آندره‌‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال استقلال گفت: حالا من به نوعی سفیر کوچکی از ایتالیا در ایران هستم و این در من ایجاد انگیزه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آندره‌‌آ استراماچونی که اخیراً با قراردادی دو ساله هدایت تیم فوتبال استقلال را برعهده گرفت‌، در گفت‌وگو با سایت ایتالیایی «جان‌لوکا دی‌مارتزیو» گفت: هواداران استقلال فوق‌العاده پرشور هستند و این باشگاه تاریخی بزرگ دارد. من برای این ماجراجویی که سخت اما در عین حال شگفت‌انگیز است، آماده هستم. من آدمی ساده و عاشق فوتبال هستم. قطعاً در دوران حرفه‌ای‌ام مرتکب اشتباهات زیادی شده‌ام، اما به لطف همین اشتباهات بوده است که تبدیل به سرمربی بهتری شده‌ام.

سرمربی آبی‌پوشان تهرانی درباره فرهنگ کشور ایران هم اظهار داشت: تفاوت‌های زیادی بین فرهنگ ایران و فرهنگ غرب وجود دارد. فرهنگ ایران ریشه در امپراتوری پارسیان دارد. ایران کشوری مسلمان اما متفاوت از دنیای عرب است و شاید بتوان گفت که ایران بیشتر شبیه به ترکیه است.

استراماچونی ۴۳ ساله تصریح کرد: ایران منابع داخلی فراوانی دارد. ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است و دومین تولیدکننده بزرگ گاز در جهان به شمار می‌رود. بیایید در مورد فوتبال صحبت کنیم، هدف ما در استقلال بازگرداندن این تیم به روند قهرمانی است، این در حالی است که آخرین قهرمانی استقلال به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد.

شروع تمرینات استقلالِ مدل ۹۸ با حضور استراماچونی + تصاویروی همچنین با اشاره به حضور سفیر ایتالیا در ایران در مراسم معارفه‌اش به‌عنوان سرمربی جدید استقلال تأکید کرد: از اینکه جوزپه پرونه را کنار خودم در مراسم معارفه‌ام دیدم، افتخار کردم. او باعث شد تا من به این درک برسم که فوتبال و ورزش وسیله‌ای برای اتحاد و دور هم بودن است و محدودیت و مرزی نمی‌شناسد. اینکه حالا من به نوعی سفیر کوچکی از ایتالیا در ایران هستم، در من ایجاد انگیزه می‌کند.

سرمربی پیشین اینتر در پایان خاطرنشان کرد: ایتالیا کشور من است و همیشه خانه من خواهم بود. دیر یا زود هم به ایتالیا بازخواهم گشت. من دوران مربیگری فوق‌العاده‌ای داشتم و خوشحال‌ترین فرد روی کره زمین هستم. می‌دانید موفقیت من چیست؟ موفقیت من ساختن خانواده‌ای است که عاشقم هستند و هر کجا که می‌روم من را تنها نمی‌گذارند. ما هر جایی که می‌رویم آنجا خانه ما می‌شود. من و همسرم دالیا به همراه دخترم النا و پسرم جولیو با هم هستیم. از بالای برج می‌توان همه چیز را دید و ایتالیا نزدیک به نظر می‌رسد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )