رئیس فدراسیون چوگان، آگهی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای مزایده مجموعه شهدا را غیر قانونی خواند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اصغر ناظری در حاشیه مراسم ورزش «ملی، وفاق ملی» که در مجموعه شهدا برگزار شد، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حمایت از ورزش‌های آیینی و سنتی، وزیر ورزش این ماموریت را به فدراسیون داد و ما با همکاری دوستان در سایر فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون روستایی و عشایری، برنامه‌ای برگزار کردیم. بیش از ۳۸ مقام از سفارتخانه‌های کشورهای مختلف به همراه تعدادی از وابستگان نظامی با خانواده‌هایشان حضور داشتند و بالغ بر ۱۲۰ نفر میهمان ما بودند.

وی اضافه کرد: مراسم بسیار خوبی بود؛ ما هم چوگان بازی کردیم و هم ورزش‌های سنتی و آیینی را ارائه دادیم و توانستیم برای اولین بار نژاد اسبچه خزر یا کاسپین را بیاوریم تا کودکان و نونهالان چوگان بازی کنند. امیدوارم برای سال‌های آینده بهتر از امروز برگزار کنیم. با وجود مسائلی که رسانه‌های بیگانه در بوق و کرنا کردند و بحث امنیت ما را پیش کشیدند، این مراسم نشان می‌دهد ما کشوری با تمدن طولانی هستیم و امیدواریم این مسائل و مواردی که در منطقه می‌بینیم برطرف شود و یک جهان و خاورمیانه امن را داشته باشیم.

ناظری درباره حمایت‌های وزارت ورزش از چوگان عنوان کرد: این برای دومین بار است که وزیر به اینجا می‌آید و چوگان را می‌بیند. قرار است اتفاقات خوبی بیفتد. یکسری مشکلات را دستور داده که برطرف شود و امیدواریم هرچه زودتر انجام شود، چون فرصتی نداریم. در اردیبهشت سال آینده باید آماده رقابت‌های مقدماتی جام جهانی چوگان شویم. زمان کم است و ان‌شاءالله این مجموعه شهدا در اختیار فدراسیون قرار بگیرد و بتوانیم برنامه‌های خودمان را اجرا کنیم.

رئیس فدراسیون چوگان درباره آگهی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای مزایده مجموعه شهدا و نوروزآباد گفت: این آگهی کاملاً غیر قانونی است. متاسفانه دوستانی که در این حوزه کار می‌کنند، تاریخ‌ و هویت‌شان را نمی‌شناسند. دو مجموعه نوروزآباد و شهدا ثبت ملی شده‌اند. قانون نیز به صراحت عنوان کرده اماکنی که ثبت ملی شده‌اند، به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز کوچک را هم ندارند. نمی‌دانم چطور شرکت توسعه و برخی دوستان خارج از این شرکت که در بدنه وزارت ورزش هم نیستند، از این مسئله حمایت می‌کنند و این اتفاق را رقم می‌زنند که این هویت و تاریخ و میراث ملی از بین برود. ما می‌مانیم و حمایت می‌کنیم که این دو مجموعه به نوروزآباد و شهدا نام چوگان شود، اگر غیر از این باشد، مطمئن باشید که تصمیمات دیگری گرفته خواهد شد، هر چند وزیر دستور داده این اتفاق نیفتد و امیدواریم در چند روز آینده بحث مزایده نوروزآباد منتفی شود.

ناظری درباره پیگیری حقوقی این موضوع گفت: بحث حقوقی همچنان ادامه دارد. اگر مجموعه تحویل فدراسیون شود، عملاً می‌توانیم پرونده را مختومه اعلام کنیم، چون به اعتقاد ما شرکت توسعه و فدراسیون‌های ورزشی عضوی از جامعه ورزش هستند و تحت رهبری دنیامالی قرار دارند و خارج از وزارت نیستند. امیدوارم اختلافات برطرف شود و این دو مجموعه به اهالی چوگان بازگردند.

Iran News Hub
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.