دیدارهای گروه E‌ یورو ۲۰۲۴ با صعود تیم‌های ملی رومانی، بلژیک و اسلواکی در شب حذف اوکراین به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده گروه E رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با اضافه شدن نام تیم‌های ملی رومانی، بلژیک و اسلواکی به جمع تیم‌‌های صعودکننده به مرحله حذفی بسته شد.

در این گروه که به‌خاطر هم‌امتیاز بودن تمام تیم‌هایش شرایط منحصربه‌فرد و متفاوتی نسبت به سایر گروه‌ها داشت، تنها تفاضل گل و گل‌های زده تفاوت میان تیم‌ها و عامل صعود سه تای آنها و حذف اوکراین شد.

از ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه در ورزشگاه مرسدس بنز آره‌نای شهر اشتوتگارت تیم‌های ملی اوکراین و بلژیک برابر یکدیگر قرار گرفتند که این بازی بدون گل به پایان رسید. در این بازی بلژیک تملک توپ و موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی داشت، هرچند هیچ‌کدام از آنها در نهایت باعث ثبت دومین برد شیاطین سرخ نشد.

در ورزشگاه فرانکفورت آره‌نا نیز نبرد اسلواکی و رومانی با تساوی یک - یک همراه شد. در این بازی که از نظر سردی و کسل‌کنندگی نمایش دو تیم، جزو بدترین بازی‌های جام بود، ابتدا دودا در دقیقه ۲۴ با ضربه سر اسلواکی را به گل رساند. در ادامه VAR با تصمیمی جنجالی یک پنالتی به سود رومانی اعلام کرد که رازوان مارین در دقیقه ۳۷ آن را به گل تساوی این تیم تبدیل کرد. جنجالی بودن این تصمیم به سبب موقعیتی بود که خطای هانکو بازیکن تیم اسلواکی روی یانیس هاجی بازیکن تیم ملی رومانی رخ داد که در برخی از تصاویر تلویزیونی به نظر می‌رسید خارج از محوطه جریمه رخ داده است.

با این نتایج هر چهار تیم چهار امتیازی شدند، اما رومانی با تفاضل گل ۱+ و چهار گل زده صدرنشین باقی ماند و در مرحله بعدی باید به مصاف یکی از تیم‌های سوم گروه‌های A ،C یا D برود. بلژیک هم با تفاضل گل ۱+ اما گل زده کمتر نسبت به رومانی (دو گل) در رده دوم باقی ماند. بلژیک در مرحله بعدی به مصاف تیم دوم گروه D‌ یعنی فرانسه خواهد رفت.

همچنین اسلواکی با تفاضل گل صفر بالاتر از اوکراینی که تفاضل گلش ۲- است، روی پله سوم ایستاد و در مرحله بعد با یکی از تیم‌های انگلیس یا اسپانیا روبه‌رو خواهد شد. به این ترتیب اوکراین به خانه برمی‌گردد.

این برای نخستین بار در تاریخ جام ملت‌های اروپاست که در پایان مرحله گروهی، تمام تیم‌‌های یک گروه هم‌امتیاز می‌شوند.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.