سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: سخت است بر سپاهان غالب باشید، اما بر تیم سپاهان غالب بودیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد ربیعی بعد از تساوی یک - یک سپاهان و ذوب‌آهن در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: وعده بازی باکیفیتی از ذوب‌آهن داده بودم. دروازه دو تیم بارها تهدید شد و بازی شجاعانه‌ای ارائه کردیم. پیروزی را کمترین حق تیم (ذوب‌آهن) می‌دانستم، چون فرصت‌های گلزنی مناسبی ایجاد کردیم و مالکیت بیشتری داشتیم. سخت است بر سپاهان غالب باشید، اما بر تیم سپاهان غالب بودیم.

«سپاهان تیمی بسیار پُرمهره، متمول و با بازیکنان بی‌شمار ملی و متعدد خارجی است.»، وی ضمن بیان این جمله گفت: ذوب‌آهن تلاش می‌کند تیم بودن خود را حفظ کند. ما به مانند یک تیم بازی کردیم و اگر در پاس‌های آخر دقت می‌کردیم، می‌توانستیم به گل اول برسیم. تماشاگران از دربی اصفهان لذت بردند که نشانه رشد فوتبال اصفهان است. بازیکنان برای شادی هواداران و کارگران کارخانه ذوب‌آهن تلاش می‌کنند.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد شرایط بازیکنی که با گلزنی خود سبب نجات ذوب‌آهن از شکست شد، خاطر نشان کرد: برای کمال کامیابی‌نیا خوشحالم و از او تشکر می‌کنم. کمال یک انسان شریف و مؤدب است که با تمام وجود در تمرینات و مسابقات حاضر می‌شود. او کاپیتان تیم ماست و به جوانان یاد می‌دهد سبک زندگی درستی داشته باشند. کمال هر مقدار در زمین باشد، با تمام وجود بازی می‌کند.

ربیعی با ابراز خوشحالی از تأثیرگذاری تصمیم خود در تعویض‌ها با گلزنی کامیابی‌نیا تصریح کرد: خوشحالم که تعویض کامیابی‌نیا به بار نشست و گل زدیم. به مربیان آکادمی ذوب‌آهن خسته نباشید می‌گویم. هادی باغبان جوان خیلی خوبی است که آینده خوبی برای او می‌بینم. امیدوارم این بازیکن که محصول آکادمی ذوب‌آهن است، با همین افتادگی و پشتکار به بازی خود ادامه بدهد.

وی با بیان اینکه باغبان عملکرد بسیار خوبی در دربی اصفهان داشت، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم مانند سال گذشته، یکی دو بازیکن جوان تا پایان فصل معرفی کنیم. بازیکنانی چون ایری و مختاری از تیم‌های پایه بالا آمدند و محمدحسین اسلامی از اینجا رشد کرد. زمان زیادی در اختیار ارشیا سرشوق گذاشتم که باید الان بازیکن ما بود، اما نمی‌دانم چرا در سپاهان است!

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن یادآور شد: سبک بازی تیم ذوب‌آهن را نسبت به فصل گذشته تلاش کردیم، تغییر بدهیم و با یک ثباتی به جلو می‌رویم. همه شرایط باشگاه ذوب‌آهن را می‌دانند. از مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن تشکر می‌کنم، او شبانه‌روز تلاش می‌کند. مجموعه ما مجموعه‌ای است که تلاش می‌کند کار تیمی انجام بدهد، خیلی متکی به فرد نبوده و فردمحور نیست. من در اینجا یا هر تیم دیگری که کار کردم، تلاش کردیم فردمحور نباشیم. امسال سعی کردیم از نظر اِلمان‌های فنی یک مقدار متفاوت‌تر از گذشته باشیم، ولی دوست دارم رد پای کار خودم و همکارانم در تیم باشد. امیدوارم بتوانیم این روند را ارائه دهیم.

ربیعی همچنین تأکید کرد: امروز در دیدار برابر سپاهان مالکیت توپ و موقعیت بیشتری داشتیم. تیم سپاهان تیمی خطرناک در حمله و ضدحمله است و بازیکنان خطرناکی در جلوی زمین دارد. به نظرم آنها مهار شدند. بچه‌هایی که درون زمین آمدند، توانستند خوب کار کنند. امروز سه سیستم و محور را عوض کردیم. اگر می‌گویید نظم خوبی داریم، این لطف شماست، اما این با ایده آل‌های ما فاصله دارد. امیدوارم بتوانیم با تمرین و تلاش بیشتر به این ایده‌آل‌ها برسیم.

وی ادامه داد: من در قضیه و بحث باور و خودباوری خیلی روی بچه‌ها کار می‌کنم. سعی می‌کنم در تمرینات در این مورد صحبت کنم. فکر می‌کنم زندگی شخصی بازیکنان و اراده‌ای که دارند می‌تواند روی این موضوع تأثیرگذار باشد.

«سپاهان چهار برد متوالی داشت و امروز فرصتی بود تا پنجمین پیروزی متوالی را کسب کند، اما شما امروز این روند را قطع کردید. پیش‌بینی می‌کردید چنین اتفاقی بیفتد.» سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در واکنش به این سؤال، اظهار داشت: من در نشست فنی قبل از بازی نگاهم را صادقانه به بچه‌ها گفتم. جدا از اینکه باید شجاعت ویژه‌ای را در جریان بازی داشته باشند، من به آنها گفتم در این بازی یا باید برنده شویم یا باید ببازیم! بازی نباید مساوی شود. حالا دیگر مساوی شد. چطور بگویم؟ سپاهان تیم بسیار بزرگی است و هر چیزی را که برای موفقیت لازم باشد، در اختیار دارد.

ربیعی در ادامه یادآور شد: من با روند کاری آنها کاری نداشتم. ما با روند کاری خودمان کار داریم. سپاهان باشگاه بسیار بزرگی است. تیم خوب سپاهان بازیکنان خوبی هم دارد. چون در شهر خوب اصفهان هستم و این افتخار را دارم که با ذوب‌آهن کار می‌کنم، برای باشگاه سپاهان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در مسابقات آسیایی موفق‌تر باشد و باعث شادی مردم اصفهان شود.

«نقش مؤثر بازی امروز را دروازه‌بان‌های دو تیم با واکنش‌های‌شان ایفا کردند. نظرتان در این مورد چیست؟»، وی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: بله، صد درصد. من باید تقدیری از یک شخصیت دیگر هم داشته باشم. وقتی من به ذوب‌آهن آمدم پارسا (جعفری) جزو بازیکنان رده زیر ۲۳ سال ما بود. ما در این دو سال سعی کردیم به ایشان فضای خوبی بدهیم. خود جعفری هم دروازه‌بان مستعدی است. فکر کنم رفته رفته می‌تواند پخته‌تر شود. جا دارد از آقای غبیشاوی (مربی گلرهای ذوب‌آهن) هم تشکر کنم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن افزود: من باید از داود نوشی‌صوفیانی هم تشکر کنم. من سال‌ها با ایشان کار کردم. در حال حاضر ما دو دروازه‌بان داریم که من الان به هر دو خیلی اعتقاد دارم. ما به خاطر قانون سازمان لیگ از او استفاده نکردیم. من شب قبل از بازی اول متوجه شدم سازمان لیگ لیست بازیکنان را به یکباره از ۲۰ بازیکن به ۱۸ بازیکن بزرگسال تعدیل کرده است و دست ما بسته شد. با وجود اینکه لیست بزرگسالان افزایش پیدا کرده بود. بازیکن زیر ۲۵ سال اضافه شده بود و تعویض هم هست.

ربیعی در این مورد اضافه کرد: ما در بازی‌های اخیرمان سعی کردیم، هفت بازیکن را بیشتر در پست‌های دیگر داشته باشیم. با توجه به این قضیه از دروازه‌بان امیدمان استفاده کردیم. آقای نوشی صوفیانی با نهایت احترام، گذشت و شرافت‌کاری هر روز تمرین می‌کند. او با روحیه حرفه‌ای هر روز به پارسا روحیه می‌دهد. جا دارد تشکری ویژه از داود نوشی صوفیانی بابت این ادبیات و بزرگی‌اش داشته باشیم. خوشحالم دو دروازه‌بان باشخصیت و آماده داریم که هر وقت نیاز باشد از هر دوی آنها استفاده خواهم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: از هوادران باشگاه ذوب‌آهن بابت حضورشان در ورزشگاه تشکر می‌کنم. آنها با حضورشان به ما دلگرمی دادند. من از آنها خواهش می‌کنم، تیم ذوب‌آهن را در بازی‌های خانگی تنها نگذارند. این دلگرمی، شعور و شعف حس خوبی به تیم ما منتقل می‌کند. تمرینات این هفته ما با حضور هواداران برگزار شد. چقدر حال و حس خوبی را به تیم منتقل کردند. من دست تک تک آنها، لیدرها و هواداران قدیمی را می‌بوسم و تشکر می‌کنم. امیدوارم این حس خوب بین ما و هواداران ادامه داشته باشد.

قهوه‌خانه مش‌مراد
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.