رئیس فدراسیون دوومیدانی خطاب به ورزشکاران حاضر در اردوی متمرکز با اشاره به ایمکه باید جنگجو باشند، گفت: ۳۰ درصد راه موفقیت، تمرین و موضوعات فنی است و بقیه‌ راه مبتنی بر نظم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، ورزشکاران و مربیان دوومیدانی در دو بخش بانوان و آقایان عصر پنجشنبه وارد اردو شدند و عصر روز جمعه نیز در نشست توجیهی که با حضور احسان حدادی رئیس فدراسیون و تعدادی از اعضای هیئت اجرایی در سالن کنفرانس کمپ تیم‌های ملی دوومیدانی آفتاب انقلاب تهران برگزار شد، شرکت کردند.

در ابتدای این جلسه سیدمهدی مستجاب الدعوه، سرپرست دبیری فدراسیون از اهداف و برنامه‌های اردو گفت و هادی سپهرزاد، عضو هیئت اجرایی درباره قوانین اردو و موارد فنی توضیحاتی داد. در ادامه سید اشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی و مسئول کمیته ضد دوپینگ فدراسیون دوومیدانی در خصوص مسائل مرتبط با پزشکی، دوپینگ و مکمل‌های ورزشی نکاتی را گوشزد و تاکید کرد که در جریان اردو معاینات کامل پزشکی انجام و پرونده سلامت ورزشکاران تشکیل می‌شود.

در ادامه قرار شد ورزشکاران و مربیان مسائل مورد نظرشان در راستای بهتر برگزار شدن اردو را مطرح کنند که از بین افراد حاضر در نشست و به نمایندگی از ورزشکاران حسن تفتیان، قهرمان دوی ۱۰۰ متر آسیا مواردی را مطرح کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار است که اردوی متمرکز در زمان مناسب (آبان ماه که شروع فصل دوومیدانی است) تشکیل می‌شود، گفت: همیشه آرزو داشتم که دوومیدانی، تیم ملی داشته باشد و خوشحالم که در حال حاضر اردوی تیم ملی به صورت متمرکز شکل گرفته است. ما می‌توانیم امیدوار باشیم که با همراهی هم اتفاق‌های خوبی برای دوومیدانی بیفتد.

تفتیان همچنین به ضرورت شخصی‌سازی برای ورزشکاران در برنامه‌های فدراسیون اشاره کرد و ادامه داد: در نهادهای بین المللی ورزش و حتی کمیته ملی المپیک هم به این صورت است که نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیئت اجرایی عضویت دارد. به همین علت این درخواست را دارم که یک نماینده از کمیسیون ورزشکاران در هیئت اجرایی فدراسیون حضور داشته باشد تا در تصمیم‌گیری‌ها نظر آنها هم لحاظ شود.

بعد از اینکه اعضای هیئت اجرایی و تفتیان صحبت هایشان را مطرح کردند، احسان حدادی از برنامه‌های فدراسیون برای ورزشکاران منتخب و اردویی که شکل گرفته استریال صحبت کرد. او با تاکید بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین خواسته‌هایش ایجاد همدلی در خانواده دوومیدانی است، اظهار داشت: تشکیل اردوی متمرکز یکی از راه‌هایی است که به ایجاد این همدلی و تشکیل تیم ملی کمک می‌کند. ما کنار هم یاد می‌گیریم و سعی می‌کنیم که به اهداف‌مان برسیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به قوانینی که برای ورزشکاران حاضر در اردوی متمرکز در نظر گرفته شده است، گفت: یک دوومیدانی‌کار نتیجه نمی‌گیرد، مگر اینکه جنگجو باشد. من این مسیر را رفته‌ام و باور دارم که ۳۰ درصد راه موفقیت، تمرین و موضوعات فنی است و بقیه‌ راه مبتنی بر نظم است. به همین علت برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که ورزشکارانی نظم را یاد بگیرند.

حدادی در ادامه تاکید کرد: اگر ورزشکاران تلاش کنند، رکوردهای خود را بهبود ببخشند و به مدال قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی برسند، راهشان به لیگ‌های معتبر دنیا همچون لیگ الماس و رقابت‌های چلنج جهانی باز می‌شود و در پی آن شرایط اقتصادی بهتری پیدا می‌کنند.

در این جلسه، مستجاب الدعوه سرپرست دبیرکلی فدراسیون، پریسا بهزادی سرپرست نایب رئیس بانوان، هادی سپهرزاد و پندر شوقیان (اعضای هیئت اجرایی) نیز حضور داشتند.

این نشست در حالی برگزار شد که حکم افتتاح اردوی متمرکز منتخبین دوومیدانی را داشت. طبق برنامه ارائه شده از سوی مربیان، تمرینات ورزشکاران از صبح شنبه (۵ آبان) آغاز شد و طی سه هفته در دو نوبت صبح و عصر دنبال می‌شود.

آموزش زبان انگلیسی، کارگاه‌های آموزشی مربوط به دوپینگ و نحوه استفاده از مکمل‌ها، ساماندهی مسائل اقتصادی مربیان، ورزشکاران و همچنین جلسه‌های روانشناسی از جمله برنامه‌هایی است که در کنار تمرینات برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است.

Iran News Hub
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.