در مراسم تشییع پیکر مرحوم مرتضی احمدی غیبت مربیان و بازیکنان فعلی پرسپولیس بیش از هر چیزی به چشم می‌آمد.
به گزارش خبرگزاری فارس، وقتی پای صحبت اهالی ورزش و به خصوص فوتبال می‌نشینیم همه دم از مرام و معرفت می‌زنند و این واژگان را خیلی زیاد می توان در ادبیات اهالی فوتبال جست‌وجو کرد اما وقتی پای عمل به میان می‌آید هیچ سنخیتی میان رفتار و گفتار این افراد نمی‌توان یافت.

امروز پیکر مرتضی احمدی پیشکسوت خوشنام عرصه بازیگری و گویندگی کشورمان برای آرامیدن در منزل ابدی‌اش به سوی بهشت‌ زهرا (س) تشییع شد اما چیزی که در این میان قابل تأمل است غیبت تأسف‌برانگیز عده‌ای از پرسپولیسی‌هایی است که مرحوم احمدی سال‌ها خون دل این تیم را خورد. احمدی که یک پرسپولیسی قدیمی بود شاید امروز بیش از همه منتظر بازیکنان، مربیان و مسئولان این باشگاه بود تا او را در آخرین بدرقه همراهی کنند اما یکبار دیگر ثابت شد که نمی‌توان از برخی انتظارهای زیاد داشت!

البته اگر مرحوم احمدی عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر مرحوم مهدی نفر خبرنگار خبرگزاری فارس را می‌دید قطعا انتظاری از پرسپولیسی‌ها نداشت چرا که این خبرنگار بیش از ده سال شبانه‌روز اخبار پرسپولیس و بازیکنان این تیم را پیگیری می‌کرد اما در روز تشییع پیکر او کمتر از انگشتان یک دست از بازیکنان پرسپولیس به ورزشگاه شیرودی آمدند و امروز هم دیدیم که هیچ کدام از بازیکنان، مربیان و مسئولان این باشگاه در مراسم تشییع پیکر این هنرمند فقید شرکت نکردند که اگر شرکت می‌کردند جای تعجب بود!

شاید حمید درخشان، دستیاران و بازیکنانش نمی‌دانند که به جز یک وجهه ورزشی دارای یک وجهه اجتماعی هم هستند و این وظیفه‌شان است که در چنین مراسم‌هایی در کنار سایرین باشند تا نام نیکی برای خود رقم بزنند.

در آستانه کریسمس و آغاز سال نو میلادی هستیم اما می‌بینیم بازیکنان بزرگ فوتبال دنیا که به وجهه اجتماعی‌شان به خوبی واقف هستند در چه مراسم‌هایی شرکت می‌کنند. امثال دی‌ماریا، فن‌پرسی و ... بازیکنان بزرگ فوتبال دنیا هستند اما برای خوشحال کردند کودکان و مردم بی‌بضاعت در این روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ به میان آنها می‌روند فارغ از درگیری‌های ورزشی که دارند اما در ایران که مربیان و فوتبالیست‌ها تنها دو ساعت در روز به صورت فیزیکی درگیر تمرینات می شوند حتی به خودشان این زحمت را ندادند تا قدیمی‌ترین هوادار پرسپولیس را برای حضور در خانه آخرش همراهی کنند.

وقتی خود بازیکنان می‌گویند که از رفتار با پیشکسوتان فوتبال از آینده فوتبالی‌شان زده می‌شوند آیا با این وضعیت هواداران پرسپولیس می‌توانند دلخوش حمایت از این تیم در هر شرایط باشند؟ آیا هواداران پرسپولیس مثل همه هواداران در سراسر دنیا می‌توانند روی بازیکنان مربیان‌شان حساب کنند که اگر در شرایط خاصی گرفتار شدند آنها به کمک‌شان می‌آیند؟ یا فقط باید اهالی فوتبال را در مراسم‌ها و مناسبت‌های خاص دید؟

با این همه مرحوم مرتضی احمدی با عزت خاصی راهی خانه ابدی شد اما چیزی که در این میان ناراحت‌کننده بود بی‌معرفتی جماعتی است برای احمدی و احمدی‌ها که عمری برای آنها فریاد زده و گلو پاره کرده‌اند؛ آن هم مرتضی احمدی که شعار «پرسپولیس قهرمان می‌شه/خدا می‌دونه حقشه» که شعار جاودانه پرسپولیسی‌هاست حاصل خلاقیت ذهن او بود...

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )