دو رقیب از پنج تیمی که ایران در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ با آنها مواجه خواهد شد، جایی بین ۱۰۰ تیم برتر جهان ندارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقبای تیم ملی فوتبال ایران در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شدند که بر این اساس شاگردان امیر قلعه‌نویی مقابل تیم‌های ملی قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره شمالی صف‌آرایی می‌کنند.

قطر که قهرمان آخرین دوره جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود، در جایگاه سی‌وپنجم رده‌بندی فیفا جای دارد. عنابی‌ها که در سال ۲۰۲۳ با هدایت تین‌تین مارکسِ اسپانیایی به قله فوتبال آسیا رسیدند، در سال ۲۰۲۲ به لطف میزبانی از جام جهانی برای اولین بار در این رقابت‌ها شرکت کردند و با سه شکست حذف شدند.

ازبکستان هم یکی از تیم‌هایی است که تیم ملی بیشتر از هر حریفی با آن بازی کرده است. ازبکستان که تیم شصت‌ودوم جهان به شمار می‌رود، در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با ایران همگروه بود که ملی‌پوشان کشورمان در هر دو مسابقه مساوی کردند و از کسب پیروزی بازماندند. ازبک‌ها که تاکنون طعم حضور در جام جهانی را نچشیده‌اند، در ۱۴ تقابل با ایران تنها یک بار پیروز شده‌اند.

آخرین تقابل ایران و ازبکستان در روز ۲۲ خرداد

ایران در روزهای ۲۰ شهریور و ۳۰ اسفند مقابل شاگردان پائولو بنتو در تیم ملی امارات صف‌آرایی می‌کند؛ حریفی که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ همگروه ایران بود و با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد. آخرین حضور امارات در جام جهانی به ۳۴ سال پیش برمی‌گردد؛ حضوری که با سه شکست و دریافت ۱۱ گل همراه بود. تیم پائولو بنتو در جایگاه شصت‌ونهم رده‌بندی تیم‌های ملی جهان ایستاده است.

قرقیزستان که اولین رقیب ملی‌پوشان ایران در راه صعود به جام جهانی خواهد بود، در رده‌بندی اخیر فیفا یک پله سقوط کرد تا جایی بین ۱۰۰ تیم برتر جهان نداشته باشد و تیم صدویکم جهان لقب بگیرد. قرقیزها هم تاکنون موفق به صعود به جام جهانی نشده‌اند و آخرین بار در تورنمنت کافا مقابل ایران قرار گرفتند که با هت‌تریک مهدی طارمی، ۵ بر یک شکست خوردند.

در آخر به کره شمالی می‌رسیم که شاید با سایر رقبا متفاوت‌تر باشد. «طوفان زرد» جام جهانی ۱۹۶۶ که تا مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها بالا آمد، در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ بالاتر از ایران قرار گرفت و در مهمترین رویداد فوتبالی جهان شرکت کرد. کره‌ای‌ها از حضور در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ نیز انصراف دادند و حالا مجدداً بخت خود را برای بازگشت به عرصه جهانی امتحان می‌کنند. کره شمالی تیم صدودهم جهان محسوب می‌شود.

Euro Football Fantasy with Prizes
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )