تشکیل کمیته راهبردی فدراسیون فوتبال اگر چه اقدام خوبی به شمار می‌رود اما این موضوع شائبه‌هایی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سایت فدراسیون فوتبال چندی پیش در خبری اعلام کرد که جلسه کمیته راهبردی تشکیل و اعضای جدیدی منصوب شدند. ماده ۵۲ اساسنامه فدراسیون فوتبال شرح وظایف این کمیته را اینگونه شرح داده است: «این کمیته تدوین راهبردهای توسعه فوتبال در کشور و برنامه راهبردی فدراسیون را با استفاده از راهبردهای جهانی، توسعه فوتبال برعهده دارد. این کمیته از یک رئیس، یک معاون و حداکثر تا ۵ عضو تشکیل می‌شود.»

فدراسیون اسامی افراد این کمیته (به جز رئیس) را بدون اسم کوچک و داخل پرانتز اینگونه معرفی کرد: پرستو قدسی (رئیس)، الهی، پاکزاد، رکنی، نوتاش، ملکانی، محبی زنگنه و رجاییان.

در قدم اول تشکیل این کمیته و پیگیری توسعه فوتبال مطابق با اساسنامه فدراسیون، اقدام درستی است؛ اما این نیمه پُر لیوان به شمار می‌رود اما در نیمه خالی می‌توان نقدهایی به چنین انتصاباتی وارد کرد از جمله اینکه چرا این کمیته زودتر تشکیل نشده و فدراسیون با چه متر و معیاری این افراد را منصوب کرده است؟ آیا رزومه و سوابق افراد مذکور با شرح وظایف این کمیته همخوانی دارد؟

به عنوان نمونه صمد نوتاش عضو کمیته راهبردی فدراسیون، رئیس هیئت فوتبال اردبیل است. هیئت فوتبالی که سال‌هاست در سطح اول فوتبال کشور نماینده‌ای ندارد و از توسعه فوتبال هم در آن استان خبر خاصی نیست. همین رویه در مورد علیرضا محبی زنگنه رئیس هیئت فوتبال کرمانشاه هم صدق می‌کند. آیا راهبرد فدراسیون با حضور افراد انتخاب شده پیش خواهد رفت؟

پیش‌تر نیز مهدی جهانشاهی به عنوان مسئول کمیته آموزش فدراسیون فوتبال جانشین ابراهیم شکوری شد در حالی که در خبر سایت فدراسیون به سوابق او در امر آموزش اشاره‌ای نشده بود و همین موضوع ابهاماتی را ایجاد کرده است.

این در حالی است که کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم از افرادی تشکیل شده که یا سال‌هاست از مسائل فنی فوتبال به دورند یا سوابق‌شان به طور مشخص همخوانی با وظایف جدیدشان ندارد.

این مسائل نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند از جمله اینکه نکند با این روش نتایج مدنظر فدراسیون حاصل نشود.

Iran News Hub
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.