تیم ملی فوتبال کشورمان روز گذشته (یکشنبه) در نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا موفق شد با نتیجه دو بر صفر تیم فوتبال بحرین را شکست دهد.
به گزارش ایسنا، جلال طالبی، سرمربی سابق تیم ملی ایران، در تحلیل این دیدار، در روزنامه شرق نوشت: مسلماً در جام ملت‌های آسیا بازی ‌اول هر تیم، حساسیت خاص خود را دارد، به‌خصوص اینکه گفته می‌شد بحرین بازیکنان خارجی به تیمش اضافه کرده است.

تیم ایران ۱۵ دقیقه اول بازی نسبت به بحرین محتاط‌تر بازی کرد اما بعد از موقعیت گلی که برای دژاگه ایجاد شد، بازی به تعادل رسید. اگر دژاگه می‌توانست آن موقعیت را به گل تبدیل کند ایران این توانایی را داشت که گل‌های بیشتری را هم به بحرین بزند.

به‌طور کلی بحرین در این دیدار بدون سازماندهی مقابل ایران حاضر شد. بازیکنان این تیم در توانایی جسمانی و قدرت درگیری مقابل بازیکنان ایران ضعیف بودند. با وجود اینکه بحرینی‌ها مالکیت توپ را بیشتر از بازیکنان ایران در اختیار داشتند، اما پاس‌های بی‌هدف و عدم طراحی مناسب در حملات باعث شد که نتوانند خطری جدی‌ - به‌جز شوت خوبی که با عکس‌العمل دروازه‌بان کشورمان همراه بود - روی دروازه‌ ایران ایجاد کنند.

ملی‌پوشان ایران توان بردن بحرین را در این دیدار داشتند و همه بازیکنان وظایف خود را به‌خوبی انجام دادند. به نظرم پیروزی در دیدار ‌اول بسیار حیاتی است و استرس را از تیم برنده برای ادامه رقابت‌ها کم می‌کند. وریا غفوری و مرتضی پورعلی‌گنجی، بازیکنان جدیدی که در این دیدار کارلوس کی‌روش در ترکیب ایران قرار داده، عملکرد قابل قبولی داشتند و با اینکه اولین بازی همیشه استرس زیادی برای بازیکنان به‌همراه دارد، به‌خوبی توانستند به وظایف خود عمل کنند و اگر در ادامه جام به همین روند ادامه دهند به خوبی جای بازیکنانی را که در این پست‌ها در تیم‌ملی بازی می‌کردند، پر می‌کنند.

کی‌روش در این دیدار از مسعود شجاعی خواسته بود در فاز هجومی به بازیکنان تیم کمک کند و درحالی که از جناح چپ مهرداد پولادی در حملات شرکت نمی‌کرد، وریا غفوری به‌خوبی از جناح راست در فاز هجومی به تیم کمک می‌کرد که از نکات خوب بازی ایران در مقابل بحرین بود.

روی هم رفته تمام بازیکنان تیم خوب بودند و من عملکرد خط دفاعی تیم که دو بازیکن جدید را در خود می‌دید بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم. بحرین حریفی نبود که توانایی به خطر‌ انداختن دروازه‌ تیم ایران را داشته باشد و اگر با همین سیستم بازی کنیم، با اینکه امارات توانسته چهار گل به قطر بزند، در مقابل این دو تیم هم مشکلی نداریم؛ چون از نظر قدرت جسمانی، کار گروهی و تجربه از این تیم‌ها خیلی بهتر هستیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )