سایت جهانی کمیته بین‌المللی پارالمپیک در تمجید از وزنه‌بردار پارالمپیکی کشورمان نوشت: سیامند نامش را در تاریخ جاودانه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیامند رحمان، نماینده کشورمان بامداد امروز (پنجشنبه) در رقابت‎های وزنه‎برداری دسته ۱۰۷+ کیلوگرم بازی‎های پارالمپیک ۲۰۱۶ قاطعانه ششمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد. وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین کشورمان در نخستین حرکت خود وزنه ۲۷۰ کیلوگرم را مهار کرد و رکورد پارالمپیک را در همان حرکت نخست به نام خود کرد. رحمان در حرکت دوم وزنه ۳۰۰ کیلویی را مهار و رکورد ۲۹۶ کیلویی خودش در جهان را شکست. سیامند در حرکت سوم رکورد ۳۰۵ کیلوگرم را به جای گذاشت. او به این رکورد قانع نشد و در حرکت بعدی وزنه ۳۱۰ کیلوگرم را مهار کرد. در این رقابت‌ها ورزشکار مصری با ۲۳۵ کیلو و ورزشکار اردنی با ۲۳۴ کیلوگرم دوم و سوم شدند.

سایت جهانی کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) پس از درخشش وزنه‌بردار پارالمپیکی کشورمان در سایت رسمی خود نوشت: سیامند رحمان دست به کاری زد که هرگز پیش از این کسی موفق به انجامش نشده بود و نامش را در کتاب‌های تاریخ نوشت. او با بالای سر بردن وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم رکورد جهانی جدیدی را به نام خود ثبت و دومین طلای متوالی‌اش را در بازی‌های پارالمپیکی از آن خود کرد.

قویترین ورزشکار پارالمپیکی جهان که در ماه فوریه گذشته موفق شده بود با بالای سر بردن وزنه ۲۹۶ کیلوگرمی در مسابقات جام جهانی در دبی امارات به قهرمانی برسد، انتظار می‌رفت که در این دوره از بازی‌ها هم بر وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی غلبه کند. سیامند که در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ هم با مهار وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی به مدال طلا رسیده بود، دو سال پس از آن در مسابقات قهرمانی جهان در دبی امارات وزنه ۲۸۵ کیلوگرمی و پس از آن در بازی‌های پارآسیایی اینچئون کره جنوبی وزنه ۲۹۰ کیلوگرمی را به نام خود ثبت کرده بود.

این بار در ریو، این وزنه‌بردار ۲۸ ساله بار دیگر ثابت کرد که هیچ چیز نمی‌تواند جلوی او را مقابل هوادارانی که برای دیدن این لحظه تاریخی در سالن مسابقات جمع شده بودند و یکصدا و بی‌وقفه با شعار "ایران، ایران" او را تشویق می‌کردند، بگیرد.

رحمان پس از رکوردشکنی و کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ گفت: خیلی خوشحالم و احساس غرور می‌کنم که بر وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی غلبه کردم و قویترین ورزشکار پارالمپیکی جهان شدم. می‌خواهم الهام‌بخش افرادی به خصوص جوانانی باشم که به نوعی به خاطر نقص عضو در خانه نشسته‌اند و زندگی فعالی ندارند.

عمر مسعد، وزنه‌بردار مصری هم که با ۲۳۵ کیلوگرم پس از سیامند رحمان به عنوان دومی و مدال نقره دست یافت، پس از پایان مسابقات دسته فوق‌سنگین اظهار داشت: کسب مدال نقره درست مثل این است که مدال طلا برده‌ام، دلیلش هم این است که شکست دادن سیامند رحمان غیرممکن است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )