در حالی که پیتسو موسیمانه و سعید دقیقی امروز برای اولین بار در خرم‌آباد استقلال و خیبر را هدایت می‌کنند، گاریدو و تیمش با امید صدرنشینی روبه‌روی شمس آذر می‌ایستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز دوم از هفته نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز (شنبه - ۵ آبان) با برگزاری دو دیدار دنبال می‌شود. ابتدا استقلال در خرم‌آباد میهمان خیبر است و بعد از آن پرسپولیس در ورزشگاه شهدای شهر قدس از شمس آذر قزوین میزبانی می‌کند. در زیر نگاهی به این دو مسابقه خواهیم داشت:

خیبر خرم آباد - استقلال تهران؛ پاگشای مربیان تازه وارده در لرستان دیدار تیم‌های خیبر خرم‌آباد و استقلال تهران از ساعت ۱۷ امروز در ورزشگاه تختی خرم‌آباد برگزار خواهد شد. این بازی با قضاوت وحید کاظمی و زیر نظر کمک داور ویدیویی به انجام خواهد رسید.

خیبر در پایان هفته هشتم با شش امتیاز (حاصل یک پیروزی، سه تساوی و چهار شکست) در رده چهاردهم جدول لیگ برتر قرار گرفته است. این تیم بعد از برکناری رضا مهاجری و مارکو اورلیو به سراغ سعید دقیقی جوان رفت تا در اولین سال حضور در لیگ برتر با استخدام سومین مربی شرایط خودش را دگرگون کند. خیبر هفته گذشته میهمان چادرملو بود که با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. ضمن اینکه چادرملو یک پنالتی هم از دست داد. تفاضل گر خیبر ۳- است و میانگین گل خورده‌اش در هر بازی یک. خیبر بعد از هفته نخست مسابقات که مقابل هوادار توانست با نتیجه یک بر صفر پیروز شود، دیگر موفق به کسب سه امتیاز نشده است. البته با وجود این وضعیت مهرداد قنبری از خیبر با به ثمر رساندن سه گل در رده دومین گلزنان برتر لیگ جای گرفته است.

از سوی دیگر استقلال هم سرمربی جدیدی با چهار دستیار استخدام کرده و دنبال کسب نتایج بهتر است. پیتسو موسیمانه سرمربی اهل آفریقای جنوبی یک روز پس از برگزاری مراسم معارفه‌اش و با دو جلسه تمرین وارد لیگ برتر ایران می‌شود، آنهم به چه مسابقه‌ای، تقابل با خیبر و هواداران پرشورش. طبیعتاً بازیکنان استقلال تمایل دارند شایستگی‌های خود را به سرمربی تازه وارد نشان بدهند و از این جهت انگیزه آنها کم نیست. تیم تهرانی که یک بازی معوقه دارد، با هشت امتیاز حاصل دو پیروزی، دو تساوی و سه شکست در رده یازدهم جدول جای گرفته است. استقلال تا به اینجای فصل ۱۱ گل دریافت کرده و تفاضل گل ۳- و میانگین ۱.۵۷ گل خورده در هر بازی را تجربه کرده است. ایمان سلیمی، مهرداد محمدی و روزبه چشمی در این دیدار به دلیل مصدومیت استقلال را همراهی نمی‌کنند.

پرسپولیس تهران - شمس آذر قزوین؛ صدرنشینی باشد حتی شده برای یک شب

بازی تیم‌های پرسپولیس و شمس آذر قزوین از ساعت ۱۹:۱۵ امروز در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار خواهد شد. داوری این مسابقه برعهده موعود بنیادی‌فر است و زیر نظر تکنولوژی کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود.

پرسپولیس با دو بازی معوقه و ۱۴ امتیاز از چهار پیروزی، دو تساوی و بدون باخت در رده سوم لیگ برتر جای گرفته است. پرسپولیس در بازی قبلی خود مقابل السد در لیگ نخبگان آسیا با نتیجه یک بر صفر بازنده شد، اما در آخرین دیدار لیگ برتری‌اش چادرملو را با شکست یک بر صفر بدرقه کرد. شاگردان گاریدو هر چه در آسیا ناکام بودند و تنها یک امتیاز گرفتند در لیگ برتر مسیر خوبی را دنبال می‌کنند. در این دیدار محمدحسین کنعانی‌زادگان (آسیب‌دیدگی از ناحیه عضله چهار سرران)، اوستون ارونوف (مصدومیت از ناحیه کشاله پا)، ایوب العملود (احساس درد در کشاله پا) و فرشاد فرجی (مصدومیت از ناحیه همسترینگ) غایب خواهند بود. سعید صادقی هم که به دلیل مسائل انضباطی تیمش را در سفر به قطر همراهی نمی‌کرد، به تمرینات سرخپوشان بازگشته است. این در حالی است که پرسپولیس از ۲۶ روز قبل که در ورزشگاه شهر قدس و در لیگ نخبگان آسیا میزبان پاختاکور ازبکستان بود، دوباره به این ورزشگاه بازی می‌گردد. پرسپولیس در این بازی بی‌شک دنبال پیروزی و صعود به صدر جدول است، حتی اگر برای یک شب باشد، چرا که سپاهان با شکست فولاد می‌تواند به رتبه نخست جدول برگردد.

شمس آذر حریف امروز پرسپولیس قرار بود فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر را با مازیار زارع شروع کند، اما پیش از هفته اول لیگ برتر، سکان هدایت قزوینی‌ها دوباره به سعید دقیقی سپرده شد. بعد از قطع همکاری توافقی با سعید دقیقی، رضا مهاجری سومین مربی است که در این فصل رقابت‌ها مسئولیت هدایت شمس آذر را برعهده می‌گیرد. مهاجری پیش از این سرمربی خیبر خرم‌آباد بود و با کارنامه پنج بازی و پنج امتیاز از جمع سبزپوشان لرستان جدا شد. این سرمربی انگیزه‌های زیادی دارد که توانایی خودش را دوباره در لیگ برتر به نمایش بگذارد. او برای رسیدن به این هدف چشم امیدش به جوان‌های شمس آذر است. نماینده قزوین در لیگ بیست‌وچهارم و در پایان هفته هشتم با هفت امتیاز (یک پیروزی، چهار تساوی و سه شکست) در رتبه دوازدهم قرار گرفته است. آنها در هفته هشتم لیگ مقابل هوادار به تساوی یک - یک رضایت دادند. این تیم در مقابل شش گلی که به ثمر رسانده ۹ گل دریافت کرده است تا عدد ۳- را در ستون تفاضل گل‌های خود در جدول رقابت‌ها ببیند.

دو تیم پرسپولیس و شمس آذر تا به امروز دو مرتبه مقابل هم صف‌آرایی کردند که در هر دو مسابقه سرخپوشان برنده بازی شدند.

نتایج دیدارهای روز نخست از هفته نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در زیر آمده است:

ذوب‌آهن اصفهان صفر - گل‌گهر سیرجان ۲ نساجی مازندران صفر - استقلال خوزستان صفر هوادار صفر - چادرملوی اردکان یک مس رفسنجان یک - ملوان بندر انزلی یک

دیدارهای این هفته طبق برنامه زیر دنبال می‌شود:

شنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۳ خیبر خرم‌آباد - استقلال، ساعت ۱۷ پرسپولیس - شمس آذر قزوین، ساعت ۱۹:۱۵

یکشنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۳ تراکتور تبریز - آلومینیوم اراک، ساعت ۱۷ فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۸:۱۵

Iran News Hub
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.