حمید استیلی در گفت‌وگو با یک سایت پرتغالی عنوان کرد که مهدی طارمی شاگرد سابق او قطعا در پورتو موفق خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آبولا، مهدی طارمی مهاجم بوشهری تیم ملی فوتبال ایران در کشورش به سر می برد و دو باشگاه پورتو و ریو اوه در حال مذاکره برای انتقال این بازیکن هستند. انتقالی که گفته می شود ۶ میلیون یورو ارزش خواهد داشت.

حمید استیلی از چهره‌های فوتبال ایران که در جام جهانی ۱۹۹۸ و در پیروزی تاریخی تیم ملی برابر آمریکا اولین گل ایران را به ثمر رساند و همچنین اولین مربی طارمی نیز در رده بزرگسالان بود، درباره طارمی گفت: "یادم است که تیم بزرگسالان را از تیم های پایه فرا می خواندم. او زیاد بازی نکرد اما توانست به عنوان بازیکن با استعدادی ظاهر شود. او بازیکن جدید بود و همانطور که در لیگ یک بازی کردیم، من نمی توانستم او را در بسیاری از بازی‌ها لحاظ کنم. سال بعد او برای بازی در تیم دسته ۲ رفت و بهترین گلزن شد، بدین ترتیب به پرسپولیس رسید. موفقیت واقعی او با برانکو ایوانکوویچ آغاز شد.

او در ادامه گفت: او از همان ابتدا در پرسپولیس همه توانایی های خود را نشان داد. از دریبل زنی فوق العاده، ضربات سر بسیار قوی و سرعت بالا برخوردار بود و از هم تیمی‌های خیلی خوب و هواداران بسیار پرشور نیز بهره می‌برد. شما با این ویژگی‌ها یک بازیکن سطح بالا در لیگ ایران می‌شوید. به این ترتیب او به تیمی که هدایت آن بر عهده کارلوس کی‌روش بود، دعوت شد. من فکر می‌کنم او به دلیل سیستم دفاعی تیم‌ملی که متکی به ضد حمله بود، نتوانست تمام مهارت‌های خود را نشان دهد اما در پرسپولیس و بازی‌های آسیایی او تمام ویژگی‌های یک بازیکن عالی را ثابت کرد.

استیلی ادامه داد: پرتغال برای او یک فرصت عالی بود و در اولین فصل حضورش در اروپا تقریباً بهترین گلزن تیم بود. من می دانم که او بسیاری از گل های پنالتی را به ثمر رسانده است، بسیاری که توسط خود او گرفته شدند و این یک تخصص است. او خود را بسیار خوب بین حریف و توپ قرار می دهد. من شک ندارم که او می تواند در پورتو نیز به خوبی خود را نشان دهد چون در تیم هجومی تری بازی خواهد کرد و این به سود طارمی است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۸ )