وزیر ورزش و جوانان بر مبارزه با فساد در جامعه ورزش تاکید کرد. وی همچنین بر تلاش وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدار فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم برترین‌های فوتسال در سال ۰۳- ۱۴۰۲ اظهار داشت: کمیته فوتسال این برنامه را به خوبی اجرا کرد و خوشحال هستم که فوتبال به شرایطی رسیده است که روز به روز وضعیت تیم های ملی بهتر شده است و برگزاری لیگ با ۲۰ تیم شاهکار است.

وی ادامه داد: البته اعتقاد دارم ظرفیت های فوتسال کشور بیش از اینها است. ما حدود ۷۸۰۰ سالن در کشور داریم که در آنها فوتسال بازی می شود که شامل بخش های عمومی و خصوصی است و ظرفیت خوبی است که در کمتر کشوری در دنیا وجود دارد. ما ۱۳۹ سال اختصاصی فوتسال داریم و نگاه من این است که به لیگ های ۲۰ گانه ای که آقای اصولی اشاره کردند لیگی تحت عنوان لیگ فوتسال مدارس اضافه شود که که به عنوان گنجینه ای برای فوتسال کشور باشد. با راه اندازی لیگ فوتسال مدارس، این لیگ می تواند به بهبود وضعیت فوتسال کمک کند.

مبارزه با فساد در فوتبال

وزیر ورزش در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده فساد در فوتبال گفت: دستگاه قضایی به این پرونده ورود پیدا کرده است و سیاست ما همیشه مبارزه با فساد بوده و هست و این ارتباطی با رشته ورزشی ندارد و باید با هرکس که مرتکب تخلف شده است شدیدترین برخوردها انجام شود. مسوولین امر همانطور که تا الان گزارش داده اند گزارش های واقعی را خدمت مردم ارائه دهند و ما هم با فساد مبارزه می کنیم. ان شاالله با پاک شدن جامعه ورزش، خانواده ها اعتماد بیشتری داشته باشند.

ورود VAR به لیگ برتر

وی در خصوص حل شدن مشکل VAR گفت: مشکل اداری خارج از حوزه VAR وجود داشت. ما مبلغ ۱۱۰ میلیاردی که دولت محترم برای این امر درنظر گرفته بود در اختیار فدراسیون قرار خواهد گرفت که ۷ دستگاه VAR تقدیم جامعه فوتبال کشور شود تا همانطور که فدراسیون فوتبال اعلام کرده است لیگ فصل آینده با سیستم کمک داور ویدئویی برگزار شود که همین مساله می تواند به فسادستیزی یا خطاهای انسانی در حوزه داوری کمک کند و می تواند به لیگ فصل آینده کمک کند.

فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی

کیومرث هاشمی در خصوص دیدار نهایی جام حذفی گفت: فینال جام حذفی از حساسیت بالایی برخوردار است و نباید حقی از تیمی ضایع شود. با مشورتی که انجام شد به مسوولین ورزشگاه آزادی دستور داده شد که شرایط را برای برگزاری این دیدار محیا کنند. بازدیدی از این ورزشگاه داشتم و ان شاالله این شرایط به وجود بیاید که فینال جام حذفی در این ورزشگاه برگزار شود. همچنین از آقای تاج خواهش کردم مجوز VAR را از فیفا بگیرند که این اتفاق افتاد و سپس مصمم شدیم این فینال در ورزشگاه آزادی برگزار شود که بازی بدون نگرانی انجام شود و کسی دغدغه خطای انسانی نداشته باشد.

پیگیری وضعیت نظام وظیفه ملی پوشان فوتسال

وزیر ورزش در خصوص وضعیت نظام وظیفه بازیکنان تیم ملی فوتسال گفت: ما در دیداری که بازیکنان تیم ملی فوتسال با مقام معظم رهبری داشتند این موضوع را طرح کردیم و از قبل درخواستی را خدمت ایشان ارائه کردیم که دستورات لازم را بدهند و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد که مشکل بازیکنان تیم ملی برطرف شود.

Euro Football Fantasy with Prizes
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )