفانه اکنون فقط همین دو بازی ماه فرودین را پیش رو دارم که باید با بازیکنان کار کنم تا پیشرفت کنند. اکنون هم به نظر من مهمترین اولویت فوتبال ایران صعود به جام جهانی است. این تنها نظر من نیست، بلکه خاکپور هم در جلسه قبلی همین نقطه نظر را داشت.

سرمربی تیم ملی درباره دو دیدار تدارکاتی تیمش مقابل شیلی و سوئد که به نظر می‌رسد اولین دیدار هنوز قطعی نشده است، گفت: تا جایی که من می‌دانم، بازی مقابل سوئد تقریباً قطعی است اما از صحبت‌های کفاشیان اینگونه به نظر رسید که ما با مشکلات مالی روبه‌رو هستیم. باید از این نظر حمایت شویم تا بازی با شیلی هم قطعی شود.

«هیچ شکی نیست که از بُعد فنی و برنامه‌ریزی همه چیز به خوبی پیش رفته است»، وی با بیان این جمله خاطر نشان کرد: صحبت‌های کفاشیان هم اینگونه بود که ما با مشکلاتی مواجه هستیم و باید این مشکلات را از میان برداریم.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا برای جایگزین کردن مربی به جای علی کریمی فکر کردید یا نه، گفت: خوب شد که این سؤال را پرسیدید چون من یاد مطلبی افتادم که باید بگویم. جا دارد به علی کفاشیان که نایب رئیس AFC شده است تبریک بگویم و این جایگاه خوبی برای فوتبال ایران است. امیدوارم در داخل کشور نیز همه مسئولان و مردم به خاطر به دست آمدن این جایگاه از کفاشیان تقدیر کرده و اهمیت آن را درک کنند که این جایگاه بسیار اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: این انتخابی را که صورت گرفته، می‌بایست به فوتبال ایران و علی کفاشیان که نماینده فوتبال ایران است، تبریک بگوییم. این پست هم به خاطر فعالیت‌هایی بوده که برای تیم ملی انجام شده است. البته می‌دانم که در داخل همه این جایگاه را تحسین نمی‌کنند. البته نمی‌توان دل همه را به دست آورد اما این جایگاه به این خاطر به دست آمده که فدراسیون فوتبال در تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، بانوان و سازمان لیگ انجام داده است. برخی افراد در داخل ایران هستند که هنوز اهمیت این جایگاه را نمی‌دانند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد: فراموش نکنید که تیم ملی در این مدت اخیر همیشه در رتبه اول آسیا بوده و این رتبه کمک زیادی کرد تا فوتبال ایران در آسیا چنین جایگاهی را به دست آورد. این جایگاه هم فقط در آسیا نیست بلکه درهای بین‌المللی را باز می‌کند تا به فیفا و کرسی‌های بین‌المللی دیگر راه پیدا کرد.

کی‌روش خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید از ابتدا با ذهنیت مثبت به فوتبال ایران آمدم. همیشه هم درهای پیشرفت را رو به مربیان جوان باز گذاشتم. سرمربی بودن تیم ملی در این فدراسیون آسان نیست و باید شرایط روحی قدرتمندی داشته باشید و از نظر روحی قوی باشید. چون با مشکلات زیادی مواجه می‌شوید که باید مقابل آنها طاقت زیادی داشته باشید.

وی یادآور شد: خوشحالم که بگویم اکنون در کادرفنی‌ام دستیارانی مانند اوسیانو را دارم که کاپیتان تیم ملی پرتغال بوده است. مارکار آقاجانیان که سابقه بازی در تیم ملی را دارد و در تیم‌های مختلفی بوده است. همچنین دن گاسپار که به خوبی کار می‌کند. ما نباید فراموش کنیم که مربی حتی باید از روی زمین لباس بازیکنان را جمع کند و با جان و دل به مسئول تدارکات هم کمک کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد: ما در تیم‌مان مربی مانند اوسیانو را داریم که بدون دریافت حقوق با جان و دل کار می‌کند. من همیشه از کادرم حمایت می‌کنم و پشت آنها ایستاده‌ام. من با تمام مشکلات و در هر شرایطی از کادر فنی‌ام حمایت می‌کنم. این صحبت را دوباره تکرار می‌کنم که اگر بعضی از مربیان فکر می‌کنند باید گزینه‌های دیگری را انتخاب کنند، باید به گمانه‌زنی‌ها پایان دهند.

وی در خاتمه تصریح کرد: در مورد اتفاقی هم که به تازگی افتاد، باید بگویم قلباً از جدایی علی کریمی خوشحال نبودم اما یک طرف نظر من است و طرف دیگر نظر خود آن فرد که قطعاً بهترین تصمیم را برای خودش می‌گیرد و من هم به این تصمیم احترام می‌گذارم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )