بازیکنان تیم‌ملی برای دو بازی مقابل قطر و چین مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش سرمربیتیم ملی فوتبال، اسامی ۱۹ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی ایران را برای دورقابت نوروزی مقابل قطر و چین در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ اعلام کرد. لیستی کهالبته در آن خبری از لژیونر ها نیست و فعلا بازیکنان داخلی شاکله آن را تشکیل میدهند.

لیستی که اعلام شد، حاوی نکات جالبی بود که پرداختنبه آن ها خالی از لطف نیست:

۱-مصدومین همیشه حاضر

کارلوس کی روش بدعت و عادتیجالب را در تیم ملی بنا نهاد و به نظر قصد ندارد که آن را ترک کند. سرمربی تیم ملیمعمولا نفرات مصدوم مورد تایید خود را به اردوی تیم ملی فرا می خواند تا رونددرمان آن ها زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی ادامه یابد. نمونه بارز این اتفاق طیسالیان اخیر هاشم بیک زاده بود که هم قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ و هم قبل از جام ملتهای ۲۰۱۵ به دلیل مصدومیت این رقابت ها را از دست داد ولی سرمربی پرتغالی تیم ملیاجازه بازگشت وی به تیم باشگاهی اش را نداد و اعلام کرد که روند درمان بیک زادهباید در اردوی تیم ملی دنبال شود. همچنین اشکان دژاگه که در بازی مقابل قطر در دوررفت مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی دچار آسیب دیدگی شد، با دستور کی روش همراهتیم به چین رفت و بهبودی خود را با پزشکان تیم ملی پی گرفت.

در این لیست هم مشاهده می شود که نام وریا غفوری مدافعراست مصدوم تیم استقلال به چشم می خورد. وریا که روز قبل از بازی با لوکوموتیوازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا دچار آسیب دیدگی شد، طبق اعلام پزشکان استقلال دوتا سه هفته از میادین به دور خواهد بود و به طور قطع دیدار های تیم ملی را از دستخواهد داد اما طبق نظر کی روش، غفوری باید به اردوی تیم ملی بیاید و روند درمانزانوی مصدوم خود را آنجا پی گیری کند.

۲- غیبت جوانان استقلال و مهندسین پرسپولیس

استقلال با اتکا به جوانان با استعداد و جویای نامخود، توانست نیم فصل دوم فوق العاده ای را رقم بزند. از برد های ۳ گله تا پیروزیدر دربی و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا. موفقیت هایی که با اتکا به جوانانی مثلفرشید اسماعیلی، امید نورافکن، میلاد زکی پور و بهنام برزای به دست آمد اما الانکه لیست نفرات تیم ملی اعلام شده است، خبری از این بازیکنان جوان نیست. نکته ای کهشاید بتوان آن را اجحاف در حق جوانان استقلال دانست.

دیگر مسئله تاریک لیست، غیبت فانتزی بازان پرسپولیسدر اردوی تیم ملی است. محسن مسلمان و سروش رفیعی که نقش فوق العاده ای در موفقیتهای این روزهای تیم پرسپولیس داشته اند، جایی در لیست کی روش ندارند. بدون شک سبک بازی خشن و فیزیکی تیم ملی ایران نقش پررنگی درعدم دعوت این دو ستاره تکنیکی سرخ پوش به تیم ملی داشته است. مهندسان پرسپولیس که این روزها در حال ترسیم نقشه قهرمانی این تیم هستند فعلا نقشی در ترسیم نقشه راه روسیه ندارند.

۳- پدیده هایی که دیده شدند

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )