قهرمان مسابقات دونفره تور جهانی تنیس گفت: برای شرکت در مسابقات گرنداسلم و المپیک باید تعداد تورهای جهانی افزایش پیدا کند که با شرایط موجود نباید به این موضوع فکر کرد.

سامیار الیاسی در پایان هفته دوم تور جهانی تنیس و کسب عنوان قهرمانی به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: خوشبختانه توانستم در هفته دوم مسابقات فیوچرز ۱۵ هزار دلاری باشگاه انقلاب را با یار دونفره خودم از ایتالیا قهرمان شوم.

وی درخصوص سطح مسابقات اظهار کرد: سطح مسابقات بالا بود بازیکنانی که در این مسابقات شرکت کرده بودند سطح خوبی داشتند و از رنکینگ ۴۰۰ – ۵۰۰ دنیا بودند و خوش‌بختانه من توانستم در بخش دونفره برای بار دوم قهرمان این مسابقه شوم و واقعا خیلی خوشحالم.

تنیسور ملی پوش کشورمان به اهمیت بالا رفتن تعداد مسابقات فیوچرز اشاره و خاطرنشان کرد: طبیعتا هر چقدر تعداد مسابقات بالاتر برود بازیکنان ایران بیشتر می‌توانند پیشرفت کنند و بیشتر بازیکنان را می‌شناسند و سطح مسابقه و تکنیک بازی دست شان می آید اما تا وقتی تعداد مسابقات فیوچرز کم باشد به نظر من آن چیزی که همه دنبالش هستیم اتفاق نمی‌افتد.

وی راه یافتن به المپیک را منوط به سرمایه گذاری و حمایت مالی بخش‌های خصوصی و دولتی دانست و افزود: در صورتی باید انتظار رفتن به المپیک را از این رشته داشته باشند که همانقدر برای این رشته تلاش کنند به نظر من آن میزان که برای رشته‌های دیگر که خودتان هم می‌دانید وقت و سرمایه می‌گذارند برای این رشته نمی‌گذارند و تا وقتی اسپانسرها و جاهای دیگر وقت و سرمایه شان را برای این رشته نگذارند نمی‌توان انتظار داشت که این رشته به المپیک برود.

الیاسی تاکید کرد: به نظر من اگر واقعا دنبال این هستند که در این رشته در حد سطح المپیک، گرنداسلم و... پیشرفتی بوجود بیاید وزارت ورزش و ارگان‌های مربوطه باید کمی بیشتر سرمایه گذاری کنند بودجه فدراسیون را باید بیشتر کنند تا به این سطح برسیم.

وی پیشرفت خودش و سایر تنیسورها را در ۶ مسابقه فیوچرز نشان دهنده لزوم شرکت در این مسابقات ارزیابی کرد و گفت: وقتی در ۵ – ۶ مسابقه فیوچرز چنین نتایجی دیدیم می‌توان امیدوار بود اتفاقات خیلی بزرگی رخ دهد من در شش مسابقه دو رقابت دونفره اول شدم و به فینال رسیدم سینا مقیمی علی یزدانی و بازیکنان در سن پائین تر امتیاز جهانی گرفتند پس این نتایج نشان دهنده این است که اگر شش مسابقه به ۲۰ یا ۳۰ مسابقه برسد می‌تواند اتفاقات خوبی رخ دهد و می‌توانیم به مسابقات گرنداسلم و المپیک فکر کنیم اما در حال حاضر با این شرایط نباید به این موارد فکر کرد.

قهوه‌خانه مش‌مراد
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.