عبدی با بیان اینکه هیچ تیمی رادست کم نمی گیریم، گفت: همه کشور ها پیشرفت کرده اند و نباید از روی اسم به آنها نگاه کنیم و تلاش می کنیم تا دست پر از زمین خارج شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عبدی در حاشیه تمرین امروز دوشنبه ۴ تیر تیم فوتبال جوانان اظهار داشت: پس از اینکه کارمان با تیم نوجوانان به اتمام رسید، تصمیم داشتیم که اگر بناست در تیم جوانان حضور داشته باشیم سریع‌تر کار خودمان را آغاز کنیم که این اتفاق در تاریخ ۱۸ فروردین رخ داد. با این وجود کار را خیلی سریع انجام دادیم و در این مدت به حدود ۶ شهرستان سفر داشتیم و اردوی های خود را برگزار کردیم.

او ادامه داد: ما این کارها را در یکی، دو ماه گذشته کرده این تا خودمان را برای بازی‌های مقدماتی آماه کنیم. در رقابت‌های کافا با هدف کسب تجربه و هماهنگی بیشتر بچه‌ها شرکت می‌کنیم. تیم‌های دیگر هم خودشان را برای بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند. با نوجوانان که در سال گذشته به مسابقات رفتیم، توانستیم در عرض ۱۵ روز اردوی آماده‌سازی داشته باشیم و در نهایت قهرمان آن مسابقات شدیم.

عبدی ادامه داد: تیم‌هایی که در مسابقات شرکت داشتند تیم‌های سطح پایینی نبودند و دو تیم به جام جهانی صعود کردند یکی از آنها ازبکستان و دیگری کشور ما بود. این نشان می‌دهد تیم‌های حاضر در کافا چقدر پیشرفت کردند و حضور در چنین مسابقاتی چقدر می‌تواند برای ما مثمرثمر باشد. در هر صورت، امیدوارم که آنجا شرایط مسابقات خوب باشد. منظورم محل اسکان تیم، شرایط زمین تمرین و مسابقه است که بتوانیم تجربه خوبی کسب کنیم.

سرمربی تیم جوانان تصریح کرد: نمی‌خواهم پیشاپیش بگویم، اگر فقط قرار به حضور ما در مسابقات باشد، حضور پیدا نکنیم بهتر است. ما باید ضمن حضور نتایج قابل قبولی کسب کنیم. فوتبال است و چون با عوامل انسانی طرف هستید امکان دارد هر اتفاقی بیفتد یا یک مقدار کار شما را در تورنمنت‌های مختلف به تعویق بیندازد، اما وقتی هدف بلند مدت‌تر و بالاتر باشد، مطمئناً در ادامه این اتفاق می‌افتد.

عبدی در خصوص شرایط تیم جوانان گفت: ۹ بازیکن جدید در تیم حضور دارند و ۱۷ نفر هم همان بازیکنان قدیمی هستند. همیشه در به سوی بازیکنان جدید باز است و هر فردی که لیاقت داشته باشد به او این فرصت را خواهیم داد که در انتخابی تیم جوانان حضور یابد.

او در خصوص اهدافی که برای تیم جوانان دارد، گفت: باید چند برابر که برای تیم بزرگسالان هدف گذاری کرده ایم برای تیم‌های پایه هم هدف داشته باشیم و این پشتیبانی لازم می‌تواند به ما کمک کند که در جاهای حساس بتوانیم به پیشرفت آنچنانی که دل‌مان می‌خواهد برسیم.

عبدی اظهار داشت: امیدوارم همه به ما کمک کنند. ما قابلیت این را داریم وقتی که کره و ژاپن را شکست می‌دهیم، می‌توانیم در رابطه با قهرمانی هم نه تنها فکر کنیم، بلکه به آن برسیم. در جام جهانی باید امکانات بیشتری نسبت به بزرگسالان به تیم‌های پایه بدهیم تا بتوانیم آینده‌ای برای فوتبالمان متصور باشیم. امیدوارم در قرقیزستان زمین به این صافی باشد تا بتوانیم روی زمین بازی کنیم و بچه‌ها یاد بگیرند.

عبدی خاطرنشان کرد: ما استعدادهای زیادی را در کشور داریم و فقط باید امکانات‌مان را نسبت به استعدادهای خودمان منطبق کنیم. اگر این موارد را در نظر بگیریم قطعاً پیشرفت خواهیم کرد. واقعیت این است که لیگ برتر ما هر سال نسبت به سال گذشته اُفت کیفیت دارد، ما باید بیشتر پشتیبانی کنیم و به جوانان بیشتر میدان بدهیم تا آینده فوتبال ایران رقم بخورد.

عبدی گفت: ما با تیم ملی لائوس بازی کردیم و آن تیم به عنوان تیم دوم صعود کرد. این یعنی لائوس در حال پیشرفت است و ما دیگر نباید به اسامی کشورها نگاه کنیم. پیشرفتی که در کشور هند دارد شکل می‌گیرد، وحشتناک است. میانمار و تایلند هم به مانند هند هستند. همه پیشرفت کرده‌اند و همه بازی‌ها سخت است و ما هدفمان این است که از گروه صعود کنیم و بعد به بحث‌های دیگر بیاندیشیم.

او در خصوص درخواست‌های خود به فدراسیون فوتبال گفت: ما یکسری از برنامه‌ها و زمان‌ها را به فدراسیون داده ایم و امیدواریم فدراسیون هم تأیید کند. در تلاش هستیم تا حدود ۱۰ روز قبل از برگزاری مسابقات در آنجا حضور داشته باشیم که بتوانیم از نظر آب و هوایی خودمان را تطبیق بدهیم و این تطبیق خیلی به ما کمک می‌کند. مثل بازی‌های نوجوانان که وقتی به امارات رفتیم خیلی‌ها گفتند این موضوع منطقی نیست. در صورتی که کاملاً منطقی بود و برنامه‌ریزی که ما انجام دادیم کاملاً درست بود. الان هم همینطور است. فقط باید حمایت‌های لازم انجام شود تا ما بتوانیم با فراغ بال بازی‌هایی انجام بدهیم که در شأن فوتبال کشورمان باشد.

او ادامه داد: ما در پی این هستیم که آن چیزی که نیاز داریم به کادر فنی اضافه شوند. افراد پرشمار دلیلی بر موفقیت نخواهد بود بلکه باید آدم‌های تأثیرگذار باید بیایند و چابک باشند و هزینه‌های منطقی صرف شود. دستیار بی‌کاری در کنار زمین نداشته باشیم و امکان دارد فرد دیگری به کادر اضافه شود.

عبدی گفت: از سال گذشته من هنوز قرارداد ندارم. الان در پی این هستم که فدراسیون زودتر قراردادها را آماده کند. اصرار من این است که خدایی ناکرده اگر اتفاقی در کنار زمین یا در مسافرت برای بچه‌ها رخ بدهد، قرارداد وجود داشته باشد.

Euro Football Fantasy with Prizes
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )