دیگر کی‌روش نیست که ناتوانی فدراسیون در هماهنگی بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ روی سر سرمربی سابق تیم ملی شکسته شود و منتقدان برای ارضای خوش خیالی خودشان هم که شده، از پیشنهاد بازی دوستانه رایگان با ایتالیا، اسپانیا و حتی آرژانتین بنویسند.

به گزارش ایسنا، در روزهایی که دراگان اسکوچیچ مشغول آنالیز بازی‌های باشگاهی و عملکرد فوتبالیست‌های داخلی و لژیونر است، مسئولان فدراسیون فوتبال در تدارک برگزاری اردو و هماهنگی دو بازی دوستانه برای ایران هستند تا شاگردان اسکوچیچ در نخستین اردو با حضور این مربی به شناخت و درک خوبی از همدیگر برسند و برای بازی‌های انتخابی جام جهانی که تا مدت زمان نامعلومی لغو شده، آماده شوند.

در همین حال که مسئولان فدراسیون در صدد فراهم کردن دومین حریف تیم ملی در فیفادی شهریور هستند، سرمربی سوریه اعلام کرده درخواست ایران برای برگزاری بازی دوستانه را رد کرده است. چندی پیش هم رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین درخواست ایران را قبول نکرده و گفته بود در حال بررسی این پیشنهاد هستند.

اگر چه هر دو خبر کوتاه و مختصر است و نشان از رد درخواست فدراسیون فوتبال ایران دارد اما یادآور یک هجمه نادرست به سرمربی سابق و پرتغالی تیم ملی و همینطور نشان دهنده وضعیت کنونی فدراسیون فوتبال است!

منتقدان و حمله همیشگی به کی‌روش

زمانی کی‌روش به واسطه اخبار نادرست متهم می‌شد که پیشنهاد بازی دوستانه با تیم‌هایی مانند آرژانتین و کلمبیا را رد می‌کند تا تیمش با تیم‌های گمنام بازی کند. در آن هشت سال بازی‌های دوستانه ضعیف با تیم‌هایی مثل منتخب محلات سیرالئون و دیگر تیم‌های ناشناخته آفریقایی و آمریکای مرکزی، یکی از آن کلیدواژه‌های معروف حمله به کی‌روش بود. می‌گفتند تیم ملی برای حفظ جایگاهش در رنکینگ آسیا، حاضر به برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های قدرتمند نیست. شایعه شد که برخی تیم‌های ملی بزرگ مثل ایتالیا و اسپانیا آماده برگزاری بازی دوستانه با ما هستند و حتی حاضرند هیچ مبلغی هم دریافت نکنند. هر بازی دوستانه ضعیفی که برگزار می‌شد، تیری از طرف منتقدان به سمت کی‌روش پرتاب می‌شد و او را مقصر این وضعیت نابه‌سامان می‌دانستند.

مرور صحبت‌های او در آن مقطع خالی از لطف نیست که بارها فریاد زد که بازی با این تیم‌های بزرگ نیازمند بودجه هنگفتی است و از طرفی اساسا چنین پیشنهادی وجود نداشته ولی به گوش آن عده قلیل منتقدان نمی‌رفت یا شاید هم خودشان را به آن راه می‌زدند.

حتی به واسطه روابط گسترده سرمربی تیم ملی با اهالی فوتبال در اقصی نقاط جهان بود که تیم ملی توانست در مقاطع مختلف با تیم‌های نسبتا خوب مانند روسیه، سوئد، شیلی و ... بازی کند و از وقتی تیم ملی را ترک کرد، بهترین حریف تدارکاتی ایران کره‌جنوبی بوده که این یکی هم از سوی کره‌ای‌ها ارائه شده است!

فدراسیونی که نمی‌تواند بازی دوستانه هماهنگ کند

دراگان اسکوچیچ در نخستین روزهای مربیگری خود در برابر سوالی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال نشان داده نفوذ زیادی برای برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های صاحب سبک و حداقل متوسط جهان ندارد گفته بود که ارتباطاتی در فوتبال دنیا دارد و سعی می‌کند از آن‌ها بهره ببرد.

هنوز این فرصت برای اسکوچیچ فراهم نشده یا ارتباط‌هایش فعلا به نتیجه ننشسته که فدراسیون فوتبال به سراغ دم دستی‌ترین تیم‌ها در منطقه رفته است؛ تیم‌هایی که همواره در آرزوی بازی تدارکاتی با ایران بودند اما حالا این درخواست را هم رد می‌کنند!

حالا بیش از یک سال و نیم از رفتن کارلوس کی‌روش می‌گذرد و تیم ملی ایران ابتدا ویلموتس و سپس اسکوچیچ را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌بیند اما همچنان خبری از بازی‌های دوستانه نیست. حتی دیگر همان تیم‌های ضعیف هم حاضر به بازی مقابل ایران نیستند. فدراسیون گویا حتی پول ندارد که یک بازی دوستانه دیگر با سیرالئون برگزار کند.

حداقل زمان مرد پرتغالی تیمی مانند سیرالئون یا لوکزامبورگ بود که بازیکنان ایران پابه توپ شوند اما از زمان رفتن کی‌روش همین بازی‌ها هم کمیاب شده که تیم ملی ممکن است در فیفا دی پیش رو فقط با ازبکستان بازی کند.

حالا کی‌روش در کلمبیاست و سرش هم به کار خودش گرم است اما حضورش در ایران و رفتنش از تیم‌ملی دست برخی را رو کرد که نخست پشت نام او پنهان شدند و سپس در مقام کوبیدن این مربی صاحب سبک برآمدند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۸ )