هشتادو سومین دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، دربی ۸۳ روز جمعه ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال به میزبانی سرخپوشان برگزار می‌شود. این مسابقه را می‌توان تاریخی‌ترین نبرد دو تیم نامید. تاریخی از این جهت که استقلال برای اولین مرتبه بدون برد وارد دربی می‌شود. تاریخی از این لحاظ که فاصله دو تیم در جدول ۱۳ پله است.

به همین دلیل است که کارشناسان روی کاغذ شانس برد پرسپولیس را در این بازی ۷۰ درصد عنوان کرده‌اند اما فوتبال را روی کاغذ بازی نمی‌کنند بلکه در زمین سبز ورزشگاه آزادی دو تیم به مصاف یکدیگر می‌روند. تجربه و تاریخچه دیدار دو تیم ثابت کرده که همیشه تیمی که برتر بوده برنده نبوده و گاهی تیم ضعیف‌تر بهتر بازی کرده و بهتر هم نتیجه گرفته است.

برانکو به خوبی می‌داند که صدرنشینی آنها قبل از دربی و اختلاف ۸ امتیازی با استقلال ممکن است سمی مهلک برای تیمش باشد. اگر بازیکنان پرسپولیس دچار غرور شوند ممکن است شگفتی بزرگی در دربی رقم بخورد و پرسپولیس اولین شکست فصل خود را متحمل شود و استقلال هم اولین پیروز‌ی‌اش را جشن بگیرد. بنابراین سرخپوشان نباید خود را از پیش برنده بدانند.

استقلال چیزی برای از دست دادن ندارد. علیرضا منصوریان از لحظه‌ای که سرمربی استقلال شد وعده شکست دادن پرسپولیس را داد و حالا روز موعود رسیده است. هرچند که وضعیت فنی استقلال در ۵ بازی گذشته هواداران این تیم را راضی نکرده با این حال آنها امیدوارند که دربی فصل جدیدی برای آبی‌پوشان رقم بزند و شاگردان منصوریان اولین برد خود را با یک برد تاریخی مقابل پرسپولیس جشن بگیرند تا هم این تیم را از صدر جدول پایین‌ بکشند و هم خود را به رتبه‌های بالای جدول برسانند.

از نظر فنی استقلال در دفاع چپ مشکلات زیادی داشته و هنوز نفر ثابت خود را در این منطقه پیدا نکرده است. در بازی با ماشین‌سازی هم بختیار رحمانی که بزرگترین خرید آبی‌ها در فصل نقل و انتقالات بود نیمکت نشین شد و به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد. با همه این اوصاف آبی‌پوشان چشم به ساق‌های خسرو حیدری دارند تا با سانترهای مواجش و ضربه سر مهاجمان بخصوص کاوه رضایی به گل برسند. علیرضا منصوریان فصل گذشته در آخرین بازی با نفت پرسپولیس را شکست داد. او این فصل هم تلاش می‌کند با مشورت‌های فنی که می‌گیرد اولین باخت پرسپولیس را رقم بزند.

پرسپولیس اما از نظر فنی تیمی کامل‌تر از استقلال به نظر می‌رسد. نفرات ثابت این تیم مشخص شده‌اند. ۴ بازیکن خط هجومی یعنی امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده، علی علیپور و مهدی طارمی مربعی کشنده را تشکیل می‌دهند. شاید نقطه ضعف پرسپولیس مقابل استقلال ربیع‌خواه باشد بازیکنی که تجربه دربی را هم ندارد و ممکن است برانکو یکباره رامین رضائیان را به جای او در ترکیب اصلی قرار بدهد.

در روزهای گذشته هر دو تیم پشت درهای بسته تمرین کردند و به نظر می‌رسد که سرمربیان هر دو تیم سورپرایز‌هایی برای هواداران و مربیان حریف داشته باشند. دربی ۸۳ یک ویژگی مهم دیگر هم دارد اینکه اکثر فوتبالدوستان امیدوارند که این بازی برنده داشته باشد و کمتر کسی نتیجه مساوی را پیش بینی کرده است. به هر حال ساعت ۱۹ روز جمعه مشخص خواهد شد که پرسپولیس در صدر جدول باقی می‌ماند یا استقلال از انتهای جدول جدا می‌شود اما هر نتیجه‌ای در این بازی رقم بخورد هواداران دو تیم باید بدانند که این مسابقه مهم فقط یک بازی است و باید ضمن احترام به خود و حریف و داور نتیجه پایانی مسابقه را بپذیرند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سید‌جلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، فرهاد ربیع‌خواه( رامین رضائیان)، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، علی علیپور و مهدی طارمی

ترکیب احتمالی استقلال:

سیدمهدی رحمتی، وریا غفوری، هرایر مگویان، رابسون، سیدمجید حسینی( پادوانی)، فرشید باقری، جابر انصاری، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، کاوه رضایی و فرشید اسماعیلی.

برنامه و اسامی داوران هفته ششم لیگ برتر:

پنجشنبه ۲۵ شهریور ۹۵

سیاه‌جامگان مشهد – صبای قم – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت ۱۸

یاسر همرنگ – محمدحسین طالقانی – حمزه علی سلیمی – حسین زیاری – ناظر: رسول فروغی

ذوب آهن اصفهان – تراکتورسازی تبریز – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت ۱۸:۳۰

پیام حیدری – مهدی الوندی - علی اکبر نوری – سیدمحمدرضا مهدوی – ناظر: محسن قهرمانی

صنعت نفت آبادان – استقلال خوزستان – ورزشگاه تختی آبادان ساعت ۱۸:۴۵

رضا کرمانشاهی – بابک داوری – فرزاد بهرامی – جواد محمدی – ناظر: زاهد بحرینی

ماشین‌سازی تبریز – فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه یادگار امام تبریز ساعت ۱۹:۰۰

سیدمهدی سیدعلی – تورج عیوض محمدی – مهدی عالیقدر – علی صفایی – ناظر: بهرام مهرپیما

پیکان تهران – نفت تهران – ورزشگاه شهدا شهر قدس ساعت ۱۸:۳۰

محسن ترکی – حسن انتظاری – سیدیعقوب حجتی – پیروز سیف اله پور – ناظر: خداداد افشاریان

سایپا تهران – گسترش فولاد تبریز – ورزشگاه پاس قوامین تهران ساعت ۱۸:۳۰

محمدرضا اکبریان – علی اکبر عظیم پور – جلیل شعرانی – سیدعلی میرغفاری – ناظر: علیرضا یزدانی

جمعه ۲۶ شهریور ۹۵

فولاد خوزستان – پدیده خراسان – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت ۱۸:۴۵

محمدرضا فغانی – محمدجواد مداح – محمد راهی – وحید صالحی – ناظر: ایرج نظری

پرسپولیس تهران – استقلال تهران – ورزشگاه آزادی تهران ساعت ۱۷

علیرضا فغانی – رضا سخندان – محمدرضا منصوری – بیژن حیدری – ناظر: فریدون اصفهانیان

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )