۲۴ روز پیش از برگزاری بازی ملوان-پرسپولیس، مدیران ورزش و جوانان استان گیلان درباره بهسازی ورزشگاه شادروان قایقران انزلی توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، هفته گذشته جلسه مشترک احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان با مسئولان فدراسیون فوتبال، مدیران کل استانی، روسای هیئت‌های فوتبال و مدیران ورزشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال با عنوان جلسه استانداردسازی ورزشگاه‌ها برگزار شد.

در این نشست مشکلات ورزشگاه‌های تیم‌های حاضر در لیگ برتر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه این مشکلات زیبنده ورزش ایران و به ویژه فوتبال کشور نیست تاکید کرد که تیم‌های لیگ برتری و ادارات کل استان‌ها هرچه سریعتر به رفع نواقص عنوان شده بپردازند.

یکی از ورزشگاه‌هایی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت ورزشگاه تختی انزلی بود که مشکلاتی از قبیل نور، var، سکوها و اسکوربورد برای این ورزشگاه درنظر گرفته شده بود.

جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با تقدیر از جلسه برگزار شده با حضور وزیر ورزش اظهار داشت: از دنیامالی به واسطه جلسه‌ای که در راستای استانداردسازی ورزشگاه‌ها برگزار شد، تشکر می‌کنم. برای اولین بار است که با این حساسیت و با حضور وزیر ورزش، مدیران کل استان‌ها، رییس فدراسیون فوتبال، مدیران باشگاه‌های لیگ برتری و معاونین وزیر درخصوص رفع نواقص ورزشگاه‌ها جلسه‌ برگزار شد‌.

وی ادامه داد: این اقدام بسیار ارزشمندی بود که به واسطه آن از این دولت و شخص آقای دنیامالی تشکر می‌کنم. استان گیلان جزو سه‌، چهار استان برتر در بحث لیگ‌داری است؛ ولی یک تفاوت عمده با دیگر استان‌های برتر داریم چراکه ما استان صنعتی نیستیم. ما چند باشگاه پرهوادار از جمله ملوان انزلی، چوکای تالش و سپیدرود رشت در استان داریم که قبل از اینکه بنده به اداره کل بیایم همگی تیم‌ها در ورزشگاه سردار جنگل بازی می‌‌کردند‌.

آرمان تصریح کرد: با حمایتی که به ویژه از سوی وزارت ورزش داشتیم ورزشگاه انزلی بازسازی و برای میزبانی از تیم‌ها آماده شد. در سال ۱۴۰۱ یکسری مشکلات حرفه‌ای از ورزشگاه گرفته شد که برطرف کردیم. ولی از سوی فیفا بازهم ایراداتی به ورزشگاه وارد شد از جمله نور ورزشگاه، کابل کشی فیبر نوری، بازسازی اتاق VAR، بازسازی اتاق VIP، اتاق داوران، بازسازی سکوها و ایجاد رینگ امنیتی برای زمین چمن که درحال برطرف کردن مشکلات هستیم و نگرانی برای میزبانی از تیم‌ها نداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان راجع‌به بهسازی دیگر ورزشگاه‌های استان گیلان عنوان کرد: علاوه بر ورزشگاه تختی انزلی چند ورزشگاه دیگر استان که در لیگ‌های دسته دو و سه حضور دارند نیز درحال بهسازی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده ورزشگاه تختی انزلی تا ۲۷ مهرماه آماده یک میزبانی خوب از تیم پرسپولیس است و مشکلات باقی مانده رفع خواهد شد.

آرمان اظهار داشت: با حضور دنیامالی که یک چهره عمرانی است قطعا اتفاقات خوبی برای ورزش کشور رخ خواهد داد و مشکلات ورزشگاه ها برطرف می‌شود‌. با خبرهایی که داریم در دیگر استان‌ها نیز اتفاقات خوبی برای ورزشگاه‌های لیگ برتری در شرف افتادن است.

ستوده رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان انزلی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات مطرح شده در نشست با وزیر ورزش اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی ورزشگاه انزلی بحث نور ورزشگاه بود که باید به ۱۶۰۰ لوکس می‌رسید. درحال حاضر فاز اول ارتقای نور انجام شده و نور ورزشگاه به ۱۲۰۰ لوکس رسیده است.

وی ادامه داد: تجهیز اتاق VAR ورزشگاه انزلی یکی دیگر از کمبودهای ورزشگاه بود که با توجه به اقدامات صورت گرفته تجهیز اتاق تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تجهیز اتاق کنفرانس، تجهیز اتاق عکاسان و خبرنگاران، تعویض اسکوربورد، بازسازی و مقاوم‌سازی سکوها از دیگر اقداماتی است که در دستور کار داریم.

ستوده با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای ورزشگاه انزلی اظهار داشت: با تلاشی که در این مدت صورت گرفت توانستیم شماره‌گذاری صندلی‌ها، جمع‌آوری فضاهای کارگاهی، فاز اول ارتقای نور، جانمایی جدید اتاق داوران و تغییر ورودی اتوبوس‌ها به ورزشگاه را انجام دهیم. بحث بهسازی زمین چمن ورزشگاه نیز تا حدود زیادی انجام شده و تلاش می‌کنیم تا بازی ملوان و پرسپولیس این زمین آماده بازی باشد.

قهوه‌خانه مش‌مراد
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.