پیشکسوت فوتبال ایران گفت: کی‌روش ۱۱ ماه از از ۱۲ ماه سال برای دندانپزشکی به پرتغال می‌رود و راضی نمی شود این کارها را در ایران انجام دهد.

مهدی مناجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال امید ایران و اینکه گفته می‌شود قرار است کارلوس کی‌روش در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک در قطر حاضر شود، عنوان کرد:‌ از زمانی که تیم امید در اختیار محمد خاکپور قرار گرفت وضعیت آن خوب شده است. خاکپور کارنامه خوبی در تیم امید دارد و او توانسته حریفان قدرتمندی را شکست دهد. بازیکنان بزرگی که مربی می‌شوند کار خود را بلد هستند. اگر کی‌روش مدیر تیم ملی بود بحثی در این مورد وجود نداشت ولی کسی که سرمربی تیم است فقط می‌تواند نظر مشورتی داشته باشد و نمی‌تواند به طور مستقیم اعمال نظر کند.

وی در پاسخ به این سؤال که کی‌روش پس از رفتن وینگادا اعلام کرده بود که او هیچ نقشی در تصمیمات تیم‌های پایه ندارد و در این مورد دخالتی نمی‌کند، خاطرنشان کرد: زمان حضور وینگادا به دلیل اینکه او بچه محل کی‌روش بود آنها به همدیگر نان قرض می‌دادند و یکدیگر را حسابی تحویل می‌گرفتند اما وقتی وینگادا آن کارنامه زیبا را از خود به جای گذاشت و مقابل ویتنام ۴ گل دریافت کرد، مسئولان فدراسیون عذر او را خواستند. نمی‌دانم فدراسیون چقدر می‌خواهد به پای کی‌روش بماند. او از ۱۲ ماه سال ۱۱ ماه دندان‌درد دارد و برای مسواک زدن و دندان دردش هم باید به پرتغال برود. وقتی او این اقدامات را می‌کند رفتارش به نوعی دهان کجی به فوتبال ایران است.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه آیا با حضور محمد مایلی‌کهن به عنوان مدیر فنی و حضور کی‌روش در کنار تیم امید به نوعی تداخل کاری نیست، خاطرنشان کرد: مایلی‌کهن از مربیان زحمت‌کش فوتبال ایران است که با توجه به شناختی که از اخلاق او دارم می‌دانم چنین مسئله‌ای را قبول نمی‌کند. مایلی‌کهن بسیار سرشناس است. او قبلا سرمربی تیم ملی بوده و اگر پذیرفته مشاور تیم امید باشد به خاطر عرق ملی است که به کشورش دارد. تیم ملی امید روال بسیار خوبی دارد و نباید این تیم را از روال عادی خود خارج کرد و با دخالت‌های بی‌فایده کار را خراب کرد.

وی در پایان یادآور شد: آرزو می‌کنم علی کفاشیان تا آخر دنیا رئیس فدراسیون فوتبال باشد و با کارهایی که انجام می‌دهد شخصیت مربی ایرانی را بیشتر از این زیر پا بگذارد. ما مربیان ایرانی بزرگی داریم که یک تار موی آنها به بسیاری از مربیان خارجی می‌ارزد. فوتبال ایران با مربیانی مثل علی پروین، پرویز دهداری، رنجبر، امیر قلعه‌نویی به موفقیت‌های زیادی به دست آوردند. متاسفانه ما همیشه میوه‌های زیادی پرورش می‌دهیم ولی آنها را برای استفاده به غریبه‌ها می‌دهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۱ )