مدافع فرانسوی سابق منچستریونایتد از جوی رسانه‌‌ای که برای معرفی ستاره آرژانیتنی پاری‌سن‌ژرمن به عنوان بخت اول کسب توپ طلای فرانس فوتبال شکل گرفته است انتقاد کرد.

مدافع فرانسوی سابق منچستریونایتد از جوی رسانه‌‌ای که برای معرفی ستاره آرژانیتنی پاری‌سن‌ژرمن به عنوان بخت اول کسب توپ طلای فرانس فوتبال شکل گرفته است انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تا زمان معرفی برنده توپ طلا سال ۲۰۲۱ زمان زیادی نمانده است و در این روزها گمانه‌زنی‌ها درباره برنده این جایزه به اوج خود رسیده است. یکی از نامزدهای فهرست ۳۰ نفره اولیه هم لیونل مسی است که با وجود ناکامی‌اش در رقابت‌های باشگاه فصل گذشته به همراه بارسلونا و به خاطر قهرمانی در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا به همراه تیم ملی آرژانتین جزو بخت‌های اصلی قهرمانی شناخته می‌شود.

این در حالیست که عده‌ای دیگر روبرت لواندوفسکی را به خاطر افتخارات و عملکرد خوبش طی دو سال گذشته به همراه بایرن مونیخ و محروم شدن از کسب توپ طلا در فصل گذشته به دلیل لغو مراسم پس از شیوع کرونا، سزاوار این جایزه می‌‌دانند. در همین حال گروه زیادی هم جورجینیو هافبک ایتالیایی تیم فوتبال چلسی را به دلیل قهرمانی‌‌هایش در لیگ قهرمانان اروپا و یورو ۲۰۲۰ اصلی‌ترین شانس کسب توپ طلا می‌دانند. پاتریس اورا دفاع راست فرانسوی سابق تیم‌های فوتبال منچستریونایتد و یوونتوس هم جزو دسته آخر است.

او نه تنها جورجینیو و هم‌تیمی فرانسوی‌اش انگولو کانته را شایسته کسب توپ طلا می‌داند بلکه از معرفی شدن مسی به عنوان مدعی کسب این جایزه عصبانی است.

اورا در گفت‌و‌گو با ESPN گفت: به نظر من توپ طلای امسال حق جورجینیو یا کانته است. من دیگر خسته شده‌‌ام و حالم به هم می‌خورد که این‌قدر توپ طلا را به مسی دادند. به من بگویند که او امسال چه کار کرد. کوپا آمه‌ریکا را برده، باشد قبول اما بگویند که در تمام طول فصل با بارسلونا چه کار کرد.

اظهارات اورا خلاصه چیزهایی بود که یولیان ناگلسمان سرمربی تیم فوتبال بایرن مونیخ هم در نشست خبری اخیرش گفت و در آنها لواندوفسکی را به دلیل ثبات عملکرد و روند گلزنی خوبش طی سه فصل گذشته شایسته کسب توپ طلا دانست.

برنده توپ طلای فرانس فوتبال روز دوشنبه هشتم آذر معرفی می‌شود و اگر مسی آن را کسب کند برای هفتمین بار موفق به دریافت مهمترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال شده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )