کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

درحالی کی روش از دغدغه هایش در مورد زمین تمرین می گوید که چین در حال ساخت بیست هزار زمین چمن برای توسعه فوتبال است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که مربیان تیم های همگروه ایران در گروه اول مقابل خبرنگارهای بین المللی در مورد مسائل فنی و آرزوهایشان حرف می‌زدند کارلوس کی‌روش در کوالا لامپور دوباره دغدغه‌هایش را بیان کرد. به این جملات که از دهان کی‌روش بیرون آمد دقت کنید:

«ما بازیکنان باکیفیتی داریم که می‌توانند در زمین صعود را ممکن کنند اما برنامه ریزی و منابع ما بسیار مهم هستند. به طور مثال اگر شرایط اسکان تیم و سفر را در نظر بگیریم، تاثیر قابل ملاحظه‌ای روی شرایط تیم دارند. فیرپلی به این معنا است که باید با شرایطی مانند رقیبانمان بازی کنیم. اما چه کسی اهمیت می‌دهد؟ این مسئله در دست مقامات ورزش ایران است. گروه ایران بسیار دشوار است اما حریف اصلی ما می‌تواند عدم تعهد به حمایت از تیم ملی باشد.»

دغدغه‌های کی‌روش انگار زمان و مکان نمی‌شناسد او از هر فرصتی برای آنکه از مقامات فوتبال ایران امکانات اولیه مثل اسکان و زمین و لباس را بگیرد استفاده می‌کند و این دردناک است. تا جایی دردناک است که گاهی از خود می‌پرسیم اگر کی‌روش سخت گیر سرمربی تیم ملی ایران نبود یعنی تیم ایران اسکان پیدا نمی‌کرد؟ زمین برای تمرین نداشت بیا بدون لباس به مسابقات می‌رفت؟ قطعا چنین نبود اما کی‌روش میزان استاندارد را برای تیم ملی می‌خواهد و ما مقدار حداقلی را در نظر می‌گیریم.

این همه در حالی رخ می‌دهد که مسئولان فوتبال کشور چین در نظر دارند تا سال ۲۰۲۰ پنجاه میلیون کودک و بزرگسال را وارد عرصه فوتبال کنند و برای این منظور ۲۰ هزار زمین تمرین و ۷۰ هزار زمین فوتبال در این کشور آماده خواهد شد.

باشگاه‌های چینی این روزها به شدت اقدام به جذب بازیکنان سرشناس با مبالغ گزاف کرده‌اند که در این خصوص می‌توان به آلکس تکسیرا و رامیرس برزیلی و جکسون مارتینس اشاره کرد.

مقایسه ایران با چین، هر دو در قاره آسیا چندان عجیب و غیرقابل باور نیست. موضوع بحث اقتصادی و مالی هم نیست، مسئله این است که آنها می‌دانند چرا فوتبال را بال و پر می‌دهند و برایش هزینه می‌کنند و ما نمی‌دانیم.

ما نه قوانین فوتبال حرفه ای را مصوب می‌کنیم که فوتبالمان درآمدهایش را به جیب خودش بزند و نه اصلا می‌دانیم چرا باید فوتبال داشته باشیم.

چین به دنبال ساخت ۲۰۰۰۰ زمین فوتبال است و ما زمین کمپ تیم ملی ایران را هم در زمان درست که قولش را به کی روش داده‌ایم تعمیر و زه کشی نمی‌کنیم و تازه با او دعوا هم داریم که چرا اعتراض می کند؟. با این مسیر هم دغدغه‌های کی روش را خوب درک می‌کنیم و هم استاندارد حمایت از تیم ملی را اندازه می‌گیریم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۰ )