دولت روسیه به طور رسمی هفت ورزشگاه از ۱۲ ورزشگاه جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال را به جمهوری‌های این کشور واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی دولت روسیه، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه بر اساس تفاهم‌‌نامه میراث جام جهانی ۲۰۱۸ که ۱۸ روز قبل با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور و اعضای شورای ورزش در کراسنودار حاصل شده بود دستور انتقال هفت ورزشگاه این رقابت‌ها به جمهوری‌های روسیه را امضا کرد.

در سند امضا شده دولتی روسیه ورزشگاه‌های وولگوگراد، اکاترینبورگ، کالینینگراد، نیژنی نووگرود، روستوف، سامارا و سارانسک در سال ۲۰۱۹ میلادی از مالکیت فدراسیون روسیه به جمهوری‌های مربوطه جهت استفاده موثر انتقال می‌یابد.

همچنین ورزشگاه‌های لوژنیکی مسکو، کازان آره‌نا، کرتوفسکی سن پترزبورگ و فیشت سوچی در مالکیت فدرال روسیه باقی می‌مانند. ورزشگاه اسپارتاک مسکو نیز به بخش خصوصی تعلق دارد. سند دولتی روسیه نحوه استفاده موثر از ورزشگاه‌ها، زمین‌های تمرینی و زیرساخت‌های موقت تهیه‌شده برای جام جهانی ۲۰۱۸ را روشن می‌کند. طبق تفاهم‌نامه میراث جام جهانی ۲۰۱۸ تمامی ورزشگاه‌ها باید در رقابت‌های لیگ برتر، لیگ دسته‌اول، جام حذفی، بازی‌های بین‌المللی و رقابت‌های فرهنگی و ورزشی مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال در روزهای ۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ماه سال جاری در ۱۲ ورزشگاه ۱۱ شهر روسیه برگزار شد که با قهرمانی تیم ملی فرانسه به پایان رسید.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.